Ko kdo praznuje svoj 50. rojstni dan in je torej dočakal pomemben mejnik v življenju, mu mnogi ob najboljših željah za prihodnost radi popihajo na dušo rekoč, da deluje precej mlajši, kot mu kažejo leta, ali da še nikoli ni bil videti bolje. Ali to drži ali ne, je seveda druga stvar, odvisna od posameznika, prav tako je lahko omenjena misel iskrena ali pa slavljencu, ki se težko sprijazni z leti, zgolj v »tolažbo«. No, zagotovo pa drži v našem primeru. Podjetje Adria Mobil, eden največjih evropskih proizvajalcev vozil za prosti čas, še nikoli ni bilo videti bolje kot sedaj, ko je srečalo abrahama.

Danes je namreč novomeško podjetje eden najpomembnejših igralcev na evropskem trgu karavaninga, pri avtodomih zaseda celo prvo mesto na nekaterih najzahtevnejših trgih (Švedska, Finska, Francija, Švica...), medtem ko o kakovosti njihovih počitniških prikolic veliko pove dejstvo, da se evropski trg srečuje z zmanjšanjem povpraševanja, Adria pa je v zadnjih 12 mesecih vseeno zabeležila občutno rast prodaje in na primer zaseda prvo mesto v Španiji in na Danskem. Dodobra pa se je Adria zasidrala tudi v nekaterih državah zunaj Evrope in tako na primer beleži rast prodaje v Avstraliji, na Japonskem, Kitajskem, v Rusiji in še marsikje.

Seveda pa v petdesetletni zgodovini vselej ni bilo vse tako lepo, Adriino pot so namreč poleg vzponov zaznamovali tudi padci. Vse skupaj se je torej začelo leta 1965, natančneje avgusta tistega leta. Oboževalci ene največjih glasbenih skupin vseh časov The Beatles se bodo spomnili, da so imeli takrat njihovi ljubljenci na stadionu v New Yorku koncert, ki se je v zgodovinske knjige zapisal kot prvi velik stadionski v popularni glasbi nasploh, istočasno pa je ekipa pod vodstvom inženirja Martina Severja v Novem mestu v takratnem IMV (Industrija motornih vozil) pilila še zadnje podrobnosti pri sestavljanju prikolice adria 375. Svojo prvo prikolico so nato predstavili tudi na sejmu v Stockholmu, pod geslom »Lahka in dobro opremljena prikolica za ustrezno ceno« pa sta sledila neverjetno hiter prodor in uspeh podjetja na domala vseh evropskih trgih, o čemer pričata tudi dejstvi, da so že v začetku naslednjega leta na sejem na Švedsko poslali večjo skupino prikolic in da se je proizvodnja v Novem mestu še leto kasneje povečala z ene na tri enote na dan. Glavni produkt tistega časa je bil model prikolice opatija, katere pomembna značilnost je bila jajčasta oblika, kmalu pa so Adriine prikolice dobile značilen modri trak v višini oken, ki je kasneje postal njihov prepoznaven znak.

»To obdobje, prvo desetletje v zgodovini našega podjetja, imenujemo rojstvo, saj se je takrat vse skupaj dejansko začelo, pri čemer je imel pomembno vlogo izvoz na Švedsko, ki je še danes, tako kot vsa Skandinavija, eden naših najpomembnejših trgov,« se obdobja od začetkov do sredine 70. let prejšnjega stoletja spominja današnja generalna direktorica Sonja Gole, ki se je sprehodila še naprej po časovni premici in posebej poimenovala vsako desetletje v zgodovini podjetja. »Obdobje drugih desetih let bi lahko označili z besedo rast, saj smo se po proizvodnji povzpeli med tri največja podjetja v Evropi, proizvodnjo smo razširili v Belgijo, leta 1982 pa izdelali tudi prvi avtodom. Tretje desetletje je bilo obdobje zrelosti, težko obdobje, ko se je celo pojavilo vprašanje, ali ugasniti ali preživeti in obstati. Sledilo je ponovno rojstvo, ko smo med letoma 1996 in 2005 začeli pisati novo zgodbo, se okrepili in utrdili vlogo avtodomov. Obdobje zadnjih desetih let pa smo poimenovali novi horizonti, ko smo preživeli tudi hudo krizo, a se prilagodili, stabilizirali in izplavali še močnejši. Danes tako lahko mirno trdimo, da je naša prihodnost zelo svetla,« je bogato zgodovino Adrie slikovito povzela Sonja Gole in v zvezi z omenjeno prihodnostjo dodala, da bo Adria ostala med tremi največjimi podjetji na svojem področju v Evropi, se še bolj odločno širila zunaj meja stare celine in na tak način postala tudi resen globalni igralec. Ali kot je povedala z drugimi besedami: »Želimo postati Toyota v svoji panogi!«

In čeprav se sliši ambiciozno, se zdi, da so pogoji za kaj takega izpolnjeni. Pri čemer je posebno zadovoljivo, da se takšna zgodba piše s slovenskim znanjem in s slovenskimi rokami. Pa naj še kdo reče, da pri nas nismo sposobni spisati pozitivne, uspešne zgodbe. Vse najboljše, Adria!