Seat je po svoje zgodba o uspehu, saj v koncernski družini dolgo ni veljal za posebnega favorita, a z vztrajnostjo, domišljijo in uspešno selitvijo tehnologije so uspeli nekdanjega španskega »bolnika« pripeljati do tega, da je oživel in da je izražanje čustev pri kupcih le našlo dober odziv. Z novim leonom v karavanski različici je nekaj posebnega, z dodatnim športnim značajem in dobro mero motornih konjičev pa je pravi posebnež med sebi enakimi.

Z njim postaja leonova družina popolna, in to v vseh smislih. Saj ne, da bi sicer temu modelu kaj manjkalo, tudi z bolj civilnimi različicami ponuja kupcem zelo veliko, a izvedba cupra v karavanski različici je nekaj, kar lahko poskrbi za veliko razburjenja. Kupci takih avtomobilov namreč znajo ceniti več lastnosti v enem paketu in ravno to leon ST cupra ponuja. Oblikovno od bolj civilnega modela ta 4,54 metra dolgi in 1446 kilogramov težki karavan s 587-litrskim prtljažnikom (največ je možno vanj spraviti za 1470 litrov prtljage) izstopa le toliko, kot je to potrebno. Seveda nastopa bolj samozavestno, ima poudarjene podrobnosti, na primer pobarvane zavorne čeljusti, 19-palčna platišča, zmogljive Michelinove pnevmatike ter denimo diferencial z delno zaporo, ki skrbi, da se moč motorja čim bolje prenaša na sprednji pogonski par koles. Motor pa zmore veliko – na voljo je namreč z dvolitrskim prisilno polnjenim bencinskim motorjem TSI, ki zmore 265 ali 280 konjev (195 ali 206 kilovatov) ter 350Nm navora. V močnejši različici do sto kilometrov na uro pospeši v vsega šestih sekundah, največja hitrost pa je elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro. Več kot dobrodošlo je elektronsko nastavljivo podvozje DCC, ki še dodatno pomaga avtomobilu spreminjati njegov značaj, voznik pa ima na voljo tudi progresivno prilagajajoč volanski sistem. Kajti pri običajnih opravkih mora biti udoben družinski karavan, ob določenih priložnostih pa volk, ki zna zarenčati v ovinek. In to z enim pritiskom na gumb na armaturni plošči, vse pa je pospremljeno tudi s spreminjajočo se notranjo osvetlitvijo, ki takoj pove, v kakšnem modusu je trenutno avtomobil.

Ob tem tovarna navaja porabo 6,7 litra na sto kilometrov, za obe motorni različici enako, ob doslednem priganjanju motorja v višje vrtljaje pa lahko ta številka seveda tudi konkretno zraste, a dejstvo je, da ob normalni vožnji in normalnih pogojih ta zmogljivi avtomobil ni pretirano žejen.

V notranjosti seveda ne smejo manjkati bolj športen volan ali sprednja školjkasta sedeža, dodane ima LED sprednje luči, prilagodljivo notranjo osvetlitev ter informacijsko-razvedrilni sistem s 6,5-palčnim zaslonom na dotik, za še več varnosti skrbi radarski omejevalnik hitrosti. Da se v osnovi loči od bratov, ga ponujajo le v treh barvah dodatkov, beli, črni in oranžni, ki še najbolj bode v oči.

Na slovenski trg bo ta avtomobil prišel aprila letos, cene pa so tudi že znane. Od 27.790 evrov, kolikor stane šibkejša različica, do 29.568 in 31.559 evrov za močnejšo, slednja je na voljo z menjalnikom DSG, bo treba odšteti za avtomobil, ki predstavlja dober kompromis med dvema rečema, ki običajno ne poznata kompromisa.

Več fotografij na www.dnevnik.si