Ob izgradnji leta 1870 so objekt prekrili s slamo, ki je zdržala več kot sto let. Novi lastnik je v devetdesetih letih z domačimi mojstri zamenjal nekaj špirovcev in del ostrešja ter prekril objekt s starimi strešniki različnih proizvajalcev, še največ jih je bilo iz stare opekarne Supančič iz okolice Ljubljane. Tokrat se je odločil streho obnoviti temeljito in s kvalitetnimi strešniki. Za naslednjih sto let.

Nujna obnova cele strehe in ostrešja

Ob obnovi strehe pogosto zadošča že, da le zamenjamo strešnike, pri tem objektu pa je bilo problemov več. Strešniki so preživeli svoj čas, letve so bile prešibke, poleg vsega pa je bilo ostrešje narejeno po domače in vsaj v nekaterih detajlih tako slabo, da bi ga lahko v tesarski šoli uporabili za šolski primer napačne izdelave. Zato je bila nujna obnova celotne strehe in ostrešja.

V uvodu smo omenili strahove ob sanaciji strehe, ekipa tesarja Janeza Dimca iz Jelendola pri Škocjanu pa je dokazala, da je sanacijo moč opraviti hitro in preprosto. Prvi dan so zvezali ostrešje, drugi dan razkrili streho in odstranili staro ostrešje, tretji dan pa postavili novo in streho zaradi napovedanega dežja začasno prekrili s folijo. Četrti dan so končevali detajle, čope in stranske zatrepe ter pripravili vse za prekrivanje. Peti dan je sledilo prekrivanje, šesti in sedmi dan pa so dokončali prekrivanje s strešniki ter zaprli del objekta med kapom in zidom.

Prilagojena staremu objektu

Da so prekrivali kar dva dni, ni bila krivda ekipe, ampak tega, da so streho nekoliko podaljšali ter jo oblikovno in arhitekturno bolj prilagodili staremu objektu, pri tem pa je zmanjkalo za eno paleto vlečenih zareznikov. Tu se je izkazala ekipa podjetja Tondach iz Križevcev, ki je v samo eni uri uredila dobavo dodatnih zareznikov, tako da je ekipa Janeza Dimca lahko dokončala delo.

Kot zanimivost naj povemo, da Janez Dimec ni le tesar, čigar najboljši učitelj je bil njegov oče, ampak tudi ekonomist po bolonjskem programu. V tokratnem prispevku smo prikazali delo do prvega dežja oziroma tesarska dela, v eni izmed naslednjih številk pa bo sledila še reportaža o krovskih delih.

Andrej Kek

Foto: Jošt Bukovec