Takole nekako je potekalo, milo rečeno, širokoustenje mladega para v svoji družbi za mizo nekega ljubljanskega lokala. A hvalisanje gor ali dol, prigoda je bila zanimiva. Za nas še toliko bolj, saj smo le nekaj dni pred tem za potrebe pričujočega te(k)sta prav tako sedeli za volanom dveh avtomobilov s priponko grand. Sicer njuna skupna vrednost ne dosega niti najcenejše različice zgoraj omenjenega vozila, pa vendar. Ta avtomobila sta bila podaljšani različici srednje velikih enoprostorcev citroëna C4 picassa in forda C-maxa, ki so jima pri imenu pri obeh znamkah torej vrinili priponko grand. Ta pomeni, da imata avtomobila več prostora, večji prtljažnik, drugače oblikovan zadek in možnost dodatnega para sedežev v tretji vrsti, ob tem pa je prvi od običajnega daljši za 17 centimetrov in meri 4,60 metra, drugi pa je od osnovnega C-maxa daljši za 14 centimetrov in meri 4,52 metra. Pri čemer je slednji drugačen še zaradi nečesa – ima namreč drsni par zadnjih bočnih vrat. Ta znajo biti po eni strani praktična, a je treba biti ob njihovem zapiranju previden, saj se zaprejo s precejšnjo silo, ob tem pa se znajo včasih zaskočiti. Pri »klasiki« teh težav ni, je pa res, da je po drugi strani prednost drsnih vrat ta, da omogočijo večjo odprtino in lažje vstopanje ter namestitev otrok na otroški sedež.

Kar zadeva »odprtino«, je v nasprotju z zadnjimi bočnimi vrati ta pri picassu večja pri prtljažnih. To omogoča nekaj lažje nakladanje tovora, v plus pa picassu lahko štejemo tudi povsem ravno prtljažno dno, v katero sta bila sicer pri obeh avtomobilih potopljena še šesti in sedmi sedež. Ta sta, kot pri skoraj vseh avtomobilih, ki ju ponujajo, bolj za silo, a sta oba na voljo tudi brez njiju, s čimer pridobite kak dodaten liter v prtljažniku. Ta je sicer v vsakem primeru večji pri citroënu – ko je za sedenje postavljenih vseh sedem sedežev, je razmerje 130 : 92 litrov, podobno pa je tudi pri petsedežni konfiguraciji, pri čemer je natančna prostornina odvisna od položaja sedežev v drugi vrsti, ki so pri obeh avtomobilih vzdolžno pomični. V vsakem primeru razlika v korist francoza znaša okrog sto litrov, če primerjamo najmanjši tovarniško navedeni prostornini petsedežnih konfiguracij, pa celo natanko toliko – 575 : 475 litrov. In ko smo že omenili drugo vrsto sedežev, dodajmo še, da so bili pri picassu tam trije ločeni, pri C-maxu pa je srednji precej ožji, a se ga lahko zloži in vmesni prostor na primer uporabi kot dodatni za prtljago. Sicer pa omenjeni trije ločeni sedeži pri citroënu pomenijo, da bodo v njem v drugi vrsti udobneje sedeli trije potniki, če bosta zadaj dva, pa bosta zaradi večjega sedalnega dela udobneje potovala v fordu.

Kje pa se bo bolje počutil voznik? Hja, kar zadeva zgolj »statično« udobje, so se bolje izkazali picassojevi sedeži, tudi delovno okolje voznika je v njem sodobnejše, z dvema velikima barvnima zaslonoma na čelu, pri čemer pa moramo znova opozoriti, da so šli pri minimalizaciji stikal predaleč in bi si ločena gumba zaslužilo vsaj še upravljanje s prezračevanjem. Kar zadeva vožnjo in njene elemente, kot je dinamičnejše zavijanje in lega na cesti nasploh, pa se bodo vozniki zagotovo bolje počutili v C-maxu – ta namreč na cesti deluje stabilnejše in agilnejše. Kar pri dinamični vožnji pomeni tudi bolj udobno, a ne nazadnje ta avtomobila taki vožnji niti nista namenjena, vsaj ne v prvi vrsti. Zato sta se za dovolj zmogljiva izkazala tudi njuna 1,6-litrska dizelska motorja s 115 konji (85 kW) moči, ki citroëna do stotice pospešijo v 12,1 sekunde in dosežejo najvišjo hitrost 189 km/h, forda pa v 12,3 sekunde in se »ustavijo« pri 180 km/h. So pa bi bili ti pri slednjem za pol litra na 100 kilometrov (6,7 : 6,2) bolj žejni, kar gre pripisati tudi temu, da so poganjali za slabih 200 kilogramov težji avto.

Pri podobni opremi, za kateri je dovolj zapisati, da pri njiju nismo pogrešali ničesar (serijski so vsi osnovni varnostni in udobnostni pripomočki, vključno z ESP, zračnimi blazinami, avdio sistemom in povezljivostjo s telefonom, ki omogoča polno dodatnih funkcij), sta si avtomobila dokaj blizu tudi pri ceni: testni citroën grand C4 picasso stane namreč 26.720, ford grand C-max pa 25.165 evrov. Ni malo, a za toliko avtomobila tudi ne veliko.

Več fotografij na www.dnevnik.si