Limuzina, v testnem primeru dizelski 250 4matic, je avtomobil, ki bo znal zadovoljiti mogoče malce bolj umirjen okus. Pa mu tega ne bi bilo treba, saj ima pod motornim pokrovom dovolj za kaj več, a več o tem kasneje. Že sama pojava je po svoje malce bolj drzna, a sočasno klasična, konservativna, umirjena. Tekoče linije, samozavestno nastopanje na cesti, vse to mu daje pravico, da si »rezervira« svoj kos asfalta v vsakdanjem prometu. Če je to še povezano s štirikolesnim pogonom, toliko bolje, mar ne? A kot bi rekli, je to stric, ki ni več v najbolj rosnih letih, toda ravno prav šarmanten, je dobro videti, je uporaben in presneto dobro ve, kaj zmore. In česa ne. Ob bok smo mu postavili njegovega najtesnejšega brata, karavanskega C, ki pa ob vseh podobnih zunanjih dimenzijah, oba namreč merita v dolžino 4,7 metra, s svojo karavansko obliko napoveduje nekoliko drugačne namene. Če bi pred leti kdo rekel, da bo karavanski model lahko nekoč videti tako dobro, dinamično, že skoraj športno, in da ni namenjen le strogemu prevozu prtljage, bi se mu le nasmejali. A ob tem »stricu« bi nas smeh kmalu minil. Kajti ta, ta je tisti pravi, dinamičen, agresiven.

A pod motornim pokrovom dejstva govorijo ravno narobe. Limuzina z 2,1-litrskim dizelskim motorjem zmore 204 konjiče (150 kilovatov), kar pomeni, da mu moči ne manjka, a tega ne želi kazati na vsakem koraku. Na drugi strani karavan z enako velikim, a nekoliko šibkejšim motorjem (170 KM/125 kW) obljublja veliko več, še vedno zmore dovolj, a ne toliko kot limuzina – pa čeprav se tako z enim kot drugim lahko mirno uvrstite med hitrejše potnike na cesti, ki poleg vsega potujejo zelo udobno. Oba motorja sicer nista prvaka v varčnosti, a dobrih sedem litrov na 100 kilometrov vseeno ni pretirana številka, pri čemer je karavanski za nekaj desetink litra požrešnejši. Ob tem k udobju veliko prispevata sodobna sedemstopenjska samodejna menjalnika, ki zadevo samo še olajšata. Oba modela sta si v tesnem sorodstvu tudi pri počutju v vozilu, dejansko potniki ne vedo, kaj se skriva za njihovimi hrbti, pa čeprav je karavan pri prtljažniku v prednosti – in to ne ne le zaradi prtljažnih litrov (490:480 litrov), ti pri takem vozilu niti niso na prvem mestu.

So pa zato pomembni detajli in te je treba včasih plačati. Karavanskega oprema AMG naredi še bolj zanimiv in še bolj konservativno agresiven, pika na i pa je imitiran podpis Carla Benza na sprednji šipi. To je tisto, kar ta avtomobil naredi malce drugačen tudi na drugem, manj zaznavnem področju. To so tiste podrobnosti, ki naredijo razlike, čeravno je za njih v tem primeru treba kar lepo seči v žep. Paket AMG namreč stane dodatnih 3000 evrov, ampak so vredni, če vam je vsaj nekaj do zanimivih podrobnosti. Seveda sta tako limuzina kot karavan imela zvrhano mero dodatne opreme, poleg serijske, ki obsega vse najnujnejše elektronske dodatke, potrebne za varno in udobno vožnjo, dober infotainment sistem in še kaj, a dodatki, kot so prilagodljive dolge luči, aktivni parkirni sistem, 19-palčna platišča, komfortni sedeži in še kaj, limuzino podražijo z osnovnih 44.990 na 56.971 evrov. Karavanu se z omenjenim paketom AMG in 19-palčnimi platišči, vpadljivo modro barvo za okoli 1000 evrov in še bi lahko naštevali cena z osnovnih 38.920 (kar je še dokaj znosna številka) dvigne na kar 62.492 evrov. Z drugimi besedami, v njem je še za 23.572 evrov opreme! To pa je že vrednost presneto spodobnega avtomobila.

Več fotografij na www.dnevnik.si