Tokrat pri oceni zunanjega videza ne bo ne zmagovalca ne poraženca. Oba avtomobila imata namreč isti oblikovni pristop, le različno velika sta. BMW 320d xDrive gran turismo meri 4,82 metra, medtem ko BMW 530d xDrive gran turismo meri natanko pet metrov. V primerjavi z osnovnima trojico in petico imata izvedenki gran turismo več prostora, večji prtljažnik in kupejevski videz. Razlika je opazna predvsem na drugi klopi, na kateri lahko sedijo tudi ljudje najvišjih mer, še toliko bolj v petici. Stropa se resda dotikajo z glavo, toda za noge je na voljo obilo centimetrov. Do prtljažnega prostora se odpirajo visoko dvižna vrata, kar cenijo predvsem tisti, ki prevažajo večje kose prtljage, saj gredo zlahka noter. Skupno je v petici gran turismo prostora za 500 litrov, v trojki gran turismo pa celo nekaj več – 520 litrov.

Trojka gran turismo ima dvolitrski dizelski motor, ki iz sebe spravi 184 konjskih moči (135 kW). Konjenica je poskočna, zato je vožnja v užitek. Potniki ne čutijo nobenega pomanjkanja. Toda ko se že zdi, da bolje skoraj ne more biti, pride mimo ovinka petica gran turismo. Testni primerek premore trilitrski motor z 258 konji (190 kW), s čimer se udobje dvigne še na višjo raven. Vsak prevoženi kilometer je čisti užitek. Razlika v moči se sicer odraža tudi v razliki v pospeških in končni hitrosti. Do stotice (razumljivo) prej pride 530d gran turismo, za kar potrebuje 6,2 sekunde, njegov manjši brat 320d gran turismo pa osem sekund. Pri prvem se končna hitrost ustavi pri 243 kilometrih na uro, pri drugem pri 230 kilometrih na uro. Oba imata štirikolesni pogon in osemstopenjski samodejni menjalnik (pri trojki za doplačilo 2267 evrov). Kljub občutni moči motorja in velikosti avtomobila je poraba zgledna. Pri obeh znaša manj kot sedem litrov. Na testu 320 GT smo namerili 6,2 litra, pri 530 GT pa 6,9 litra. Vseeno je več kilometrov z enim polnjenjem rezervoarja možno narediti pri petici, saj gre vanj 70 litrov dizelskega goriva, v trojko pa 57 litrov.

Toda avtomobila iz iste tovarne nimata zgolj skupnih točk. Najde se tudi kakšna razlika. Še največja je pri obliki armaturne plošče. Če ima petica elegantno vse pospravljeno v zaključeno celoto z vgrajenim ekranom na čelu, je ta element pri trojki ločen. Ekran štrli iz armaturne plošče, manj pa je tudi odlagalnih prostorov. Na drugi strani ima petica celo poseben predal, ki omogoča dodatni držali za pijačo, večji in elegantnejši je tudi sredinski predal, ki je pri trojki zelo skromen in skoraj neuporaben. Razlika je še pri ročni zavori, saj je v 5 GT elektronska, v 3 GT pa tradicionalna.

Toda takšno udobje nikakor ni poceni. Ravno nasprotno. V osnovni opremi ni nobenega presežka (samodejna klimatska naprava, zračne blazine, dinamični nadzor stabilnosti…), s čimer BMW 320d xDrive gran turismo stane 43.700 evrov, BMW 530d xDrive gran turismo pa 72.100 evrov. Ni kaj, zajetna kupčka denarja, a kaj, ko sta testni različici z dodatno opremo še bistveno dražji. Trojka GT ima med drugim parkirne senzorje (274 evrov), poslovni paket z navigacijo, razširjeno tehnologijo in razširjeno nadzorno ploščo z dodatnimi vsebinami (2472), ogrevane sedeže spredaj (390), kar skupaj s še čim znese 56.602 evra. Še bolj zapolnjena je petka GT, v kateri so paket M Sport (5118 evrov), prilagodljivi LED-žarometi (2167), vzvratna kamera (490), paket inovacij, kjer so tudi podatki o omejitvi hitrosti (3316 evrov)… S celotno dodatno opremo je končna cena 96.852 evrov. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si