Gnev, ki so ga vozniki lanskega septembra stresali na upravljalca slovenskih avtocest, ko so zaradi obnove poškodovanega vozišča med Postojno in Uncem nastajale tudi 20-kilometrske kolone, je očitno obrodil sadove. V Darsu so namreč v vse razpise za obnovitvena dela vpeljali določila, da mora izvajalec vsa  tehnološko možno opravljiva dela opravljati tudi v nočnem času. »Gre predvsem za pripravljalna in rušitvena dela,« pojasnjujejo v Darsu, kjer pa ne morejo napovedati, koliko hitreje bodo zaradi tega dela opravljena. Predvidevajo, da se bo to poznalo predvsem na najbolj obremenjenih odsekih.

Na vrhuncu sezone dela na dolenjski avtocesti

Vrhunec turistične sezone v Darsu pričakujejo mirno in tudi letos ponavljajo, da večjih zastojev v poletnih mesecih zaradi zapor ne pričakujejo. Globoko v turistično sezono, predvidoma do konca julija, se bodo zavlekla obnovitvena dela na odseku Celje–Arja vas–Šentrupert na štajerski avtocesti, kjer promet že poteka po dveh zoženih pasovih v vsako smer in kjer, vsaj za zdaj, večjih zastojev ni bilo. »Nadaljevala se bodo tudi dela pri postavitvi protihrupnih ograj na odseku Dramlje–Celje in Brezovica–Vrhnika, kjer pa je skozi celoten projekt že zagotovljeno, da se bo promet odvijal po dveh pasovih v vsako smer. V vseh primerih lahko sicer nastanejo občasni zastoji pri postavitvi zapor, saj gre v teh primerih za zelo obsežno signalizacijo, vključno z začasnimi varnostnimi ograjami med smernimi vozišči,« pojasnjujejo v Darsu. Dva zožena pasova v vsako smer bosta ves julij in avgust upočasnjevala tudi odsek štajerske avtoceste Trojane–Blagovica na območju viaduktov Vranke in Petelinjek, kjer bodo odpravljali napake ob izteku garancijske dobe.

Že konec tega meseca, tik pred vrhuncem turistične sezone, pa se bodo v Darsu lotili tudi obnove vozišča na odseku Višnja Gora–Ivančna Gorica na dolenjski avtocesti, kjer poteka glavna prometna žila proti hrvaškemu morju. V Darsu pojasnjujejo, da gre za obsežen projekt, ki bo trajal tri mesece in ga je nemogoče izvesti brez posega v turistično obdobje. V nasprotju s štajersko avtocesto bodo na dolenjski hkrati odprti le trije pasovi po sistemu 2 + 1, kar pomeni, da bodo število voznih pasov prilagajali glede na smer povečanega prometa. A kljub temu so v Darsu optimistični: »Do manjših zastojev bo lahko prišlo šele ob koncu gradnje, ko se bo izvajala navezava na obstoječo cesto, vendar se bodo ta dela izvajala šele konec septembra.«

Število Darsovih ekip je omejeno

Občasni in krajši zastoji bodo v poletnih mesecih tudi na ljubljanskem obroču, kjer načrtujejo »nekaj manjših vzdrževalnih del«. A prav vzdrževalna dela bodo voznikom v poletnem času bržkone najbolj parala živce. Če je za večino voznikov terminološka razlika med obnovitvenimi in vzdrževalnimi deli španska vas, v Darsu ta dva pojma skrajno resno ločujejo. Obnovitvena dela namreč izvajajo na razpisu izbrani izvajalci, medtem ko vzdrževalna dela (popravila jeklenih varnostnih ograj, pranje smerne signalizacije, košnja trave, določena sanacijska dela) navadno opravljajo kar Darsovi mojstri sami. Delovne zapore v teh primerih trajajo večinoma dan ali dva, redkokdaj tudi več dni. »Terminsko niso vnaprej določena in se izvajajo glede na dejanske potrebe, včasih pa so tudi nujna in jih je treba izvesti takoj,« pojasnjujejo v upravljalcu slovenskih avtocest. A število vzdrževalnih ekip in vozil je omejeno, dodajajo v Darsu, zato so iste ekipe zadolžene tudi za intervencije ob izrednih dogodkih – ob nesrečah, pokvarjenih vozilih, zastojih in podobno, kar lahko povzroči, da se dela vselej ne zaključijo v skladu s terminskimi načrti.

Težava je tudi, ker v nasprotju z obnovitvenimi vzdrževalnih del ne morejo izvajati v nočnem času. Za to bi bila potrebna sprememba pravilnika, ki so jo napovedali že ob lanskih zastojih na primorski avtocesti, vendar spremembam na ministrstvu za infrastrukturo še vedno niso prižgali zelene luči.