Pred časom smo leteli v Azijo na krilih družbe Cathay Pacific. Tistim, ki uporabljajo letalske storitve bore malo ali nič, to verjetno ne pomeni kaj dosti, ostali pa dobro vedo, zakaj je hongkonška družba vredna, da jo izpostavimo. Sodi pač med varnejše in zanesljivejše v svetu, sedeži v sodobnih letalih pa so sinonim za udobje. Zato so lahko vsi, ki imajo pred letom v žepu spravljeno letalsko vozovnico s kodno oznako CX, na to še kako ponosni.

Ne upamo si trditi, da so Mazdini razvojniki, ko so iskali ime za svojega športnega terenca, dobili navdih prav pri zgoraj omenjeni družbi, toda vrednote – varnost, zanesljivost, udobje –, ki jih poosebljata Cathay Pacific v letalskem in Mazda v avtomobilskem svetu, so si neverjetno podobne. Dobro, zdaj vemo, od kod najverjetneje oznaka CX, kaj pa številka 3? Sposodili smo si numerološko oceno in ugotovili, da trojka nagovarja komunikativne in družabne ljudi, ki so radi v središču pozornosti. In če kaj resnično velja, potem zagotovo to, da boste s CX-3 vedno v soju žarometov. Razlog je enostaven – privlačna oblika!

Japonci dobro vedo, na kaj staviti, ko je govor o športnih terencih. Odločili pa so se za zanimivo strategijo, da so najprej (novembra 2006) predstavili svetu največjega CX-7, nato je sledil nekaj manjši CX-5 (oktobra 2012), zdaj pa je prišel na vrsto še najmanjši CX-3. Prevedeno v dolžinske centimetre to pomeni številko 428, kar je na ravni štirikolesnikov nižjega srednjega, tako imenovanega golfovega razreda. Je pa zanimivo, da je platforma sposojena od mazde2, ki se uvršča še razred  nižje in meri v dolžino le 4,06 metra.

Napake, ki so jo naredili pred desetletjem, ko je bil njihov produkt sprva na voljo zgolj z bencinskim motorjem, seveda ne ponavljajo, v motorni konjenici je namreč tudi 1,5-litrski  dizel z iskrivimi 105 konjički (77 kW), ki  podobno kot njegova 2-litrska bencinska brata (88 kW/120 KM  in 110 kW/150 KM) ustreza strogim okoljevarstvenim zahtevam standarda euro6. Na cesti prepriča tako z zmogljivostmi  (177 km/h, 10,1 s) kot tudi porabo (le 5,6 l), Mazda pa bi ga lahko tržila podobno kot na primer znani ponudnik telekomunikacijskih storitev svoj trojček – zmogljiv, prožen, varčen. Dilema je le izbrati štirikolesni pogon namesto prednjega in samodejni menjalnik namesto ročnega. Poraja se zgolj iz enega razloga: zanju je treba kar globoko seči v žep. Nasvet? Ostanite pri prednjem pogonu, doplačajte pa za avtomatiko (1800 evrov), občutki med vožnjo so občutno nadgrajeni, 6-stopenjski samodejni menjalnik pa razbremeni voznika.

Čeprav CX-3 na prvi pogled zavoljo mišic deluje, kot da je na steroidih, se je treba zavedati, da le pogojno ustreza zahtevam družine. V prtljažniku z dvojnim dnom z osnovnimi 350 litri (ob podrti klopi 1260) zna hitro zmanjkati prostora, če se bo štiričlanska družina odpravila na pot, v tem primeru pa Mazdinim oboževalcem ne preostane drugega, kot izbrati 27 centimetrov daljšega CX-5. Seveda ob upoštevanju vsaj štiri tisočake višje cene, saj je za osnovnega bencinskega CX-3, ki je že naprodaj, treba odšteti 15.490 evrov, dizelski stane 19.090 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si