Dela v predoru Markovec in na hitri cesti Koper–Izola so končana. Ker sta najprej predor, nato pa še hitra cesta uspešno prestala tehnični pregled, se naposled, s šestletno zamudo, saga vendarle končuje. Uporabno dovoljenje upravljalci pričakujejo v prihodnjih dneh, cesta s predorom vred pa bo uporabnikom predana čez 14 dni. Včeraj je bilo mogoče novi predor prvič pogledati tudi od blizu.

Čeprav končni obračun del še ni znan – dela se namreč še izvajajo –, pri Darsu pričakujejo, da bo vrednost celotne naložbe manjša od predvidene. »Do zdaj znani gradbeni stroški predora Markovec so približno 47 milijonov evrov, medtem ko je okrog 12 milijonov evrov stala vgradnja elektrostrojne opreme. Pri izgradnji odseka hitre ceste Koper–Izola skupaj z objekti pa imamo doslej evidentiranih za okrog 51,6 milijona evrov stroškov. Vse navedene vrednosti so brez DDV,« so pojasnili pri Darsu. Celotna naložbena vrednost projekta po njihovi oceni trenutno znaša 166,8 milijona evrov z DDV, medtem ko so še pred dvema letoma naložbo ocenjevali na 177,3 milijona evrov.

Kljub temu da pri Darsu poudarjajo, kako so projekt končali pod naložbeno vrednostjo, pa razlogov za odpiranje šampanjca ni veliko. Predor so namreč gradili skoraj deset let, tako kot po prometni pridobitvi pa bo zdajšnji generaciji ostal v spominu po neštetih zapletih.

Tik pred odprtjem pa predor buri duhove med lokalnim prebivalstvom. Ministrstvo za infrastrukturo je namreč zavrnilo predlog treh obalnih občin, da bi se lahko lokalni vozniki po obalni hitri cesti – tudi skozi predor Markovec – vozili brez vinjet, župani pa zdaj vse upe polagajo v predsednika vlade Mira Cerarja. Opozorili so ga, da bo – če se bo vztrajalo pri vinjetnem sistemu – veliko slabe volje med prebivalci, saj se bo na eni strani lokalno prebivalstvo opremilo z vinjetami, medtem ko se bo po njihovem prepričanju tranzitni promet v izognitev plačevanju cestnine preusmeril na državne in lokalne ceste. Tako da bo kljub odprtju predora Markovec gneča povsod.