Najbolj znanega imajo v Londonu, kjer mu rečejo tudi BorisBike (po županu Borisu Johnstonu), najbolj razvejenega pri nas v Ljubljani, kjer mu rečejo Bicikelj, najnovejšega, šestega po vrsti pri nas, pa na Jesenicah. Sistemu izposojanja koles uradno sicer rečejo JeseNICE bikes, a je sem ter tja že slišati šaljivo skovanko TomBike (po županu Tomažu Tomu Mencingerju).

Dobili evropski denar

Pridobitev, ki so jo uradno odprli včeraj, je del čezmejnega evropskega projekta, v okviru katerega so na Jesenicah uredili tudi cesto in parkirišče na Planini pod Golico, najbolj privlačnih pa je seveda 15 novih navadnih in še šest električnih koles (ta si je mogoče izposoditi le v turističnoinformacijskem centru in tako še niso del sistema). Za sistem je poskrbelo podjetje IBIS, vse skupaj je stalo 65.000 evrov. Postavili so tri postaje, in sicer tik ob občini na Stari Savi, nasproti železniške postaje v središču mesta in na Hrušici. Kolo si je mogoče zelo enostavno s prislonitvijo kartice na zaslon izposoditi kjer koli in ga vrniti kamor koli. V prvem, poskusnem letu bo za kartico treba odšteti 10 evrov, s čimer bo uporabnik dobil pravico do 14 ur vožnje na teden za vse leto. Žal bo za zdaj mogoče kartico kupiti le v turističnoinformacijskem centru v središču mesta in samo za eno leto, ne bo pa, recimo, na voljo dnevnih, tedenskih ali posamičnih »voženj«.

Od Bleda do Rateč...

V projektu je sodelovala tudi Kranjska Gora, a so se tam odločili za nakup gorskih koles, ki si jih je mogoče izposoditi v turističnoinformacijskem centru in jih je treba tja tudi vrniti. Kot je napovedal župan Jesenic Tomaž Tom Mencinger, pa so se že povezali župani zgornje Gorenjske, da bi, recimo prihodnje leto, sistem nadgradili tako, da bi lahko nekdo vzel kolo denimo na Bledu in ga pustil na Jesenicah, se malo razgledal naokoli, se odpeljal še do Kranjske Gore in tako naprej. V prid kolesarstvu v tem delu Slovenije gre tudi dejstvo, da bo letošnja sezona prva, ko bo v celoti odprta kolesarska pot od Jesenic pa vse do Trbiža, saj so zdaj dokončali tudi jeseniški del. Velik izziv pa ostaja, kako privabiti v te kraje, sploh pa na Jesenice, več turistov. Dobra infrastruktura je namreč eno, vsebina pa nekaj drugega. Pojavile so se ideje o sodelovanju s Slovenskimi železnicami, več pa bodo morali narediti za privabljanje ljudi, pri promociji, oglaševanju prireditev in lokalnih posebnosti.