Renault espace. Malo je avtomobilov, ki imajo takšen status, da že z njegovim imenom povemo vse, malo avtomobilov, pri katerih dodatna razlaga ni potrebna, še manj je takšnih med tistimi, ki so še v proizvodnji. Espace je bil, kar je sicer stvar debate, a tudi splošno sprejeto, prvi tako imenovani enoprostorec, pred tremi desetletji je zanetil revolucijo. In prav za to, revolucijo namreč, so se po treh uspešnih evolucijah, ki so jih predstavljale druga, tretja in četrta generacija, odločili Renaultovi razvojniki, ko so na kolesa postavili novo, peto generacijo espacea. Ali, kot so dejali, espacea so izumili na novo.

Čemu sicer odkrivati toplo vodo in vozilo, ki je sinonim za enoprostorce, spremeniti do te mere, da ga sploh ne štejemo več mednje, je bilo vprašanje, ki smo si ga zastavljali tudi sami. A le do trenutka, ko smo se z njim spoznali. Takrat smo videli, da imajo pri Renaultu prav, ko pravijo, da je espace zadržal svoj genski zapis, a so se pač odločili njegove gene križati s športnim terencem, mu dodati še nekaj »fluidnosti« ter dati poudarek številnim podrobnostim. Rezultat je namreč enako prostoren in pregleden avtomobil, a hkrati oblikovno bistveno atraktivnejši, bolj impozanten in robusten – križanec.

Da, novi espace je čistokrvni križanec, ki v sebi združuje lastnosti več avtomobilskih svetov. Ker je to vendarle espace, kar v prevodu pomeni prostor, v prvi vrsti v njem še vedno najdemo največ enoprostorca. S prostornostjo in udobjem se bo ta 4,86 metra dolg avtomobil (toliko je doslej merila podaljšana različica grand, ki je ne bo več) brez sramu postavil po robu najboljšim v razredu, jih pa, čeprav se bo našel kdo z drugačnim mnenjem, bistveno prekaša po svoji obliki in atraktivnosti. Tu pridejo do izraza vse pozitivne lastnosti križanja s športnim terencem, ki ga pač naredijo unikatnega. Po drugi strani je davek atraktivni obliki plačal s prostornostjo na šestem in sedmem sedežu v tretji vrsti, saj smo že sedeli v avtomobilih, ki ga tam ponujajo občutno več, a pri njiju gre tako in tako za zasilno rešitev. Pa še nekaj prostora v prtljažniku je ostalo: ko ima espace postavljenih sedem sedežev, ga je za 247 litrov, pri petih 680, največja prostornina znaša 2101 liter, sicer pa je pri sedežih druge (tam so trije ločeni in vzdolžno pomični) in tretje vrste treba dodati, da se jih podre s pritiskom gumba v prtljažniku ali na centralni konzoli.

Ta je tudi nekaj posebnega – na njej kraljuje ogromen, na dotik občutljiv zaslon, ki je zelo odziven in že primerljiv s tistimi pri najboljših pametnih telefonih in tablicah. Prek njega upravljamo vse funkcije avtomobila, hkrati pa je pohvalno, da so zadržali nekaj ločenih stikal, vključno s tistima za upravljanje s temperaturo. Med drugim pa je ločen tudi gumb za takojšen dostop do izbire načina vožnje, ki jih ponuja espace, in sicer glede na izbiro prilagodi prestavna razmerja, odzivnost volana... Dobrodošla novost, sploh zato, ker voznik razliko dejansko občuti – saj ne, da boste z njim vozili športno, a ko je vklopljen tak način, je volan trši in bolj neposreden, pri načinu, ki poveča udobje, je blaženje mehkejše...

Vožnja je z espaceom v vsakem primeru izjemno udobna, na tem je bil poudarek največji, kar je tudi prav. In čeprav je na voljo tudi z bencinskim motorjem, bo pri nas od konca maja naprodaj le z dvema 1,6-litrskima dizelskima s 130 ali 160 konji (96 ali 118 kW) moči. Najcenejši bo stal 29.990 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si