Čeprav se zdi, da izbor slovenskega predstavnika za pesem evrovizije vsako leto dvigne več prahu, je najboljša slovenska uvrstitev še vedno sedmo mesto Darje Švajger, ki je davnega leta 1995 pela pesem »Prisluhni mi«. Mi pa smo se na omenjeno pesem spomnili že nekaj dni prej, ko so Mazdini predstavniki na predstavitvi prenovljenih modelov mazde6 in mazde CX-5 večkrat poudarili: »Prisluhnili smo!«

To seveda ne pomeni, da so prisluhnili Darji Švajger, so pa prisluhnili kupcem svojih avtomobilov. In ne le to, njihove pripombe so tudi upoštevali in pomanjkljivosti pri obeh avtomobilih, ki jih že tako ni bilo veliko, v celoti odpravili. Tako vsaj trdijo, seveda pa smo se o tem morali še prepričati. Zato smo dobro prisluhnili tudi sami – eden glavnih očitkov avtomobiloma, ko sta leta 2012 (mazda CX-5) in leto kasneje (mazda6) zapeljala na ceste, je bil povezan s slabo zvočno izolacijo potniške kabine. Tega avtomobiloma zdaj resnično ne moremo več očitati, saj sta s prenovo postala precej tišja. Dodatne zvočne izolacije so se pri Mazdi lotili tako resno, da je končni rezultat za 13 odstotkov znižan hrup v kabini mazde CX-5 in kar za 25 odstotkov v kabini mazde6.

In ko smo že pri slednji – mazda6 je bila na splošno deležna večjih sprememb. Če za zunanjost velja, da so spredaj prenovili odbijač, masko, meglenke, dnevne luči in žaromete, zadaj pa le luči, je notranjost zasnovana na novo – zdaj je očem in na otip prijaznejša in kakovostnejša. Poenostavljeno je upravljanje s sistemom MZD connect, centralna konzola je večja, sedeži so udobnejši in imajo tudi zadaj možnost ogrevanja, ob tem pa so materiali kakovostnejši in dajejo potnikom občutek prestiža. Manjših, a kljub temu opaznih sprememb je bila v notranjosti deležna mazda CX-5. Na zelo podoben način so zgladili tistih nekaj gubic, ki so se v treh letih nabrale na zunanjosti, prvič pa so ji namenili tudi 2,5-litrski bencinski motor s 192 konji (141 kilovati), ki je na voljo v kombinaciji s 4-kolesnim pogonom in 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Tu je še že znani manjši 2-litrski bencinar s 165 KM (121 kW), ki ima v kombinaciji s samodejnim menjalnikom 5 KM manj, medtem ko je 2,2-litrski dizel na voljo s 150 KM (110 kW) in 175 KM (129 kW).

Da brez novosti pri pogonskih sklopih ni ostala niti mazda6, so poskrbeli z uvedbo štirikolesnega pogona pri karavanski različici, ki je na voljo v kombinaciji z že omenjenima 2,2-litrskima dizelskima motorjema. Karavanska različica je z njima na voljo tudi z dvokolesnim pogonom, limuzinska izključno s takim, medtem ko sta obe karoserijski različici z dvokolesnim pogonom na voljo tudi s tremi bencinskimi motorji: z dvolitrskima s 145 ali 165 KM (107 ali 121 kW) in z že omenjenim 2,5-litrskim s 192 KM (141 kW). Avtomobiloma ob tem niso spreminjali mer: karavanska mazda6 meri v dolžino 4,8 metra in spravi v prtljažnik 522 litrov prtljage, limuzinska izvedba pa meri 4,87 metra in ima prostornino prtljažnika 480 litrov. Dolžina CX-5 je ostala 4,55 metra, prostornina prtljažnika pa 503 litre.

So se pa zato malce spremenile (dvignile) cene, a kupec zdaj dobi več opreme. Od konca meseca boste za limuzinsko mazdo6 plačali najmanj 21.290 evrov, za karavansko vsaj 23.890 evrov, CX-5 pa bo naprodaj od 22.990 evrov naprej.

Več fotografij na www.dnevnik.si