Kupil je namreč avto omenjenega razreda, za katerega je odštel dobrih 15.000 evrov. Pred nakupom nas je sicer vprašal za nasvet, ki pa je bil enak kot vsakič – izberi nekaj kandidatov in z vsakim opravi testno vožnjo. Dejstvo na podlagi izkušenj je namreč neizpodbitno: okusi in želje vsakega posameznika so preveč različni, da bi lahko ob poplavi dobrih avtomobilov, sploh pa v omenjenem razredu, priporočil natančno enega. No, sam bi zase že vedel, katerega izbrati, določeni objektivni kriteriji tudi obstajajo, a avtomobil je ena izmed tistih stvari, ki tudi če je določen všeč večini, ni nujno vsem. Odkar sem tako dvakrat naletel na odziv znancev, ki so po mojem nasvetu kupili določen avto, a z njim niso bili zadovoljni, je nasvet torej jasen: testna vožnja.

Da ne zaidemo preveč: v uvodu omenjeni je ni opravil. Še več, avto, ki si ga je izbral, je kupil v prvem salonu, v katerega je stopil. A ima pač to »srečo«, da se ga bo po lastnih besedah že po dobrih dveh tednih »znebil in kupil drugega«. Veliko kupcev pa te sreče nima, a se kljub temu za nakup odločijo, ne da bi se prej na testni vožnji prepričali o lastnostih avtomobila, ki bo del njihovega vsakdana vsaj nekaj let. Večino namreč premami popust ali druga ugodnost, kar sicer še zdaleč ni nepomemben dejavnik, a ob današnji ponudbi se znotraj proračuna, ki ga posameznik nameni za nov avtomobil, zagotovo najde vsaj nekaj primerkov. In to, da jih pred nakupom kupec preizkusi, bi moralo biti nekaj samoumevnega.

Le s testno vožnjo se namreč lahko posameznik prepriča o tem, kakšen avto pravzaprav kupuje; kako kakovosten je, kako mu ustreza kot vozniku, kako ustreza njegovim telesnim meram, prostorskim potrebam, načinu vožnje... Strošek za vse skupaj pa je praktično zanemarljiv: nekaj litrov goriva, ki jih porabite med praviloma uro do dve uri dolgo testno vožnjo, pa še to vam ob krajši, nekajkilometrski, znajo spregledati.