Bencinskim športom se pri nas ne piše najbolje. To so praviloma dragi športi in zato dirkači, pa naj se vozijo na štirih ali dveh kolesih, le stežka skrpajo na kup dovolj sponzorskih sredstev in tudi lastnega denarja, da si pokrijejo sezono. Eden teh, ki bo tudi letos dirkač na najvišji ravni v lastnem športu, je nekdanji svetovni prvak v razredu MX3 in lani redni dobitnik točk v MXGP Klemen Gerčar. Štiriindvajsetletni motokrosist iz Lukovice pa je letos naredil velik korak naprej.

Ustanovil je namreč lastno ekipo z imenom 62 Motosport, s katero bo letos nastopal tako v razredu MXGP, ki je vrh motokrosističnega dirkanja, kot na dirkah v Nemčiji, Sloveniji in drugod. »Vsega skupaj smo za zdaj nabrali za 28 dirk v letošnji sezoni. Izpustil bom dirke v MXGP, ki so na sporedu zunaj Evrope, ker so ogromen finančni zalogaj. Za ta denar sem letos raje na noge postavil lastno ekipo, s katero nameravam dirkati dlje časa,« je ob predstavitvi načrtov povedal Klemen Gerčar. Sezona se bo zanj začela 29. marca v Brežicah, kjer bo na sporedu dirka evropskega prvenstva, prva dirka v MXGP pa bo 17. aprila v Italiji. Vmes pa se bo, tako kot se je v zimskem pripravljalnem obdobju, ponovno mudil v Belgiji, kjer opravlja treninge pod nadzorom človeka, ki natančno ve, kaj je motokros.

To je Harry Everts, štirikratni svetovni prvak, ki je tudi oče ene od legend motokrosa, Stefana Evertsa, ki se lahko pohvali z desetimi naslovi prvaka. »Harry je zagotovo velika spodbuda in velika pomoč, saj treniram pod njegovim vodstvom, svetuje mi na različnih področjih. Ne le pri sami vožnji, že do zdaj mi je razložil veliko stvari, kako naj se dirkač vede, na kaj naj bom pozoren na stezi. Mogoče se sliši smešno, o sami tehniki vožnje nisva do sedaj veliko govorila, bolj mi pojasnjuje, na kaj se moram kot dir kač osredotočiti. Prej sem bil stalno obremenjen s tem, s kakšnim časom bom prevozil en krog. Zdaj sploh ne vem, kako hiter sem, to me ne zanima, povsem sem osredotočen samo nase in na malenkosti na stezi. In zato vidim, da sem veliko manj obremenjen na motociklu, stezo in sebe vidim drugače,« dodaja Gerčar.

S treningi pod Evertsovim vodstvom pa je spoznal še nekaj: lani se je v želji, da bi se čim bolje odrezal v pr vi sezoni v MXGP, občasno trudil preveč. »Harry mi je povedal, in to sem potem videl tudi sam, da sem bil lani pretreniran. Da sem preveč hotel od sebe in mi je zmanjkovalo energije za samo vožnjo. To sem zdaj spremenil in vidim, da se lahko z manj treninga, vendar mora biti ta pravilen, na moto ciklu počutim bolje in delam manj na pak.« Z lansko sezono pa je Gerčar vseeno zadovoljen. Redno se je uvrščal med dobitnike točk v MXGP, spoznal steze, na katerih dirkajo najboljši od najboljših, se od njih učil. V vsej sezoni je zaradi poškodbe izpustil le dve dirki: »Mogoče rezultati niso bili takšni, kakršne sem pričakoval. Uvrščal sem se med 16. in 22. mestom, kar ni slabo, a seveda si želim več, ker sem prepričan, da lahko dirke odpeljem še bolje. Vmes sem moral zamenjati eki po, kar ni pripomoglo k mirnemu in ustvarjalnemu okolju, a zdaj, z lastno ekipo, si okolje lahko določam in izbi ram sam.« Harry Everts mu je že do zdaj pomagal tudi s povsem življenjskimi nasveti, kako se vesti v tem zelo konkurenčnem dirkaškem svetu, ki je neizprosen, posebno če je dirkač iz države, ki je na športnem področju velika, a finančno ne najmočnejša.

Nabrati dovolj sredstev za vso sezono je bila presneto težka naloga, a na srečo je našel podjetja, ki vedo, da lahko s pomočjo takim športnikom nekaj dobrega naredijo tudi zase. A, kot pravi Klemen, je zdaj po svoje sam svoj gospodar, kar je sicer včasih težje, na trenutke pa vidi, da se je znebil pri tiskov potovanj in zdaj lahko čas razporeja bolj smotrno in namensko. Ta ko Gerčar v zimskem obdobju ni imel počitnic, ampak je trdo delal, na motociklu in kot vodja ekipe. »Počitnice pridejo novembra, ko bo res konec se zone, pa še takrat bomo nadgrajevali ekipo, dodajali stvari, korak za kora kom.« Poleg Evertsa in lastne ekipe je največja letošnja novost motocikel. S Honde je presedlal na znamko Hus qvarna, ob tem pa dobil ogromno podporo matične tovarne, ki v novo nastali ekipi vidi še večji potencial. S časom se namerava Klemen osredotočiti na ekipo kot na neke vrste valilni co talentov, s pomočjo Husqvarne, se veda. Klemen je star 24 let, aktivno bo lahko dirkač še kar nekaj časa, a že zdaj počasi razmišlja tudi o času, ko bo nekoč stopil z motocikla in se posvetil ustvarjanju pogojev, ki bi pomagali mladim nadobudnim motokrosistom, ki jih tudi v Sloveniji ne primanjkuje, da se prebijejo čim višje.

»Mogoče se na prvih dirkah vseh teh sprememb ne bo videlo na sami stezi ali pri rezultatih. Veliko stvari je res novih, a zdaj sem v malce drugačni vlogi, saj moram skrbeti, s pomočjo sodelavcev, seveda, sam tega tako ali tako ne bo zmogel, na logistiko, pri prave tehnike in ekipe kot celote. Vse to mi daje nove moči, motiviran sem kot že dolgo ne, 24 ur na dan delam za motokros, ker v tem tudi uživam. Prepričan sem, da bomo rasli, počasi, ko rak za korakom, ker sem po naravi realen človek in ne želim s preveliko žlico zajeti prehitro in preveč. Napredovali bomo korak za korakom, ker le tako lahko delamo smiselno in v okviru finančnih zmožnosti,« še dodaja.