Raziskav ne manjka niti v svetu avtomobilizma. Še več, cel kup jih je, kar velja tudi za raziskave o prodanih avtomobilih. A naj bodo prave ali izmišljene, se v vseh pojavijo določeni avtomobili, ki jih zazna prav vsaka raziskava. Med takšna spadata tudi škoda octavia, ki je v zadnjem obdobju vseskozi pri vrhu najbolj prodajanih avtomobilov, in toyota corolla, ki naj bi bila po nekaterih podatkih celo najbolje prodajan avtomobil na svetu v zgodovini.

Zakaj je tako, razkrije že zunanji videz. Octavia in corolla sta namreč avtomobila, ki nimata drznih in avantgardnih linij, ampak ponujata umirjeno in tradicionalno podobo. Kajti tudi ljudi, ki v javnosti nočejo preveč izstopati, je največ, zato pri avtomobilih izbirajo modele, ki ne kričijo iz povprečja že na daleč. Ob tem za 4,66 metra dolgo octavio in 4,62 metra dolgo corollo nikakor ne velja, da sta zastareli ali dolgočasni, le bolj umirjeni sta. Enako velja za notranjost. Ni nobenih izstopajočih oblik, a sta zato komandni plošči pregledni in urejeni. Uporabniku tako ni treba veliko razmišljati, da mu pridejo vsa stikala v podzavest. Toda nobena oblika in zunanja podoba nimata prave vrednosti, če nimata tudi vsebine. In pri avtomobilih gre predvsem za velikost te vsebine. Prostora za potnike je v obeh dovolj, posebej pa izstopa octavia, ki je še ena v vrsti Škodinih vozil, kjer potniki uživajo v prostornosti. Enako velja za velikost prtljažnika. Corolla ima zadaj za 452 litrov prostora, kar sicer ni malo, medtem ko ima octavia 590 litrov. Tudi nalaganje je lažje pri Škodinem primerku, saj se vrata dvignejo više v zrak, s čimer se odpre velika površina za poseganje v prtljažni prostor.

Umirjena je tudi konjenica pod pokrovom. Škoda octavia ima 1,6-litrski dizelski agregat s 110 konjskimi močmi (81 kW), medtem ko je toyota corolla z 1,4-litrskim dizelskim motorjem malce šibkejša in premore 90 konjskih moči (66 kW). Številke v praksi pomenijo, da gre za motorja, ki ne ponujata veliko dirkaških užitkov, a zato zadovoljstvo ponudita vsakomur, ki si želi zanesljiv avtomobil, da ga pripelje od točke A do točke B. Celoten sklop med šeststopenjskim ročnim menjalnikom (z malce daljšim prestavnim razmerjem) in motorjem deluje tekoče, vozili sta na cesti stabilni, tudi pri večjih hitrostih ni nobenega nadležnega tresenja. Končna hitrost pri octavii je 206 kilometrov na uro, pri corolli pa 180 kilometrov na uro. Pospešek do stotice jasno pokaže, da bodo ljubitelji agresivne vožnje malce trpeli, saj octavia do stotice potrebuje 10,6 sekunde, corolla pa 12,6 sekunde.

Toda ob pomanjkanju hitrostne očaranosti je uporabnik octavie in corolle ponosen na svoj avtomobil, ko spremlja porabo. V trgovini mu obljubijo, da bo škodina limuzina porabila 3,3 litra na sto prevoženih kilometrov, corolla pa 4,1 litra, čemur ne sme povsem verjeti, a tudi v realni situaciji zadovoljno opazuje počasno gibanje kazalca za gorivo. Na testnih vožnjah smo ob vse prej kot lahki nogi namerili 5,6 litra porabe pri octavii in 5,4 litra pri corolli, toda ob povsem umirjeni vožnji je bila poraba takoj pod petimi litri, celo blizu štirim. Ker imata avtomobila še prostoren rezervoar (octavia 50 litrov, corolla 55 litrov), pomeni, da se lahko voznik pelje precej daleč, preden znova zapelje na bencinsko črpalko (890 kilometrov pri škodi, kar 1020 pri toyoti).

Pri opremi v paketih greenline in luna avtomobila premoreta predvsem najnujnejše, kot so klimatska naprava, potovalni računalnik, tempomat, zračne blazine, ESP, avtoradio, meglenke... Octavia ima še parkirne senzorje zadaj, corolla pa celo vzvratno kamero. Škoda octavia greenline 1,6 TDI stane 20.799 evrov, toyota corolla luna 1,4 D-4D pa 17.150 evrov, kar je dober posel, če se primerjata cena in ponudba. Več v sklepu.