Ljudje, višji od dveh metrov, večkrat slišijo vprašanje, kako se bodo spravili v majhne avtomobile. »Se boš stlačil noter? Ali bo treba odpreti streho?« se kar vrstijo dvomi. Prav vsi so zaman. V majhnih avtomobilih ni nobenih težav. Sedež se lepo pomakne povsem nazaj, malo se ga še spusti in dvigne volan, pa je rešen vsak problem. Da gre lahko v majhen avtomobil visok človek, je znova potrdila mednarodna predstavitev prenovljenega modela peugeot 208. Ob tem ni bilo prav nobenega dotikanja glave in stropa, kar se zgodi v marsikaterem po merah večjem vozilu. A udobno sedenje voznika dvometraša terja svoj davek – malo prostora na drugi klopi, čeprav je tudi res, da je v avtomobilih tega segmenta druga vrsta sedežev namenjena predvsem otrokom ali prevozu prtljage.

Kljub temu 3,97 metra dolgi peugeot 208 prenove ni doživel pri prostornosti (prtljažnik ima osnovno prostornino še naprej 285 litrov) ali morebitni drugačni notranji razporeditvi, ampak tam, kamor vedno seže prvi pogled. Avtomobil ima zdaj drugačen prednji del, kar se izraža pri širši sprednji maski, obrobi meglenk in pri zadnjih 3D-lučeh, pri čemer se zdi, da ima peugeot 208 na vsaki strani tri ostre kremplje. V serijski proizvodnji so ob tem na voljo tri nove barve. Prva je kovinsko oranžna, drugi dve pa sivi mat teksturni barvi. Skupno je zdaj v ponudbi dvanajst barv, kar se lahko kombinira s paketi vizualnih dodatkov v barvi mentola in limete. Novi odtenki so tako s prenovljenimi peugeoti 208 prebarvali avstrijsko Štajersko, ko so evropski novinarji opazovali, kako se oranžna kovinska in siva mat barva prelivata z zelenimi kulisami urejenih gozdov, travnikov in vinogradov.

Pri peugeotu 208 ste lahko že v preteklosti uporabljali pomoč za lažje parkiranje, kar je zdaj nadgrajeno še s kamero za vzvratno vožnjo (v paketu s parkirnimi senzorji stane 505 evrov). Še večja novost je sistem za preprečitev prometne nezgode, ko se vozilo pred oviro samodejno zaustavi pri hitrostih, nižjih od 30 kilometrov na uro (250 evrov). V prenovljenem peugeotu 208 je torej na voljo precej novih stvari, ki pa vse tudi nekaj stanejo.

Majhni avtomobili so pri hiši predvsem zato, da naokoli prevažajo enega ali dva potnika na krajše razdalje ob nizki porabi. Pri peugeotu 208 je zdaj na voljo pet bencinskih motorjev z močjo od 68 do 110 konjev (50 do 81 kW) in trije dizelski z močjo od 75 do 120 KM (55 do 88 kW), vsi pa ustrezajo okoljskemu standardu euro6. Kralj pri porabi je dizelski motor 1,6 blueHDi s stotimi konjskimi močmi. V idealnih razmerah v francoskem mestu Belchamp je ta avtomobil s 43 litri dizelskega goriva prevozil 2152 kilometrov, s čimer je imel povprečno porabo zgolj dva litra na sto prevoženih kilometrov. Pri Peugeotu pravijo, da bi moral ta model na cestah porabiti tri litre, a praksa je potrdila, da je realnost med štirimi in petimi litri ob zelo umirjeni vožnji.

In cena? Z najšibkejšim bencinskim motorjem bo trivratni peugeot 208 z opremo access stal 10.691 evrov, z najmočnejšim dizelskim agregatom, petimi vrati in najbogatejšo opremo allure pa 18.360 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si