Mestna občina Ljubljana namerava letos začeti gradnjo povezovalne ceste med Tržaško cesto in Cesto na Vrhovce, ki bo prebivalcem nove soseske Zeleni gaj omogočila krajšo pot do pomembne mestne vpadnice in obvoznice. Povezovalna cesta se bo s Tržaško cesto povezala na križišču z avtocestnim priključkom Ljubljana zahod. Občina je že objavila javni razpis, s katerim išče gradbeno podjetje, ki bi po najnižji ceni opravilo vsa dela. Najboljši ponudnik bo dela moral končati v dveh letih.

Tri od štirih gradbenih dovoljenj

Razpisna dokumentacija razkriva, da se občina gradnje loteva, čeprav cestne povezave trenutno ne more dokončati. Potencialnim ponudnikom so v službi za javna naročila pojasnili, da bo gradnja potekala v štirih fazah, a da imajo gradbena dovoljenja le za tri. Zadnjega občina še ni pridobila, ker še ni kupila vseh potrebnih zemljišč. V razpisni dokumentaciji piše, da premoženjskopravno urejanje zemljišč za gradnjo še poteka.

V občinski službi za razvojne projekte in investicije ter na oddelku za ravnanje z nepremičninami so pojasnili, da jim manjkajo deli treh parcel v skupni velikosti malo manj kot 275 kvadratnih metrov. Vse tri parcele so v bližini Ceste Dolomitskega odreda. Ker se občina o odkupu delov teh parcel očitno ni mogla dogovoriti s solastnicama, je sprožila postopek razlastitve, ki se še ni končal.

Gradnja cestne povezave je zahteven cestni projekt, saj bo občina morala zgraditi povsem nov podvoz pod dvotirno železniško progo proti Primorski. Iz predloga letošnjega proračuna je razvidno, da je vrednost povezovalne ceste ocenjena na približno 12,6 milijona evrov, od tega bo 1,5 milijona prispevalo javno podjetje Vodovod-Kanalizacija, ki bo na območju obnavljalo vodovodne in kanalizacijske cevi. Proračun kaže, da namerava občina večji del stroškov gradnje povezovalne ceste plačati v letih 2016 in 2017, saj je v teh letih za to predvidela kar 10,2 milijona. V letošnjem letu načrtujeta občina in javno podjetje porabo približno 1,5 milijona evrov.

Cesta poleti 2012

Leta 2010 je občina dokončanje cestne povezave napovedovala za julij 2012, sočasno z dokončanjem odseka med Cesto na Brdo in Cesto na Vrhovce. Občina je tudi drugi omenjeni odsek zgradila z zamudo, čeprav je bila od njega neposredno odvisna soseska Zeleni gaj republiškega stanovanjskega sklada. Na srečo občine je Gradbeno podjetje Grosuplje med gradnjo omenjene soseske zabredlo v velike finančne težave in posledično šlo v stečaj, zato se je gradnja v začetku leta 2011 ustavila, nadaljevala pa se je šele konec leta 2012. Občina je tako imela dovolj časa, da je s skladom podpisala aneks o dokončanju ceste in komunalne infrastrukture ter pred odprtjem soseske omenjeni cestni odsek tudi zgradila.

Stanovanjski sklad je leta 2012 z javnim razpisom izbral tri nove izvajalce, ki naj bi delo, ki ga je začel GPG, končali v čim krajšem času. Strabag in Imos sta svoje delo opravila, SGP Tehnik pa še ne, saj je tudi ta družba med gradnjo končala v stečaju. V skladu s pogodbo o ureditvi medsebojnih razmerij, ki jo je potrdilo sodišče, kjer poteka stečajni postopek Tehnika, so dela na nedokončani soseski Zeleni gaj prevzeli družba Javna razsvetljava in njeni podizvajalci. V republiškem skladu so zagotovili, da delavci trenutno izvajajo končna gradbena, obrtniška in inštalacijska dela. Pričakujejo, da bodo uporabno dovoljenje za 85 še nedokončanih stanovanj pridobili novembra 2015.