Gre za vsebinsko kompleksen in zahteven projekt, ki so ga dijaki z vseh koncev Slovenije s pomočjo svojih profesorjev francoščine pripravljali kar pet mesecev. Z nasveti sta jim pomagala tudi francoska režiserja iz Compagnie Les Temps blancs v Parizu, s katerima so se dvakrat srečali v živo, v glavnem pa so z njima sodelovali prek spleta. Dijaki so vadili na svojih šolah, tako da so včerajšnjo predstavo izpeljali brez skupne generalke, kar je bilo zanje svojevrsten izziv.
Frankofonija je združenje francosko govorečih držav, ki ima 49 članic, štiri pridružene članice in deset držav opazovalk, med katerimi je tudi Slovenija. Mednarodna organizacija frankofonije je pomembno vplivala na sprejetje in ratifikacijo Unescove konvencije o zaščiti in promociji raznovrstnosti kulturnih in jezikovnih izrazov, ki je začela veljati leta 2007.
Nič več nagrad, ker so vsi najboljši
Pri organizaciji frankofonskih dnevov vsako leto sodeluje tudi I. gimnazije Celje. V zadnjih letih so njeni dijaki in dijakinje osvojili veliko nagrad in si s tem prislužili ogled gledališkega festivala v Avignonu, udeležbo na mednarodnem srečanju mladih v Parizu, najboljši pevci pa so odšli tudi na mednarodni festival francoskega šansona v Split. Leta 1999, ko je bil v SLG Celje prvi frankofonski dan, je nagrado osvojila odlična slovenska pevka Nuška Drašček, ki je bila takrat seveda še gimnazijka.
Zdaj najboljših ne izbirajo več, ker ne želijo delati razlik, in tako je tudi prav. Darila, ki jih priskrbijo sponzorji, dobijo vsi nastopajoči dijaki in njihovi mentorji, saj so v projekt vložili veliko časa in energije.
V igri je nastopila tudi Jana Gulin, dijakinja četrtega letnika I. gimnazije v Celju, ki ima francoščino tako rada, da si jo je izbrala za peti predmet pri maturi. »Jeziki mi ležijo. Izgovarjava francoščine je morda res nekoliko težja, vendar pri pouku resnično uživam. Ta jezik mi je bil že od nekdaj všeč, zato sem si tudi tako zelo želela v Francijo, v Pariz. Želja se mi je že dvakrat izpolnila,« nam je pripovedovala simpatična gimnazijka, ko je s prijateljicami nestrpno čakala na začetek predstave. Nad francoščino je navdušena tudi Vita Vlašič, dijakinja tretjega letnika evropskega oddelka Gimnazije Lava Celje, ki je poudarila, kako zelo pomembno je, da zna profesor poučevati na način, ki vse pritegne. »Naša profesorica Petra Kotnik je zares čudovita. Pri njej je pouk vedno zanimiv, tako da se nam francoščina sploh ne zdi težka. Beremo francoske knjige, med učenjem jezika pa spoznavamo tudi Francijo kot državo in njeno kulturo,« je zadovoljno razlagala Vita.
Profesor mora predavati z ljubeznijo
Miha Slobodnika iz 4. letnika Gimnazije Ledina Ljubljana so za francoščino navdušili njegovi starši, ki imajo zelo radi Francijo. Med poletnimi počitnicami so zato vedno potovali po tej deželi in spoznavali njene znamenitosti. Miha pravi, da so vsako leto zavili tudi v Provanso, ker je njegova mama zaljubljena v tamkajšnjo čudovito pokrajino. In kakšen mora biti po njegovem mnenju profesor, da bo pouk francoščine zanimiv za vse? »Najpomembneje je, da predava z ljubeznijo, da občutimo, da je predan jeziku in da mu ni vseeno za nas, dijake« je odgovoril mladi Ljubljančan.
Simona Cajhen, koordinatorica projekta in svetovalka za francoski jezik na Zavodu RS za šolstvo, meni podobno. »Učitelji francoščine so tisti, ki imajo francoski jezik resnično radi. Že dolgo delam z njimi in vem, da so vsi veliki entuziasti. Za francoščino prevladuje prepričanje, da je težek jezik, zato je pomembno, da za večjo motivacijo učencev učitelji sledijo sodobnim metodam učenja, da se ne oklepajo samo slovnice, da berejo knjige, si pomagajo z glasbo, gledališčem. Vse omenjene tehnike spodbujajo situacije, v katerih se dijaki niti ne zavedajo, da se jezika učijo,« pravi Cajhnova, ki je na frankofonski dan v Celju zelo ponosna, saj gre za edini tovrstni projekt v Evropi.