Nemalo je še nevernežev, ki pravijo, da so gazele tista podjetja, ki hitro zrastejo, a tudi hitro propadejo. In če bi se o tem pogovarjali pred nekaj leti na Gorenjskem, bi morebiti kdo med njimi pokazal celo na primer iz lokalnega okolja. LEA Lesce je bila jeseni 2006 prepoznana za gazelo Gorenjske, dve leti pozneje se je njen lastnik Borut Kelih odločil, da podjetje, specializirano za izdelavo LED-prikazovalnikov za prometne sisteme, ki ga je ustanovil 1991, proda skupini SWARCO.

Upravljanje podjetja je leta 2008 prevzel mag. Matej Križaj, ki od začetka letošnjega leta opravlja tudi naloge člana uprave podjetja SWARCO Futurit, 100-odstotnega lastnika SWARCO LEE. Leško podjetje, ki trenutno zaposluje 28 ljudi in je leto 2014 zaključilo z rekordnimi 6,06 milijona evrov prometa in 731 tisoč evrov dobička, kot hčerinsko podjetje v skupini SWARCO, ki zaposluje več kot 2500 ljudi, tako po letih prestrukturiranja in preusmerjanja na tuje trge od leta 2013 posluje vnovič zelo stabilno.

A tako kot ustanovitelj Borut Kelih, ki je v enem zadnjih pogovorov za Dnevnik jeseni 2008 dejal, da nad povečanim zanimanjem medijev za podjetje, ki je zaradi rasti postalo gazela, ni navdušen, tudi vodstvo SWARCO LEE ne išče pozornosti medijev, ker želi svojo osredotočenost ohraniti predvsem pri svoji dejavnosti. To v določeni meri pričakuje tudi njihov lastnik, ki od svoje hčerinske družbe terja predvsem pregledno poslovanje, jim pa v veliki meri daje podporo pri razvoju novih produktov tako z znanjem, kot je bilo to predvsem prva leta po prevzemu, kot tudi finančno.

»Tudi za letos smo lahko optimistični. Proizvodnjo imamo zasedeno do konca avgusta. Četudi je v naši industriji težko načrtovati prav veliko vnaprej, saj delamo predvsem projektno, bomo leto 2015 zaključili le nekoliko slabše kot lani, ki je bilo za nas izjemno,« pojasnjuje Križaj. Prodajo so namreč s 4,2 milijona evrov v letu 2013 občutno povečali, pretežno na račun novozgrajenih avtocest v Bosni in Hercegovini, ki so jih opremili z več kot 450 LED-prometnimi znaki spremenljive vsebine in 50 LED-portali, posel pa je bil vreden skoraj dva milijona evrov.

»S tem smo pokazali, kako visoko je SWARCO LEA sposoben skočiti. In sami sebi smo dokazali, da smo sposobni narediti nekaj, v kar sami nismo verjeli. Ne samo da smo bili sposobni ustvariti rekordne prihodke, sposobni smo bili tudi proizvesti rekordno število LED-prikazovalnikov na izjemno omejenem prostoru in ob nespremenjenem številu sodelavcev,« je komentiral Križaj.

Večino izdelkov prodajo v tujino, predvsem v Nemčijo, Avstrijo, skandinavske države, Nizozemsko in Češko, v začetku leta so prve posle sklenili v Čilu in Mehiki, nove posle so pridobili tudi v Romuniji in na Poljskem, je pojasnil Dimitrij Černic, ki je zadnji dve leti, odkar je Križaj večino časa v Avstriji, poslovodja v Lescah. »Nad naročili iz Južne Amerike smo bili prijetno presenečeni, saj se nam je zdelo nenavadno, da je kupec pripravljen kupiti izdelke, kjer transport stane skorajda toliko kot sami prikazovalniki,« je komentiral Križaj, a hkrati potrdil, da ob primerni ceni kupce zagotovo prepriča kakovost in prilagodljivost prodajalca.

»Naša prednost je, da imamo v Lescah vse od razvoja do proizvodnje in prodaje. Je pa res, da naša ambicija ni velikoserijska proizvodnja.« SWARCO LEA nove prikazovalnike z izboljšavami naročniku dostavi v najmanj petih tednih, ob uvajanju inovacij pa potrebujejo nekaj tednov več. V Sloveniji opravijo samo še za okoli pet odstotkov poslov.