Trenutno je na Kickstarterju, spletni platformi za množično financiranje inovativnih izdelkov, aktualnih osem slovenskih kampanj (vse so naštete v tabeli), od tega sta dve že presegli zastavljen cilj, dve se cilju hitro približujeta in imata za to še dovolj časa, medtem ko preostali polovici ne kaže najbolje, saj imajo po nekaj dneh zbranih le nekaj odstotkov zadane vsote sredstev.

Nekakšna zakonitost Kickstarterja je, da kampanje, ki žanjejo uspehe, največji bum doživijo v prvih nekaj dneh, medtem ko se proti koncu kampanje izgubljajo med številnimi drugimi projekti in se je za pozornost uporabnikov platforme treba dobro namučiti.

Že drugič je na Kickstarerju hipsterske ljubitelje fotografiranja prepričal velenjski oblikovalec Elvis Halilović, ki se po dveh letih predstavlja z novo različico pinhole kamere, preprostega lesenega fotoaparata brez leč. Do konca kampanje ima na voljo še 24 dni, že v prvih nekaj dneh pa je zadani cilj 20.000 dolarjev presegel za več kot trikrat. Ekipa ONDU je imela po prvi kampanji sicer nekaj težav s proizvodnjo vseh prednaročil, ki so jih zbrali na Kickstarterju, zato so kamere dostavljali s precejšnjo zamudo, a pravijo, da so se tokrat tudi na to dobro pripravili, saj sredstva zbirajo ravno za optimiziranje delavnice, kar jim bo omogočilo hitrejšo izdelavo kamer.

Druga ekipa, ki bo sicer sredstva zbirala še štiri dni, a jim je prav tako že uspelo zbrati dvakrat več od zadanih sredstev, je Leano. Razvili so preprost in, kot pravijo, udoben ležalnik, sestavljen iz platna in preprostega ogrodja, ki podpira uporabnikov hrbtni del, sprednji del ležalnika pa se razgrne kar na tla. Prepričali so več kot 200 podpornikov, največ iz ZDA oziroma Kalifornije, kar jih je nekoliko presenetilo, je pojasnila Diana Pavlin. Z rezultatom kampanje so sicer zadovoljni, je dodala, vendar so tudi oni ugotovili, da so prvi dnevi kampanje najpomembnejši, zato bi ob ponovnem poskusu več poudarka dali ravno tem dnevom.

Na dobri poti do cilja sta sicer še ekipa Kobeiagi Kilims, ki zbira sredstva za proizvodnjo ročno tkanih preprog v Bosni in Hercegovini, ter Rok Starič, avtor recepta za arašidovo maslo Rok’s peanut butter, ki sredstva zbira za nabavo močnejšega in kakovostnejšega mlinčka za mletje oreščkov. Za Kobeiagi Kilims stojita oblikovalka Nina Mršnik in Ivana Blaž iz Bosne. Ker pa je cena preprog v prednaročilu precej visoka, znaša 249 dolarjev, in podporniki niso pripravljeni tolikšne vsote odšteti kar »brez premisleka« kot pri izdelkih v cenovnem razredu do 25 dolarjev, sta se dekleti s kampanjo precej namučili, pravita. Kljub vsemu sta dosegli ljubitelje ročno tkanih preprog po vsem svetu, največ v Sloveniji in ZDA, v naslednji fazi pa želita doseči še čim več Nemcev in Skandinavcev, sta dodali.

Med kampanjami, ki še vztrajajo, a jim pri zbiranju sredstev ne kaže najbolje, pa so tudi takšni, ki sicer imajo zanimanje trga za izdelek, vendar so se kampanje lotili na napačnem koncu. »Kickstarter je čudovita iznajdba za izdelke za kratkočasenje. Nas pa je presenetilo, da je za vsako kampanjo potrebnih precej financ za oglaševanje. Seveda smo vedeli, da jih potrebujemo, a vseeno nas je višina rahlo presenetila, uspeh pa je odvisen od višine vložka,« ugotavljajo v ekipi Gas Scale, kjer so razvili istoimenski pripomoček za merjenje količine plina v jeklenki.