Doma na Japonskem so jo najprej poznali kot suzuki escudo, v ZDA kot suzuki sidekick, na Otoku kot suzuki grand vitaro, na slovenske ceste pa bo kmalu zapeljala četrta generacije športnega terenca z nazivom suzuki vitara. Mnogo poimenovanj za isto obliko. Toda ime escudo z deželo vzhajajočega sonca nima nobene povezave, ampak bolj z deželo, kjer sonce zahaja v Evropi. Escudo je namreč ime za nekdanjo portugalsko denarno valuto, preden je Portugalska prevzela evro. In ravno na najbolj zahodnem delu Evrope, na cestah blizu Caba da Roca, je potekala mednarodna predstavitev novega športnega terenca, ki bo v tem zapisu prepoznan kot suzuki vitara.

Pretekle izvedenke so v Sloveniji prevozile že premnoge kilometre cest, ki se vzpenjajo proti odročnim krajem in so začinjene s snegom, blatom ali spolzkim peskom. Tudi tokrat bo glavna prednost vozila dober štirikolesni pogon za ugodno ceno, saj bo najcenejša tovrstna vitara na voljo za od 16.800 evrov, na dvokolesni pogon gnana vitara pa je ocenjena na 14.500 evrov. V obeh različicah bo pod pokrovom 1,6-litrski bencinski motor s 118 konjskimi močmi (88 kW). Enako moč bo imel dizelski motor, ki z dvokolesnim pogonom stane najmanj 20.600 evrov, s štirikolesnim 22.900 evrov, kar pa ni več tako malo. Ob enaki moči imata bencinski in dizelski motor različen navor. Medtem ko ima bencinar 156 Nm navora pri 4400 obratih, bo imel dizel 320 Nm navora pri 1750 obratih. Razlikovala se bosta še pri ročnem menjalniku, saj se moč pri bencinskem motorju razporeja prek petih prestav, pri dizelskem pa šestih. Kratka praksa po portugalskih cestah je potrdila, da bi lahko imel tudi bencinar šesto prestavo, saj voznik hitro občuti potrebo, da mu v peti prestavi nekaj manjka. Če bo ta občutek premočan, bo moral še malce počakati, da bodo v Slovenijo prišle tudi vitare z avtomatskim menjalnikom, ki ima za oba motorja šest prestav.

V pomoč vozniku bodo tudi nekateri varnostni sistemi. Denimo na Portugalskem je dvakrat do izraza prišel sistem samodejnega zaviranja v sili, medtem ko je voznikov pogled kar nekajkrat zašel na čudovite plaže Atlantskega oceana. V korist so še radarski tempomat in pomoč pri speljevanju v klanec ter samodejno zaviranje pri spuščanju. Toda če so pri Suzukiju v vitaro že vključili vse omenjeno, bi lahko tudi sistem za nadziranje mrtvega kota ali sistem za opozarjanje nenamerne menjave voznega pasu.

Prostora za potnike je dovolj. Predvsem spredaj lahko brez težav sedijo tudi najvišji, medtem ko je zadaj že bolj tesno. Prostornost je s tem primerljiva s konkurenti, med katerimi pa izstopa škoda yeti, ki ponuja največ prostora. Prtljažnik vitare vase sprejme 375 litrov prtljage. Avtomobil je dolg 4,17 metra, širok 1,77, visok pa 1,61 metra. S prenovljeno, bolj mišičasto podobo deluje še večji, kot je sicer. Toda če je vitara pri zunanjosti v koraku s časom (predvsem z možnostjo izbire različne barve pri strehi in sprednji maski), je drugače pri obliki notranjosti, kjer ne ponuja nič svežega, pa tudi materiali niso najprijaznejši na pogled in dotik.