Težko bi našli avtomobil, ki bi imel primernejše ime, kot ga ima ford mondeo. Besedo mondeo bi v avtomobilističnem kontekstu še najbolje prevedli kot svetovni avtomobil, kar za Fordovo limuzino velja v več pomenih. Takšna je že zaradi več kot dvajsetletne zgodovine. Mondeo je v tem obdobju postal eden glavnih akterjev na skoraj vseh svetovnih trgih. Poznajo ga skoraj vsi, tudi tisti, ki ne spremljajo vsakodnevnih avtomobilskih novosti. Hkrati ima mondeo preverjeno kakovost, zato se redno uvršča v izbore za najboljše avtomobile leta, ko neredko osvoji tudi glavno nagrado.

Čeprav je četrta generacija na ameriške ceste zapeljala že leta 2012, v Evropo pa šele lani, je oblika forda mondea še vedno moderna in izzivalna. Pri Fordu so najbolj ponosni ravno na zunanjo podobo mondea. Sprednja maska močno spominja na morskega psa z odprtimi usti, s čimer ima avtomobil agresiven videz. Testni primerek ima tudi atraktivno rdečo barvo, s katero je bil stalna tarča mimoidočih pogledov. Bolj zadržan je mondeo v notranjosti. Razvojniki so se posvetili predvsem nadzorni plošči, ko so pošteno razredčili število stikal. V preteklosti so Fordova vozila imela skoraj več gumbov kot vesoljski nadzorni center Nase v Houstonu, zdaj je vse usmerjeno k preprostosti.

Notranjost je tudi uporabna, saj imajo potniki na voljo precej odlagalnih prostorov, predvsem pa obilo prostora za svoje okončine. Voznik hitro najde primeren položaj za volanom, brez težav sedi tudi sprednji sopotnik, na drugi klopi pa na daljše razdalje trpijo le zares največji ljudje. Problem je v spuščajoči se strehi, ki vzame nekaj centimetrov prostora za glavo višjih potnikov. Še več prostornosti ponuja prtljažni prostor. V osnovi prejme 458 litrov, ob podrti drugi klopi 1356 litrov. Največja odlika je, da se zadnja vrata odpirajo visoko v zrak. Nedvomno rešitev, od katere imajo uporabniki zgolj korist. Ves promet ob prtljažniku poteka brez težav, saj odprtina omogoča veliko manevrskega prostora.

Bencinski 1,5-litrski ecoboost motor obljublja 5,8 litra porabe na sto prevoženih kilometrov, toda v praksi se je poraba ves čas gibala okoli osmih litrov. Naša vožnja ni bila agresivna, čeprav motor iz sebe spravi privlačnih 160 konjskih moči (118 kW). Lastnik forda mondea kljub temu ni reden gost bencinske črpalke, saj posoda za gorivo sprejme 62,5 litra. Celoten sklop omogoča udobno vožnjo. Vozilo je lepo vodljivo, čeprav meri 4,87 metra. Do stotice pride v 9,2 sekunde, končna hitrost se ustavi pri 222 kilometrih na uro.

Največja prednost mondea je njegova cena – vsaj v primerjavi s tem, kaj kupec dobi za ta denar. Seveda 28.780 evrov, kolikor stane ford mondeo titanium 1.5 ecoboost, ni malo, toda pri nemških (bolj zvenečih) konkurentih niti približno ne dobite tolike opreme. Opremski paket titanium namreč zajema tempomat, gumba za zagon vozila, ogrevane sedeže, usnjen volan, brisalce s tipalom za dež… Cel kup stvari, ki jih je drugje treba doplačati. Kljub temu med dodatno opremo spadajo pomoč za parkiranje (830 evrov), zatemnjena stekla (190 evrov), titanium x paket z električnim odpiranjem zadnjih vrat (1810 evrov)…