Prodajalna Brands of Friends (BOF) na dvorišču Čopove 5a, ki so jo odprli sinoči, bo ponujala izdelke mladih slovenskih inovatorjev in podjetnikov, pod isto streho pa bo združila industrijo, oblikovanje in prodajo.

Ekipi mladih slovenskih kreativcev sta se spoznali na londonskem sejmu 100% Design. Oblikovalski studio Desnahemisfera, ki je v sodelovanju s podjetjem MyEqua zaslovel na Kickstarterju s skodelico za kavo kozji rog, je potreboval nove pisarne, izdelovalec modnih lesenih očal Wood Stock iz Slovenskih Konjic pa delavnico. Skupaj so našli primeren prostor, in ker niso vsega zapolnili, so se odločili za trgovinico. Poklicali so svoje prijatelje in znance, ki se ukvarjajo z industrijskim oblikovanjem, ti pa svoje – tako so začeli polniti police izključno slovenskih oblikovalcev in izdelovalcev. »Poudarek bo na lokalnem dizajnu in izdelkih predvsem mladih talentov, ki zelo težko dobijo priložnost za prodajo in izdelavo prototipa. Ugotovili smo, da se moramo povezati, tako je vse skupaj lažje izvedljivo in za vsakogar ugodnejše,« je pojasnil Damir Islamović iz studia Desnahemisfera.

Popeljal nas je po preprostem prostoru. Desno zadaj bo delavnica za izdelavo očal wood stock, pred njo pisarna oblikovalskega studia. »Dogovorili smo se tudi za souporabo naprav. Oni imajo laser, mi 3D-tiskalnik, nabavili bomo še CNC-rezalnik. Tako želimo ubrati najkrajšo pot od ideje do prototipa in testiranja na trgu,« je nadaljeval Islamović. Za prodajo v trgovini so se že dogovorili z 12 ustvarjalci, dan pred odprtjem pa so dobili še tri nove klice. »Hoteli smo dobiti vse uspešne slovenske produkte s Kickstarterja, a so se nekateri že dogovorili drugje. Verjamemo, da se bodo police še polnile,« je dodal. K temu bo verjetno prispeval tudi ugoden dogovor, saj bodo ustvarjalci morali plačati zgolj maržo od prodanih izdelkov, znesek pa bo šel za pokritje najemnine.

Ker smo majhni, moramo stopiti skupaj

»V Londonu smo se spoznali, povezali in ugotovili, da imamo enake poglede na delovanje podjetja. Slovenci smo majhni in moramo stopiti bolj skupaj, se povezati, sodelovati, da lahko uspemo,« je motive za združitev pod isto streho razložil Nejc Leskovar, Wood Stock. Eden od njih je tudi ta, da so želeli bolj povezati oblikovanje in industrijo, kar pri nas sicer ni pogosta praksa. Da sta delavnica in prodajalna v isti stavbi, bo po njegovem mnenju prispevalo tudi k zaupanju kupcev, saj bodo bolj cenili ročno izdelavo, ki jo bodo lahko sami spremljali. »Razvoj mikropodjetništva je velika priložnost, zato smo želeli mladim ustvarjalcem omogočiti, da pokažejo in prodajo svoje izdelke,« je dodal. Potem pa predstavil še svoja očala wood stock, ki so lahko izdelana popolnoma po izbiri – iz poljubnega lesa ali kombinacije vrst lesa, naročnik pa si lahko celo sam nariše načrt za okvire, če želi.

Svoj izdelek bosta v trgovinici predstavljala tudi Jaka Hudej in Domen Nečimer, ustanovitelja mikropodjetja Indi, ki bo v BOF razstavljalo tobačnice. »Tega sva se spomnila, ko sva še kadila in po vseh žepih iskala filtre in papirčke. Želela sva vse skupaj združiti na enem mestu v priročni torbici, ki hkrati skrbi za svežino tobaka,« sta predstavila svoj izdelek. Na sejmu na Metelkovi sta se naključno povezala z ekipo trgovine in takoj zgrabila priložnost, ko so ju povabili k sodelovanju. »Ideja je fenomenalna, saj v Sloveniji manjka takšen prostor. Ogromno projektov in izdelkov sploh ne dobi priložnosti. Do zdaj je bilo vzdušje naravnano proti podjetništvu mladih, a mogoče se je, tudi s to trgovino, začel premik na bolje, da si bomo upali pokazati talente slovenske mladine,« je pojasnil Hudej. Tudi sama podpirata domače ilustratorje, ki sta jim dala porisati in oblikovati tobačnice ter tudi že druge izdelke. V BOF pa vidita novodobni ceh mladih ustvarjalcev, ki vedno bolj intenzivno sodelujejo in se povezujejo.