Šalo na stran, avtomobili in alkohol ne gredo skupaj, zelo pa gre skupaj boj za vrh, za prestol, za tisto, kar pritegne kupca. Segment, v katerem se drenjata testna kandidata, je zanimiv, malce diši po prestižu, pa vendar želi ostati ljudski, spogleduje se z idealom v avtomobilski panogi, pa vendar ne želi preveč izstopati. Da, tako 508 kot mazda6 sta svojevrstna kalibra, ki se za svoj košček naklonjenosti kupcev bojujeta kot leva. Elegantna leva, ki znata ponuditi zelo veliko.

Peugeot, ki že tako in tako v svojem logotipu uteleša leva, je avtomobil, ki je v vsem prerasel svoje prednike in tudi kot limuzina lahko prepriča. A je tudi res, da jih zelo veliko na naših cestah ni srečati, čeprav ga odlikujeta tako všečen dizajn kot odlična tehnika. A limuzine so pri nas očitno nekaj, kar pripada nekim drugim znamkam. Tega pa se mazda6 ne boji oziroma ne občuti. Z novo generacijo so prešli le na dve karoserijski zasnovi, priljubljeno petvratno različico so ukinili, testna štirivratna pa je avtomobil, ki ga vsemu navkljub bolj kot z eleganco razganja z dinamiko. Je enostavno avtomobil, ki mora pasti v oči. Peugeot 508 tukaj stavi na bolj umirjeno pojavo, na malce bolj dostojanstveno in elegantno karoserijo in celoten nastop, saj meri v dolžino 4,79 metra in ponuja za 515 litrov prtljažnega prostora. Na vsakem koraku poudarja eleganco in to mu tudi dobro uspeva, udobje pa je v takem avtomobilu tako ali tako nekaj samoumevnega. Na drugi strani je mazda6 4,87 metra dolgi paket dinamike. Avtomobil, ki je skladno oblikovan in ne skriva, da mu veselje do vožnje ni tuje. Pa čeprav pri tem udobje ne trpi niti za sekundo. Še več, celo medosna razdalja je v primerjavi s peugeotom 508 z 283 centimetri za centimeter daljša, kar pomeni še nekaj malega več prostora na zadnjih sedežih. Prtljažnik je zato s 480 litri precej manjši kot v peugeotu, kar je verjetno cena, ki jo mora mazda6 plačati za svojo obliko. Ta je pač tista, ki lovi kupce.

Voznik se bo tako peugeota 508 kot mazde6 hitro privadil, vse je na svojem mestu, posebno peugeot je uporabniku prijazen. Mazda6 ima namreč malce bolj zapleten osrednji sistem za upravljanje, recimo z radijem in podobno, nekaj privajanja vse skupaj le zahteva. Oba se lahko pohvalita s »head-up« zaslonom, se pravi prikazovalnikom osnovnih podatkov neposredno pred voznikom, ki je del opreme za doplačilo. Sprva se zdi, da motita, a bolj ko voznik razmišlja, bolj sta pripravna. Glede na vse policijske maratone z radarji je zelo dobro, da hitrost vožnje voznik vidi neprestano neposredno pred očmi. Edina napaka v mazdi6 je ločen zaslonček, ki neprestano štrli iz armaturne plošče, peugeot tukaj stavi na bolj klasično projiciranje na sprednjo šipo, ki zna biti v času, ko tega dodatka ne bi potrebovali, precej manj moteče.

Motorja in menjalnika v obeh vozilih voznika hitro zapeljeta do skušnjave. Peugeot stavi na 2-litrski sodobni štirivaljnik s 180 konjiči (133 kilovati), samodejni menjalnik je dober, nežen, a prav nič len. In enako velja za mazdino tehniko, na papirju ima sicer 5 konjičev manj (skupno 175 KM/129 kW), a v praksi se to nikjer ne pozna. Mogoče le pri porabi, ki je celo nekaj nižja kot pri peugeotu, kar je le še en plus, ki si ga dinamična šestica zasluži. Kajti tudi ta testni model je bil opremljen s samodejnim menjalnikom, ki omogoča vožnjo, ki je ali elegantno udobna ali pa bolj dinamična. Ker mu to omogoča tudi podvozje. Končna hitrost spet govori močnejšemu 508 v prid, 230 kilometrov na uro ni mačji kašelj, a tudi 216 mazdinih kilometrov na uro ni malo.

Izbrati med dvema tako dobrima predstavnikoma svoje vrste je presneto težko. Mogoče je eno od meril tudi cena. Če bi pričakovali, da bo vse to, kar ponujata, poceni, ste se zmotili. Peugeot 508 z opremo allure stane 32.332 evrov, kar je še vedno manj kot mazda6 top revolution, ki stane 34.540 evrov. Za to kupec dobi zelo veliko, razlika v ceni za 508 pa se hitro stopi, ko mu dodamo to, kar je testni primerek imel: parkirni senzorji, nadzor mrtvega kota in kamera za vzvratno vožnjo, pranje sprednjih žarometov, že omenjeni »head-up« zaslon, 18-palčna platišča, usnjena notranjost in bela biserna barva avtomobil hitro podražijo na malo več kot 38.000 evrov. Mazda 6 je tudi imela nekaj dodatne opreme, rdečo barvo za 710 in navigacijo za 500 evrov, kar je ceno dvignilo na 35.750 evrov. In tukaj je avtomobil nenadoma nekaj cenejši, saj ima veliko opreme, kot so razni dodatki za varnost, že v serijski opremi. Poceni pa ni ne en ne drugi.

Več fotografij na www.dnevnik.si