Letos je na slovenskih cestah umrlo že osem voznikov motorja in en voznik kolesa z motorjem, lani je bilo v enakem obdobju pet smrtnih žrtev med motoristi, poleg njih je umrl še en sopotnik na motorju. Tudi sicer statistični podatki generalne policijske uprave ne govorijo v prid motoristom, ki tako vedno bolj postajajo najranljivejši del prometa, a vse prepogosto, kot tudi v zadnjem primeru, žal tudi povzročitelji najhujših prometnih nesreč.

Do konca maja je bilo tako na slovenskih cestah v prometnih nesrečah udeleženih kar 171 motoristov, od tega sta bila 102 tudi povzročitelja nezgode. Lanske številke so nekoliko nižje, a primerljive. K motoristom je treba prišteti še 74 voznikov kolesa z motorjem (mopeda), ki so se letos prav tako vpletli v nesreče, in tudi med njimi so po podatkih policije precejšnjo večino predstavljali tisti, ki so bili tudi krivci za nezgodo.

Tragika včerajšnje gorenjske nesreče ni le v tem, da je šlo za smrt, ki bi jo bilo mogoče zlahka preprečiti, saj prečkanje železniške proge ob spuščenih zapornicah sodi med najbolj nevarne »podvige« v prometu, pač pa tudi v tem, da je ravno dan prej v Kranju potekala odmevna preventivna akcija policistov za varnost motoristov v prometu.

Previdnost in upoštevanje opozoril

Številni nasveti in opozorila torej ne zaležejo dovolj, zato je prav, da vsaj osnovne naštejemo še enkrat. Poleg logičnega upoštevanja prometnih predpisov namreč za motoriste velja še nekaj dodatnih preventivnih in nujnih ukrepov: pred vožnjo preverite zračni tlak v pnevmatikah in jih v prvih kilometrih vožnje primerno ogrejte, zapnite čelado in očistite vizir, ne pozabite na oblačila s ščitniki, prilagodite hitrost dejstvu, da ste v prometu slabše vidni, zaradi česar tudi nosite svetlejša oblačila in odsevni brezrokavnik. Pri vožnji skozi levi ovinek se odmaknite od ločilne črte na sredini vozišča, sicer bo vaša glava brzela tudi meter globoko po smernem vozišču za nasprotni promet. Še posebej previdni bodite ob dežju, ne zavirajte na talnih označbah, izogibajte se pesku in oljnim madežem.

In še dve za motoriste pomembni dejstvi: reakcijski čas v idealnih pogojih znaša od 0,6 do 0,8 sekunde, na cesti oziroma v prometu v povprečju eno sekundo, pri nezbranem ali utrujenem vozniku pa tudi dve sekundi ali več. Zavorna pot do ustavitve pri hitrosti 100 kilometrov na uro pa je dolga približno 40 metrov.