Nakazilo je neposredno odredil župan Boštjan Trilar, ki je bil izvoljen na listi stranke Več za Kranj, v njegovem volilnem štabu pa je sodelovala tudi Križajeva. Zato smo jo želeli vprašati, kaj je v zameno za občino dejansko že opravila, da je prejela nakazila (napotnice naj bi bile izdane za več mesecev). Nekoliko presenetljivo nas je, še preden smo ji zastavili konkretno vprašanje, odslovila s pojasnilom, da »bo vse pojasnila občina Kranj«.
Čestitala za izvolitev
Eva Križaj se je sicer na občini pojavila ob zaprisegi Boštjana Trilarja in mu za izvolitev tudi čestitala. Očitno pa je kasneje župan sam odločil, da jo bo najel še za vzpostavitev občinskih profilov na facebooku in twitterju, kar je v današnjem času precej preprosta naloga. Kljub temu občine Kranj na družabnih omrežjih do včeraj ni bilo. O vprašljivem študentskem delu so očitno že poučeni tudi nekateri lokalni politiki, ki omenjajo posvete strank Trilarjeve velike koalicije, na katerih bi se lahko odprlo tudi vprašanje o tem, ali bi lahko zadnji dogodki v občini koalicijo zamajali, še preden je dejansko začela delovati s polno paro. Odločitve bodo sprejeli v SMC, DeSUS, NSi, SD in listi Igorja Velova, ki imajo skupaj dve tretjini mestnih svetnikov.
Župan Trilar nam je včeraj o nakazilih pojasnil: »Študentka Eva Križaj je delo opravila po naročilu občine za kabinet župana na podlagi študentske napotnice. Za to delo je res že bila plačana in občina je prisotna na družabnih omrežjih oziroma je proces prenosa znanja pripravljen. Trdim, da je delo opravila korektno in bo tudi predložila natančno poročilo. Družabna omrežja so vsebina njenega študija, res pa je na istem področju sodelovala v moji predvolilni kampanji.« Čeprav gre za manjši izdatek iz proračuna, ostaja odprtih kup vprašanj: zakaj ni župan izvedel natečaja ali kakršne koli javne oblike za oddajo tega posla, zakaj je delo bilo plačano, čeprav dejanski rezultati sploh (še) niso vidni, in čemu je osebno postopek peljal tako, da je plačilo dobila njegova sodelavka iz predvolilne kampanje? Najbolj pa je seveda nenavadno pojasnilo, da je delo »opravila po naročilu občine«, ki jo pač predstavlja župan. In podpiše tudi naloge za plačilo.
Podžupan, župan... kdo še?
Stranka Več za Kranj ima poleg župana Trilarja tudi podžupana Jakoba Klofutarja, ki je že priznal, da je storil napako, ker je protikorupcijsko komisijo pozabil seznaniti z vsemi dejstvi o svojem solastništvu v Agenciji Mservis, sporno pa je tudi direktorsko mesto v podjetju Vod, kjer kot poklicni podžupan po zakonodaji ne bi smel biti direktor. Ko se je razvedelo o tem, da je okoli 15-odstotni lastnik agencije, ki na veliko posluje z občino že leta, je za javnost povedal, da odstopa z direktorskega mesta in da omenjena agencija za posredovanje študentskega dela in druge delovne sile ne bo več poslovala z občino. Obseg poslov je bil do zdaj z javnimi zavodi in občino v 11 letih okoli 1,5 milijona evrov, a v agenciji poudarjajo, da je treba jasno vedeti, da je po odbitku vseh stroškov njihov zaslužek minimalen, saj znaša le nekaj odstotkov omenjenega zneska. A to podjetje v Kranju ima okoli 70-odstotni tržni delež na področju posredovanja pri študentskem delu, je pojasnil direktor Matjaž Minatti, ki je bil do zdaj skupaj s podžupanom solastnik podjetja Vod (vsak po petino). Vsekakor pa Supervizor jasno pokaže vsote, ki so bile plačane Agenciji Mservis – tudi sporno nakazilo županovi predvolilni sodelavki februarja letos.
Kodeks ničelne tolerance
Že ob pozabljivosti podžupana Klofutarja do komisije za preprečevanje korupcije je bilo mogoče med člani koalicije zaznati nejevoljo, vprašljivo sodelovanje Mestne občine Kranj z županovo sodelavko iz predvolilne kampanje pa lahko resno ogrozi razmerja in postavi pod vprašaj funkciji obeh odgovornih. To so nam neuradno potrdili v nekaj strankah koalicije, kjer posebej poudarjajo ničelno toleranco do negativnih odklonov, ki so jo opredelili v kodeksu ravnanja funkcionarjev. V sedmem členu o nasprotju interesov kodeks piše, da se od funkcionarja pričakuje, da »je osebno odgovoren, pozoren na kakršno koli dejansko ali možno nasprotje interesov«. V Kranju je kodeks že ob sprejemanju vzbudil pozornost in so ga sprejeli edini med mestnimi občinami. Ravnanje podžupana Klofutarja in župana Trilarja pa lahko koalicijo, ki je zagovarjala ničelno toleranco do klientelizma, korupcije in drugih tudi v Kranju še kako prisotnih napak oblasti, že na sredini seji zamaje, pri čemer ni izključen niti kakšen pretres v vrhu občine. Urejanja spornih zadev sta se župan in podžupan namreč lotila šele, ko so domnevno sporna ravnanja prišla v javnost. Kaj bi se zgodilo, če tega ne bi bilo?