Informacija je bila nekoliko zavajajoča. Naložba namreč ni bila Vinagova oziroma podjetja Vinmar, ki ima v najemu znamenito klet v središču Maribora, temveč je to trgovino odprlo podjetje Nanchang Cape Shuo Investment. Podjetje je v lasti kitajskega poslovneža Sang Weia, ki je eden izmed štirih tujih solastnikov slovenskega podjetja Vinmar.
Na Vinagovi kitajski spletni strani piše, da je bilo tamkajšnje podjetje ustanovljeno leta 2013 in se je osredotočilo na uvoz slovenskih vin. Njihov prvi vinski partner je bila ugledna vinska klet Dveri-Pax iz Jarenine, z Vinagom pa so začeli sodelovati kasneje. Že lani je kitajski distributer zagotovil prodajo Vinagovih vin v neki trgovski verigi, 31. maja letos pa je svečano odprl lastno vinoteko.
Od Pirana do avtodomov
»Kitajski« trgovec je skušal maksimirati privlačnost Vinaga in Maribora, zato se je na široko razpisal o naših vinorodnih območjih in pivskih navadah. Seveda je omenil tudi najstarejšo trto na svetu, ni pa se omejil zgolj na lepote dežele Štajerske. Spletno stran, na kateri predstavlja svojo ponudbo, je ozaljšal tudi s fotografijami Pirana, Bleda in portoroških hotelov. Mimogrede, na svoji spletni strani podjetje ponuja tudi najem avtodomov na Kitajskem.
Podobno mavrična je ponudba vin na spletni strani www.vinag.com.cn. Na prvem mestu so polnitve kleti Dveri-pax, sledijo buteljke z blagovno znamko Vinag. Prve tri Vinagove steklenice so napolnjene z rdečim vinom, etiketa pa razkriva, da to ni vino iz Maribora, niti ni iz Slovenije, temveč iz Makedonije.
Pod blagovno Vinag je mogoče na Kitajskem kupiti tudi bela vina. Na podlagi etiket je mogoče sklepati, da najbolj izpostavljene steklenice niso bile napolnjene v Vinagovi kleti, temveč jih je pridelal in napolnil največji slovenski vinar in vinogradnik, podjetje PF Jeruzalem Ormož.
Vinagovo vino šele na poti na Kitajsko
O tem, da se njihova vina tržijo na Kitajskem pod Vinagovo blagovno znamko, direktor Mitja Herga, sprva ni vedel ničesar. Po ogledu spletne strani, katere naslov smo mu poslali z Dnevnika, nam je povedal: »Na Kitajskem imamo svoje podjetje PFWineries Ningbo. Novembra lani je prejelo povpraševanje iz Nanhanga, ali bi lahko prodal določen del naših vin. Sklenjena je bila trgovska pogodba, na podlagi katere sme kupec prodajati vino pod lastno blagovno znamko,« pravi Herga.
Omenjena »Vinagova« vina so iz let 2010 in 2011, ko so na Kitajsko izvozili 1,7 milijona svojih steklenic. Leta 2012 so izvoz ustavili, spremenili svojo trgovsko strategijo in zdaj prodajajo vina predvsem na trgih v Evropi in v Severni ter Južni Ameriki.
Razlog, zaradi katerega na Kitajskem ta čas prodajajo vina drugih pridelovalcev, je preprost, nam je razložil Jan Harm Prins, direktor in solastnik podjetja Vinmar, ki je v okviru Vinagovega stečajnega postopka lani vzel v najem Vinagovo klet in vinograde.
»Naš prvi vinski letnik je 2014 in to vino smo začeli polniti šele pred nedavnim. Prvi kontingent 550.000 steklenic, namenjen za kitajski trg, še ni bil dostavljen,« razlaga Prins. V bodoče bodo vsa vina, ki bodo na kitajskem naprodaj pod Vinagovo blagovno znamko, napolnjena v Mariboru. Ne bodo pa to izključno vina, pridelana iz grozdja, ki je dozorelo v Vinagovih vinogradih. Vinmar ima namreč v obdelavi le še 52 hektarjev vinogradov, kar je po Prinsovih besedah občutno premalo za zadovoljitev tujega povpraševanja.