Ker se ljudem po vseh letih evolucije ni več ljubilo hoditi po dveh nogah, so zajahali konja. Ko so izumili kolo, so presedli na kočije. Ko jih je začela boleti zadnjica, je prišla na vrsto mehanizacija. Parni stroj, motor z notranjim izgorevanjem in na koncu tudi – avtomobil. Da, štirikolesnik za vsakdanjo uporabo, za hitro in preprosto premikanje od točke A do točke B in ob tem karseda udobno, varno, varčno in z določenim obzirom do okolja. In tako Oplova corsa kot Škodina fabia sta vzorčen primerek, kako lahko sodobna tehnika služi človeku.

Začnimo s corso. Dodobra prenovljena še vedno odlično služi svojemu namenu, zdaj še toliko bolj kot prej, saj s svojimi zunanjimi dimenzijami ni več le malček za mestno vožnjo, čeprav je še vedno tudi to, ampak postaja tudi avtomobil, ki se ne more ustrašiti nobenih razdalj. Zakaj bi se tudi jih, saj meri v dolžino za odtenek več kot štiri metre in premore 285-litrski prtljažnik. S prenovo je corsa veliko pridobila, predvsem je postala malce resnejša, žlahtnejša, če hočete, in kot taka še vedno predstavlja odlično alternativo mestnemu avtomobilu za vsakdanjo uporabo. Na drugi strani ji nasproti stoji Škodina fabia. Avtomobil, ki je z novo generacijo dodobra zaoral v tem segmentu, saj je s precej bolj oglato obliko nakazal oblikovni trend znamke za prihodnje, pobira lovoriko za lovoriko, in vendar ostaja ljudski avtomobil. Dolga je skoraj toliko kot corsa (3,99 metra), ponuja pa nekaj večji prtljažnik, ki premore 330 litrov prostornine, kar jo naredi še zanimivejšo.

V notranjosti je zgodba malce drugačna. Corsa deluje zanimivejše, manj pusto in predvsem tudi omogoča potnikom veliko mero udobja. Voznik se bo hitro znašel na svojem delovnem mestu, zaradi česar gre »prenoviteljem« posebna pohvala. Corsa je namreč zdaj lahko zanimiva tudi za kupce, ki se mogoče doslej zanjo niso najbolj navduševali. Fabia na drugi strani nadaljuje »oglato« zgodbo tudi v notranjosti, a deluje za odtenek pustejše, če ne celo dolgočasno. A pozor, to ni slabo, vsaj kar se tiče rokovanja z avtomobilom. Voznik bo vedel, da je vse na svojem mestu in logično postavljeno. Predvsem pa je vse precej pregledno in ne predstavlja nobenega dodatnega miselnega napora za nikogar, ko je treba kaj najti. Šalo na stran, manj je v fabii lahko tudi več.

Enako velja za motor. Testna corsa je stavila na klasiko, 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, ki zmore 90 konjičev (66 kilovatov), kar avtomobil požene do 175 km/h in deluje zelo civilizirano. Res je sicer, da bi od omenjene konjenice lahko pričakovali malce več, vse skupaj deluje sem ter tja precej zaspano in tudi navor 130 Nm ni ravno nekaj, na kar bi bili lahko posebno pozorni. Zato pa je manj več pri fabii: 1,2-litrski bencinski motor s turbopolnilnikom prepričljivejše opravlja svoje delo. Čeprav zmore enako moč (90 KM/66 kW), se veliko veselejše odziva na voznikove ukaze in z večjim navorom (160 Nm) deluje živahnejše kot pri corsi. Očitno so ti koncernski motorji dobra rešitev, saj svoje povedo tudi številke pri porabi. Corsin je na testu porabil 7,4 litra goriva na 100 kilometrov, prepričljivejši fabiin pa 6,6 litra. Odgovor, kateri je prijaznejši uporabniku, je torej na dlani. Le eno slabost smo našli pri škodi: nenavaden zvok v motorju, kot nekakšno javkanje in cviljenje, pri okoli 2000 motornih vrtljajih je nekaj, kar lahko potnikom, posebno voznikom z rahločutnejšim sluhom, malce načne živce. Sicer pa se morata tako en kot drugi kandidat zadovoljiti v petimi prestavami v ročnem menjalniku. Oba sta povsem zadovoljiva, le da bi se vseeno prileglo šest prestav, pa čeprav motorja nista med najmočnejšimi na trgu.

Potem je tukaj še cena. Corsa je z 12.140 evri ugodna, posebno ker premore kar nekaj opreme, od obveznih elektronskih pomagal do klimatske naprave in še bi lahko naštevali. Testna je imela še nekaj dodatkov, predvsem seveda lepotnih in tistih, ki so še povečali že tako udobno vožnjo, od dodatno zatemnjenih šip do samodejne klimatske naprave. Z dodatno opremo v vrednosti 2620 evrov, dobi kupec res popoln avto za vsakdanjo vožnjo in še malce več. In točno to velja tudi za fabio. Ta je v osnovi nekaj dražja, skoraj 13.200 evrov stane s paketom ambiente, ki ima že veliko serijskih dodatkov, z električnim pomikom šip zadaj, zadnjimi parkirnimi senzorji in še marsičim pa se cena dvigne na že bolj »skrb vzbujajočih« 15.712 evrov. Kar je veliko glede na celoten paket, pa čeprav je to izredno soliden avtomobil. A tudi brez dodatkov je možno preživeti in se udobno voziti.

Več fotografij na www.dnevnik.si