Z dobrima dvema kilometroma dolžine in brez izletnih con dirkališče po svoji konstrukciji sicer ni bilo primerljivo s podobnimi objekti v soseščini, a je bilo v sedmih letih obratovanja na njem odpeljanih kar nekaj odmevnih dirk. Med drugimi je nastopil svetovni motociklistični prvak iz leta 1975 Johnny Cecotto, ki je v letih 1983 in 1984 vozil tudi na dirkah formule 1.

Pred osmimi leti konec dirkanja

Tomlje je pripravil tudi projekt za podaljšanje dirkalne steze na 3200 metrov. Nov športnorekreacijski in zabavni kompleks bi po njegovih načrtih vseboval še poligon za vodne športe, bil v povezavi s Termami Čatež vse leto dobro obiskan, ponujal pa bi okoli 50 novih delovnih mest.

Toda vsega je bilo konec v začetku leta 2007, ko so na obrambnem ministrstvu odpovedali pogodbo in navedli, da bodo na 42 hektarjev velikem območju Gaja odprli šolo za usposabljanje slovenskih letaliških gasilcev ter poligon varne vožnje za potrebe vojske, ki bo dostopen tudi civilnim potrebam.

Pred mesecem dni objavljena novica, da naj bi na Zvezi za avtošport Slovenije – AŠ 2005 pod vodstvom prekaljenega politika Toneta Anderliča že maja letos pridobili gradbeno dovoljenje za gradnjo 3500 metrov dolge dirkalne steze, je lokalno okolje tako vznemirila, da so včeraj sklicali izredno sejo brežiškega občinskega sveta in od pristojnih zahtevali odgovore na številna vprašanja. Kot razlog za sklic so navedli neusklajenost projekta z uredbo o državnem prostorskem načrtu za letališče Cerklje ob Krki, neustrezno informiranost javnosti, opozarjajo pa tudi na že izveden sporen večji posek dreves v Gaju ter na veliko količino tam odloženih odpadnih avtomobilskih gum.

Poleg tega so dobro obiskane prireditve na starem Mobikrogu pokazale, da okoliška prometna infrastruktura ni primerna za sprejem večjega števila obiskovalcev. Obvoznica kljub drugačnim obljubam še ni zgrajena in tudi videti ni, da bi jo bilo mogoče pričakovati pred napovedanim odprtjem novega dirkališča.

Ogrožen obstoj zasebnih poligonov varne vožnje

Načrtom o preureditvi Gaja nasprotujejo tudi v vsega 4800 metrov oddaljenem Racelandu, zgrajenem s posojili in zasebnim kapitalom družine Staut, kjer ravno tako premorejo sodoben center varne vožnje ter dirkališče za karting in nekatere druge motoristične športe. »Vsa Slovenija premore pet centrov varne vožnje, tukaj pa naj bi imeli na razdalji petih kilometrov kar dva,« na nesmisel projekta opozarja Tomo Staut, za katerega je sporno tudi to, da morajo v konkurenčni bitki z zasebnim kapitalom tekmovati proti davkoplačevalskemu.

Vrednost preureditve Gaja ocenjujejo na od 18 do 28 milijonov, denar pa namerava AŠ 2005 zbrati prek evropskih in domačih razpisov ter z vlaganjem zasebnikov. Lokalni javnosti se zdi sporno tudi to, da bodo pri AŠ 2005 objekt prvih pet let uporabljali brezplačno in da je do odločitve o dirkališču prišlo v času, ko je obrambno ministrstvo vodil Anderličev politični kolega Roman Jakič.