Vzemimo konkreten primer: Opel na dveh dolžinskih centimetrih razlike ponuja 4,28 metra dolgo mokko in 4,3 metra dolgo merivo, avtomobila, ki ciljata na starejše kupce, na mlajše družine, na tiste, ki imajo radi pregledne avtomobile, v katere je lažje vstopati in izstopati, takšne, v katerih se sedi malce višje, in tiste, ki so okretni tudi v mestu. In na vseh teh področjih oba več kot le zadovoljita. Kar pomeni, da bi preveč izbire že znalo povzročiti glavobol. A na srečo je ta karseda prijeten. Pri čemer ob podrobnem spoznavanju z avtomobiloma človek uvidi, da se razlikujeta bolj, kot bi bilo mogoče sklepati po naštetem...

Mokka je namreč čistokrvni mali športni terenec, sicer malce večji od tistih, ki jih v tem razredu ponuja konkurenca, meriva pa prav tako čistokrvni mali enoprostorec, za katerega v primerjavi s konkurenco velja enako. A tega smo pri Oplu že vajeni, njihovi modeli so dolžinsko od večine konkurenčnih odstopili za dober decimeter ali dva, zaradi česar bi mnogi pričakovali, da so tudi prostornejši, pa večinoma ni tako. Mokka ima na primer s 356 osnovnimi litri zgolj povprečen prtljažnik, pa tudi prostornost na zadnji klopi ni nič več kot zadovoljiva. A zna prepričati z drugimi lastnostmi – s položajem za volanom, kakovostjo, odličnimi sedeži... Tu kompromisov ni in morda tudi zaradi tega manjka kakšen centimeter prostora, ki ga nekateri proizvajalci lovijo prav z manjšimi sedeži. Na drugi strani je meriva dokaz, da znajo pri Oplu ponuditi tudi zelo prostorno vozilo. Čeprav skupno le dva centimetra daljši avto od mokke, ima medosno razdaljo daljšo za devet centimetrov, ki se pri prostoru na zadnji klopi še kako poznajo. Po drugi strani je s 400 osnovnimi litri prostornejši tudi njen prtljažnik, obenem pa ponuja kup enoprostorcem lastnih bombončkov – od pomičnih zadnjih sedežev do odlagalnih površin in predalov, na čelu s tistim v pomični konzoli med prednjima sedežema. Pa še drugačen način odpiranja zadnjih bočnih vrat, ki so vpeta zadaj in ne na sredini, se izkaže kot zelo uporaben.

Pri vsem tem je pohvalno, da se v merivi odlično počuti tudi voznik, vsekakor pa je mokka v vozniškem pogledu v manjši prednosti. Takoj se namreč občuti, da je to avto, ki je osredotočen nanj, in ta se bo v njem zagotovo počutil še bolje, medtem ko je za potnike bolje poskrbljeno v merivi.

Seveda vse to velja v teoriji, v statičnem položaju. Da bi bilo vse skupaj tako tudi v praksi, pa mora poskrbeti pogonski sklop. In ta je bil pri testni mokki nekaj posebnega. Za pogon 1,4-litrskega bencinskega motorja je namreč poleg bencina lahko skrbel tudi utekočinjen naftni plin (LPG), pri čemer pogonsko sredstvo izberemo z enostavnim pritiskom gumba. Ob tem, ko zmanjka enega ali drugega, sistem samodejno preklopi na gorivo, ki je na voljo, potovalni računalnik pa zna pokazati domet z enim ali drugim ter tudi skupnega. Sama vožnja se glede na gorivo ne razlikuje bistveno, v vsakem primeru pa je mokka z omenjenim motorjem s 140 konji (103 kW) dovolj odzivna, pri čemer je ob vožnji na bencin ta porabil v povprečju 8,6 litra na 100 kilometrov, pri pogonu na plin pa je njegova poraba znašala dobrih deset litrov. A je slednji več kot polovico cenejši, zgolj s pogonom na plin pa je mokka realno zmožna prevoziti okrog 350 kilometrov, s čimer ta avto predstavlja zanimivo alternativo. Testna meriva se je na drugi strani naslonila le na bencinski pogon enako velikega, a malce šibkejšega motorja (120 KM/88 kW), pri čemer se razlika v moči v praksi skorajda ni občutila. Je pa bila meriva, če primerjamo zgolj porabo bencina, kar občutno varčnejša, saj je na 100 kilometrov v povprečju popila 7,9 litra bencina.

Pa cena? Mokka z najvišjo stopnjo opreme cosmo in pogonom na LPG ni poceni – stane več kot 23 tisočakov. In četudi bi ji odvzeli pogon na LPG, ji namenili enako opremo kot merivi (enjoy), pa še slabši bencinski motor, bi bila z 20.000 evri še vseeno konkretno dražja od merive. Ta z omenjeno dve stopnji nižjo opremo, ki še vedno nudi vse, kar danes lastnik potrebuje, res pa ne toliko kot cosmo, stane dobrih 16 tisočakov.

Več fotografij na www.dnevnik.si