Volkswagen golf 520.958

Nemec je Nemec in tega se trenutno drži večina kupcev na našem kontinentu. Golf je prodajo lani zvišal za več kot 11 odstotkov – leto prej so prodali 470.229 novih vozil. Še prej pa 431.754. Sicer pa so prvega golfa na trg poslali leta 1974 in od takrat so jih prodali 30 milijonov. Če je cena povprečnega modela 20.000 evrov, potem je jasno, za kakšen posel gre. Od leta 2012 je na trgu model z imenom VII. Pri nas je najcenejšega novega ali, kot rečemo, povsem praznega golfa mogoče dobiti že za kakih 16 ali 17 tisoč evrov, če pa ste ljubitelji majhnih avtov s komfortno opremo in močnimi motorji, ga najdete tudi v okolici 40 tisoč evrov. Proizvajajo jih v Mehiki, Braziliji, na Kitajskem, v Južni Afriki in Nemčiji. Ne gre pozabiti, da ima podjetje VW Group skoraj 600.000 zaposlenih po vsem svetu. Mimogrede, golf je ime dobil po gulf stream (zalivski tok), podobno kot so meteorološko poimenovali še nekaj drugih vozil pri Volkswagnu: bora, passat, scirocco (sirocco – široko), jetta (jet stream)…

Ford fiesta 308.999

Tudi pri malem ameriškem avtu so lani zabeležili rast: če so bili leta 2013 še pod 300.000 prodanimi primerki, so se dvignili za 5,3 odstotka. Sicer pa gre za zimzeleni model, ki so ga prvič izdelali leta 1976 kot odgovor na prav tako majhna in uspešna avta fiat 127 (1971) in renault 5 (1972). V skoraj štiridesetih letih so prodali okoli 16 milijonov fiest, ne malo tudi pri nas. Je pa dejstvo, da gre bolj za evropski kot ameriški avto, če vemo, da so jih lani v ZDA prodali okoli 63 tisoč. Najcenejši modeli so okoli 10, najdražji pa okoli 15 tisoč evrov.

Renault clio 300.924

Prodaja clia v Evropi je v zadnjem letu zrasla še za 13 tisoč avtomobilov. Gre za mali avtomobil, ki je leta 1990 zamenjal renault 5, zdaj pa ga ponujajo že v četrti generaciji. Clio je bil, kot edini avto ob golfu, doslej dvakrat razglašen za najboljši avto v Evropi (leta 1991 in 2006). Trenutno so najcenejši modeli okoli 12 tisoč evrov, najdražji, s posebnimi motorji, pa celo 20 tisoč evrov in več. Mimogrede, clio druge generacije še vedno proizvajajo tudi v novomeškem Revozu, zaradi neugodne evropske zakonodaje samo za afriško tržišče.

Volkswagen polo 280.378

Polo, ki je v zadnjem letu prodajo na evropskem trgu povečal za 5,2 odstotka, je ugledal luč sveta leta 1975 kot nekakšna predelava audija 50. Z leti se je njegova oblika menjala in povezovala z drugimi VW modeli in sorodniki, od seata ibize do VW lupa, škode fabie in celo audija1… Pravijo, da so jih doslej prodali kar 12 milijonov. Jasno, na takšne številke je vplivala tudi primerna cena. Avtomobil VW polo pete generacije je pri nas mogoče dobiti že za slabih 13 tisoč evrov, najboljši modeli na ceniku pa ne dosežejo 20 tisoč evrov.

Opel/vauxhall corsa 252.420

Tudi Oplova corsa je mali avto in tudi njegova prodaja se je v zadnjem letu dvignila za več kot 5 odstotkov (lani 239.814 vozil), morda tudi zaradi vseprisotne Claudie Schiffer. Kakorkoli, prvo corso so izdelali v Oplovi španski tovarni v Zaragozi leta 1982 kot corso A, zdaj pa je trgu že peta z oznako E. V različnih okoljih ima corsa različne izdelovalce in različna imena (vauxhall nova, chevrolet chevy), v ZDA pa je ni bilo. Najcenejši avto je okoli 10 tisoč evrov, najdražji, jasno z boljšo opremo, pa okoli 16 tisoč.

Ford focus 222.834

Drugi Fordov najbolj zaželen model na našem kontinentu je focus, ki je lani izgubil 0,6 odstotka. Leto prej so namreč prodali 1500 avtomobilov več, še prej pa skoraj 20 tisoč več. Focus je na trgu od leta 1998, ko je zamenjal modela escort in laser. Avtomobil srednjega nižjega razreda je takoj napadel in presegel prodajo toyote corolle. Cene? Najcenejšega trenutno s popusti dobite v okolici 12 tisoč evrov, najdražji je okoli 25 tisoč. Sicer pa, kje so časi, ko je kardinal Rode po Ljubljani vozil največjega mercedesa: papež Frančišek vozi focusa.

Peugeot 208 215.312

Francoski avto z oznako 208, ki ga priporoča teniški prvak Novak Djoković, je lani v prodaji padel skoraj za deset odstotkov. Leta 2013 so bili namreč na številki 239.102 izvodov. Sicer pa so pri Peugeotu avtomobile z oznako 200 (205, 206, 207 in 208) začeli izdelovati leta 1983, ko so nadomestili peugeot 104 z modernejšimi vozili. Omenjeni 208 je bil izdelan leta 2011 v novi Peugeotovi tovarni v Trnavi na Slovaškem. Gre za mali avtomobil, pri nas najcenejšega novega dobite za kakih 10 tisoč evrov, če želite več opreme, se cene lahko podvojijo.

Škoda octavia 206.362

Avtomobilski velikan VW ima nekaj povedati tudi tistim, ki jih ne moti češka preteklost vozil. Octavia je lani zrasla za velikih 22 odstotkov. Najvišje uvrščen velik (družinski) avto na kontinentu. Ime izvira iz leta 1959, ko je škoda ponudila delovnemu ljudstvu prvi družinski avto, ki ga je pet let pozneje nadomestil model 1000MB. Nova octavia se je rodila spet leta 1996 in je bila sumljivo podobna VW passatu. Modeli octavie, ki so trenutno na trgu, spadajo v tretjo generacijo. Najcenejši avti so okoli 16, najdražji pa okoli 30 tisoč evrov.

Nissan qashqai 204.200

Verjetno veste: gre za ime turškega plemena, ki živi v gorah na jugozahodu Irana. Morda naj bi to opisovalo lastnosti tega korejskega mestnega crossover avta, ki so ga na trg postavili leta 2006 in ga samo v Evropi prodali v 1,25 milijona primerkih. Leta 2013 so avto polepšali, zdaj je, recimo, veliko bolj podoben dražjemu in večjemu modelu murano in očitno so tudi kupci zadovoljni. Razlike med različnimi motorji in storitvami so velike. Qashqai lahko stane 20, lahko pa tudi 32 tisoč evrov.

Audi A3 200.157

Pri VW so gotovo dobre volje, ko vidijo, da ima njihova korporacija (devetnajsta največja na svetu in četrta v Evropi) med najboljšo deseterico kar štiri avtomobile. Tudi najprestižnejšega – audija iz serije A. Trojko so splavili leta 1996 na osnovi TT-ja, golfa, caddya, tourana, nekaterih seatov in octavie. Od leta 2012 je v prodaji tretja generacija tega avta. Cene so, kot rečeno, najvišje med danes naštetimi. Najcenejši se začnejo pri 21 tisočakih, če si omislite pogon na štiri kolesa ali kak podoben prestiž, pa tudi 40 tisoč ne bo dovolj.