»Na zadnjem vzponu na Učko dolgo časa sploh nisem dobro vedel, da je en ubežnik, Poljak Maciej Paterski, sploh spredaj. Ko sedaj premišljujem: če bi taktično dirkal drugače in začel na vso moč loviti prej, nisem prepričan, da bi lahko premagal kolesarje ekipe CCC. Bi se pač njihov prvi adut Sylwester Szmyd lažje skrival za mano v zavetrju na ravninskih odsekih in imel na koncu več moči. A tako, kot je, je odlično,« je Primož Roglič, kolesar ekipe Adria Mobil, razmišljal po tretji, kraljevski etapi dirke Po Hrvaški s ciljem na Učki (Vojaku) nad Opatijo. Bivšemu smučarskemu skakalcu, ki je šele tretjo sezono med (profesionalnimi) kolesarji Adrie Mobila, je za ulov Paterskega, ki je bil v begu s skupino kolesarjev skoraj celo etapo, zmanjkalo le 18 sekund. V skupnem seštevku pred zadnjima dvema ravninskima etapama zaostaja za 31 sekund.

Petindvajsetletniku iz Kisovca pri Zagorju ni uspelo, da bi neposredno od klubskega kolega Marka Kumpa prevzel belo-rdečo majico vodilnega. Vseeno se mu obeta največji uspeh na etapnih dirkah doslej. Glede na moč poljske ekipe CCC, ki ima po treh etapah kar pet kolesarjev v najboljši deseterici (med njimi je tudi deseti Grega Bole), bo nadaljevanje dirke povsem pod njihovo kontrolo in preobratov ni pričakovati. Težišče se bo preneslo na dvoboj med najhitrejšima na dirki, Boletom, ki je dobil prvo etapo v Splitu, in Kumpom, ki je slavil drugi dan v Zadru.

Dirka Po Hrvaški je kot nalašč tudi za širši pogled slovenskega cestnega kolesarstva. Obujena dirka s televizijskim prenosom v Evropo bo poleg dirke Po Sloveniji skoraj zagotovo najbolj zastopana močna dirka prve kategorije UCI s slovenskimi kolesarji. Nastopa jih kar 18. V zadnjem trenutku so priložnost ob ekipi Adria Mobil dobili tudi kolesarji Radenske Roga. V povprečju so najmlajša od devetnajstih ekip, najstarejša pa je poljska zasedba CCC Sprandi, ki bo kot edina od sodelujočih ekip naslednji mesec s povabilom organizatorja nastopila na Giru. Generalka jim torej uspeva. Z izkušnjami dokazujejo premoč, mladi pa dobivajo lekcijo. Mimogrede, Paterski je v nedeljo deveti končal elitno klasiko Amstel Gold iz niza Ardenskih klasik, ki se bo tudi z Janom Polancem (Lampre) in Matejem Mohoričem (Cannondale) med udeleženci končala jutri s 101. izvedbo dirke Liege–Bastogne–Liege.

Mladi, med petnajsterico najmlajših z manj kot 21 leti je kar polovica Slovencev, so včeraj dobili posebno lekcijo. Kraljevska etapa s startom na Plitvicah v dežju je bila s kar 3700 metri višinske razlike in maratonskimi 230 kilometri za mnoge najtežja v karieri, tudi za Rogliča. Prav to so preizkušnje in izkušnje, ki jih je mogoče nabrati le na najmočnejših dirkah. Od mladih sta se najbolj izkazala Domen Novak (Adria Mobil), ki je opravil izjemno delo v pomoč Rogliču na zadnjem, 22 kilometrov dolgem vzponu in končal celo deveti, in Marko Pavlič (Radenska), ki je končal 23., a že enajst minut za zmagovalcem. V skupnem seštevku sta 22. in 24., v ugledni družbi izkušenih veteranov Radoslava Rogine in Jureta Golčerja.

Če je še pred nekaj leti konkurenca med slovenskimi profesionalnimi ekipami dajala posebno draž boja za sloves najboljše ekipe pri nas, so se v zadnjih dveh letih naredile velike razlike. Po letu 2011, ko je ugasnila Perutnina Ptuj, in to po eni najboljših sezon – štajerski sanjski tim (Golčer, Vrečer, Gazvoda, Marin) je bil konec leta 40. na svetovni lestvici CQ –, je lani opešala še Sava iz Kranja. Kot zaročeno, ob zgodovinskem uspehu njihovega člana Mateja Mohoriča. Novomeška Adria Mobil ohranja nekdanji sloves in se drži okoli 40. mesta na svetovni lestvici, čeprav z bistveno nižjim proračunom od primerljivih ekip. Z zgolj mladimi kolesarji Radenska Rog ne more držati nekdanje ravni. Ekipa Marka Polanca je po letošnjih uspehih najskromnejša na dirki in ne sodi niti med najboljših 150 ekip na svetu.

Razlike so tudi v tekmovalnem koledarju. V lanski sezoni je imela Adria Mobil 23 tekmovalnih dni na dirkah višje prve kategorije. Radenska Rog le sedem dni, od tega štiri na dirki Po Sloveniji. Udeležba na Hrvaškem s petimi dnevi lahko letos za ljubljansko ekipo prinese veliko povečanje. Tudi glede izkušenj se torej kolesarji Adrie Mobila in Radenske Roga ne morejo primerjati. Tudi glede udeležbe na dirkah druge kategorije UCI je bila Adria Mobil veliko bolj zasedena, saj so odpeljali okoli deset dirk več (okoli 30 tekmovalnih dni) kot ljubljanska ekipa. Sava, ki lani in letos nima licence profesionalne ekipe UCI kontinental, na kategoriziranih dirkah te ravni ni mogla niti nastopiti – razen v Sloveniji. Njihovi kolesarji so možnost lahko izkoristili le prek reprezentance. Primer: Domen Novak, novi dolenjski Tomaž Nose, ima torej v novomeškem klubu veliko več možnosti za razvoj kot kolesarji v drugih ekipah in ga že kaže, Primož Roglič pa je v novomeški sredini od skakalca dozorel v profesionalca, zanimivega tudi za elitne ekipe.