Prvi izmed dveh največjih vsakoletnih avtomobilskih salonov na evropskih tleh že po tradiciji poteka na začetku marca v Ženevi. Letošnji je tako že jubilejni, 85. po vrsti, če ga želite obiskati, pa imate čas do 15. marca. Približno 220 razstavljalcev je na ogled postavilo več kot 900 avtomobilov, evropskih in svetovnih premier novih serijskih vozil in konceptov, ki napovedujejo, kako bi lahko bili videti nekateri prihajajoči modeli, in jih je več kot 130. Organizatorji v 11 dneh, kolikor bo salon odprt za javnost, pričakujejo več kot 700.000 obiskovalcev. Še pred odprtjem pa so, kar je v zadnjih letih tudi postalo tradicionalno, izbrali evropski avto leta – s tem nazivom se je za leto 2015 okitil volkswagen passat, ki je zbral 340 točk 58 novinarjev iz 22 evropskih držav, tudi Slovenije. V izboru, ki poteka že od leta 1964, je drugo mesto zasedel citroën C4 cactus (248 točk), tretje mercedes-benz razreda C (221), sledili pa so ford mondeo (203), nissan qashqai (160), BMW serije 2 active tourer (154) in renault twingo s 124 točkami. Pregleda novosti smo se lotili po abecednem vrstnem redu.

ALFA ROMEO: 4C spider poganja 1,75-litrski motor z 237 konji (174 kilovati) in ima pospešek do stotice 4,5 sekunde. Naprodaj bo letos.

ASTON MARTIN: DBX je ime študije športnega terenca, ki jo poganjajo štirje električni motorji (vsak na svojem kolesu). Vantage GT3 je športnik s 6-litrskim motorjem V12 in kar 600 KM (441 kW), ki avto do hitrosti 100 kilometrov na uro pospešijo v 3,5 sekunde in dosežejo najvišjo hitrost skoraj 300 km/h, izdelali pa jih bodo nič več in nič manj kot 100. Še bolj ekstremen je vulcan, ki je sicer s 7-litrskim motorjem in več kot 800 KM (588 kW) namenjen zgolj vožnji na dirkalnih progah, stal pa bo vrtoglavih 2,48 milijona evrov.

AUDI: Tudi Audijeva glavna zvezda je športnik, in sicer druga generacija modela R8. V osnovni različici njegov 5,2-litrski motor V10 premore 540 KM (397 kW), v močnejši pa 610 KM (449 kW), s katerimi do hitrosti 100 km/h pospeši v 3,2, do 200 km/h v 9,9 sekunde, najvišja hitrost pa znaša 323 km/h. Proizvodnjo tega 4,42 metra dolgega dvoseda naj bi začeli junija, različica zgoraj brez bo sledila prihodnje leto. Moči ne primanjkuje niti modelu RS3 sportback, ki bo prav tako naprodaj od poletja in se lahko pohvali s 367 KM (270 kW) ter pospeškom do stotice v 4,3 sekunde, ogromno pogledov pa privablja tudi koncept priklopnega hibrida prologue avant. 5,11 metra dolgo študijo poganja podobna kombinacija kot model Q7 e-tron (tudi ta je na ogled v Ženevi), in sicer 3-litrski turbodizelski motor in elektromotor, ki skupaj proizvedeta 455 KM (335 kW).

BENTLEY: Družina modelov continental je bila deležna prenove, kar med drugim pomeni, da je 6-litrski motor W12 pri modelu continental GT še močnejši in ima zdaj namesto 575 KM (423 kW) moč okroglih 590 KM (434 kW). Presenečenje je atraktivni športni dvosed z imenom EXP 10 Speed 6.

BMW: Serija 2 gran tourer je za 21 centimetrov daljša različica modela active tourer in je prvi BMW za sedem potnikov. V dolžino meri 4,56 metra in ima od active tourerja z 2,78 metra tudi za 11 centimetrov daljšo medosno razdaljo. Vanj je mogoče namestiti pet otroških sedežev, velik prtljažnik pa v osnovi, odvisno od konfiguracije sedežev, pogoltne od 560 do 645 litrov. Na začetku prodaje (junija) bo na voljo z dvema bencinskima in tremi dizelskimi motorji z močmi od 116 KM (85 kW) do 192 KM (141 kW). Oblikovne prenove je bila deležna serija 1, ki ima privlačnejšo prednjo masko, med njenimi motorji pa izstopa trivaljni dizel s 116 KM (85 kW), porabo 3,4 litra goriva na 100 kilometrov in izpusti 89 gramov CO2 na kilometer.

BUGATTI: Na ogled je zadnji, 450. veyron, ki so mu nadeli ime la finale. Superšportnik z okroglimi 1200 KM (882 kW), pospeškom do stotice v 2,6 sekunde in končno hitrostjo 410 km/h je kupca že našel na Bližnjem vzhodu.

CITROËN: Berlingo multispace se po prenovi ponaša z novim prednjim delom in sodobno tehnološko opremo, kot sta novi 7-palčni zaslon na dotik in funkcija za samodejno zaviranje v mestu, ter učinkovitimi motorji. Berlingo mountain vibe je igrivo konceptno vozilo z drznim dizajnom in opremljeno s posebnimi ojačitvami ter dodatno opremo, ki omogoča vožnjo po zahtevnejšem terenu. C3 picasso se predstavlja v različici black top s streho v črni barvi, modelu C4 pa so namenili nova prednja žarometa in zadnje luči.

DACIA: Ob desetletnici začetka prodaje modela logan v Evropi znamka predstavlja jubilejno serijo vseh modelov, katere glavne značilnosti so vesoljno modra barva karoserije ter posebni estetski dodatki in oprema. Model duster pa je odslej na voljo tudi s kombinacijo bencinskega motorja TCe 125 in štirikolesnega pogona.

DS: Prvič se predstavlja samostojno, kljub temu pa niso pripeljali nobenega povsem novega modela. Je pa tu prenovljeni DS5, ki so mu odvzeli Citroënovo značko in mu namenili izrazitejšo prednjo masko.

FERRARI: Naslednik modela 458 italia je 488 GTB. Poganja ga 3,9-litrski motor V8 s 670 KM (493 kW), ki bodo ta 1370 kilogramov težak avtomobil do stotice pospešili v treh, do dvestotice pa v vsega 8,3 sekunde. Najvišja hitrost znaša 335 km/h, povprečna poraba pa 11,4 litra na 100 kilometrov.

FIAT: Doblo trekking je robustnejša, za 10 milimetrov dvignjena različica dobla, ki je med drugim opremljena s posebnima prednjim in zadnjim odbijačem, 16-palčnimi platišči, pripomočkom traction control plus in odeta v posebno bronasto barvo.

FORD: Tudi pri Fordu je vse v znamenju športnikov – do leta 2020 nameravajo namreč po vsem svetu uvesti 12 novih športnih modelov. Glavna zvezda je novi focus RS, ki se lahko pohvali z 2,3-litrskim motorjem ecoboost iz mustanga. Ta razvije več kot 320 KM (235 kW), opremljen je s športnim štirikolesnim pogonom z dinamičnim nadzorom vektorjev in je prvi RS z nadzorom speljevanja ter različnimi voznimi načini – vključno z načinom za nadzorovano drsenje (driftanje). Focus ST je zdaj na voljo še z 2-litrskim dizelskim motorjem s 185 KM (136 kW), na ogled pa je še superšportnik GT, ki ga poganja najzmogljivejši motor ecoboost doslej – razvije več kot 600 KM (441 kW), dopolnjuje pa ga 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko.

HONDA: Novi jazz pride poleti. Oblikovno je podoben predhodniku, je pa daljši 9 centimetrov (skupno skoraj štiri metre), ima prostornejši prtljažnik (354 litrov), na voljo pa bo tudi z novim 1,3-litrskim bencinarjem s 102 KM (75 kW). Na isti platformi je zrasel mali športni terenec HR-V, ki bo sprva na voljo s pogonom na prednji kolesi in dvema motorjema, bencinskim s 130 KM (95 kW) in dizelskim s 120 KM (88 kW). V dolžino bo meril 4,29 metra, prtljažnik premore 453 litrov. Za vse željne moči in hitrosti pa so pri Hondi poskrbeli z novim civicom type-R (310 KM/228 kW, 5,7 sekunde do 100 km/h, končna hitrost 270 km/h) in modelom NSX, ki ga poganja hibridni sistem (trije elektromotorji in bencinski V6), s skupno močjo 550 KM (404 kW).

17

HYUNDAI: Korejci opuščajo ime iX35 in vračajo tucsona – slednji, nekoč že v uporabi, bo namreč naslednik prvega. V dolžino bo ta športni terenec daljši za dobrih 6 centimetrov (skupno 4,48 metra), prtljažnik bo celo nekaj manjši, a s 513 litri še vedno soliden, na voljo pa bo z dvema bencinskima (moči 135 in 176 KM oziroma 99 in 129 kW) in tremi dizelskimi motorji (moči 115, 136 in 184 KM oziroma 85, 100 in 135 kW). Prenovili so še i40 in i30, medtem ko i20 predstavljajo v trivratni kupejevski različici, ki bo ponujala celo večji prtljažnik (336 litrov) od petvratne različice.

KIA: Atraktivni karavanski koncept sportspace je dolg 4,87 metra in ga poganja dvolitrski bencinski motor z okroglimi 250 KM (184 kW) in bržčas napoveduje, kako bo videti nova optima. Rahlo so prenovili malčka picanta, cee'da pa predstavljajo s športno linijo GT line, ki bo na voljo v vseh treh karoserijskih različicah in med drugim z novim trivaljnim bencinskim litrskim motorjem s 120 KM (90 kW).

LAMBORGHINI: Superatraktivni aventador LP 750-4 SV premore okroglih 750 KM (552 kW), pohvali pa se lahko s pospeškom do stotice v 2,8 sekunde. Cena? 330.000 evrov.

LAND ROVER: Range rover evoque je rahlo oblikovno prenovljen, večje spremembe pa so pod motornim pokrovom – nova sta namreč dvolitrska dizelska motorja s 150 ali 180 KM (110 kW ali 132 kW).

LEXUS: LF-SA je atraktivna študija vsega 3,4 metra dolgega mestnega malčka s postavitvijo sedežev 2 + 2, ki pa serijske proizvodnje zagotovo ne bo dočakal pred letom 2018.

MAZDA: V razred malih športnih terencev se podaja 4,27 metra dolga mazda CX-3, ki bo naprodaj poleti, v nasprotju z nekaterimi konkurenti tudi s štirikolesnim pogonom. Njena medosna razdalja bo znašala 2,57 metra, med drugim pa bo na voljo z 1,5-litrskim dizelskim motorjem skyactiv s 105 KM (77 kW).

MERCEDES-BENZ: Superluksuzni razred S maybach S 600 pullman v dolžino meri kar 6,5 metra, sedeže pa ima razporejene po sistemu 2 + 2 + 2. Poganja ga 4,7-litrski motor V12 s 530 KM (390 kW), cene pa se začnejo pri pol milijona evrov – tisti, v katerem se bo menda prevažala nemška kanclerka Angela Merkel, bo zagotovo še dražji, saj bo imel med drugim neprebojna stekla in drugo zaščito. AMG GT3 je dirkalnim progam namenjen športnik s 6,3-litrskim atmosferskim motorjem V8, katerega lastnosti še niso razkrili, je pa zato več znanega o konceptnem terencu G500, ki je postavljen na 22-palčna platišča in ga poganja 4-litrski motor V8 s 422 KM (310 kW).

MINI: Contryman park lane je posebna različica športnoterenskega minija, ki bo na voljo z različnimi bencinskimi in dizelskimi motorji z močjo med 112 in 190 KM (82 in 140 kW) ter bo polna najrazličnejših oblikovnih dodatkov. Mini john cooper works pa ima nov 2-litrski štirivaljni motor s kar 231 KM (170 kW), s čimer je to najzmogljivejši motor, ki je bil kadar koli vgrajen v serijsko proizvodnjo modelov znamke.

MITSUBISHI: XR-PHEV II je koncept kompaktnega, 4,49 metra dolgega športnega terenca. Gre za dvokolesno gnani priklopni hibrid, ki naj bi v povprečju v zrak izpustil manj kot 40 gramov CO2 na kilometer.

NISSAN: Serijskih novosti ni, je pa na ogled koncept sway, ki napoveduje nove oblikovne smernice, v prvi vrsti pa nakazuje obliko nove micre.

OPEL: Karl je novi Oplov vstopni model. 3,68 metra dolg in 939 kilogramov težak malček bo stal manj kot 10.000 evrov, na začetku pa bo na voljo z litrskim bencinarjem s 75 KM (55 kW). Corsa se medtem predstavlja v različici OPC, katere 1,6-litrski motor bo premogel 207 KM (157 kW), kar je 15 več kot doslej, njen pospešek do stotice bo znašal 6,8 sekunde, najvišja hitrost pa 230 km/h.

PEUGEOT: Tri leta po predstavitvi novega 208 je bil ta prenovljen, kar se kaže pri širši okrasni maski, novih žarometih, zadnjih lučeh in platiščih, na otip mehki obrobi armaturne plošče, beli osvetlitvi ozadja instrumentne plošče in stikal... Vsi motorji ustrezajo izpušnemu standardu euro6, za prenovljeni model 208 pa je zdaj na voljo tudi raven opreme GT line. Na ogled sta tudi že videna koncepta onyx in quartz.

PORSCHE: Cayman GT4 je najbolj »vroč« cayman doslej. Njegov 3,8-litrski motor premore 385 KM (208 kW), menjalnik je 6-stopenjski ročni, pospešek do stotice znaša 4,4 sekunde, do dvestotice 14,5 sekunde, najvišja je hitrost 295 km/h, povprečna poraba pa menda le dobrih 10 litrov. Cena? V Nemčiji najmanj 85.776 evrov. Brutalnejši je 911 GT3 RS – ta v svojem 4-litrskem motorju skriva okroglih 500 KM (368 kW), ki ta slabo poldrugo tono težak avto do 100 km/h pospešijo v vsega 3,3 sekunde, do 200 km/h pa v 10,9 sekunde.

RENAULT: Športni terenec kadjar v dolžino meri 4,45 metra, od poleti pa bo naprodaj tako s pogonom na prednji kot vsa štiri kolesa. Njegov prtljažnik bo imel prostornino 472 litrov, ob tem pa bo imel v potniški kabini razporejenih za 30 litrov odlagalnih mest. Na voljo bo imel polno najsodobnejših tehnoloških rešitev, armaturno ploščo pa bo krasil 7-palčni zaslon. Dizelska motorja bosta premogla bodisi 110 KM (81 kW) bodisi 130 KM (96 kW), na voljo pa bo tudi z 1,2-litrskim bencinskim motorjem s 130 KM (96 kW). Električnemu avtomobilu zoe so namenili nov elektromotor, ki ima zdaj za 30 kilometrov povečan doseg (skupno 240 kilometrov), na ogled pa je tudi atraktivni clio RS 220 EDC trophy, ki premore 220 KM (162 kW).

ROLLS-ROYCE: Serenity je ime koncepta, ki je phantom s posebej oblikovano notranjostjo, v kateri najdemo kitajsko svilo, češnjev in bambusov les, posebno belo usnje...

SEAT: Leona cupro ST, atraktivnega karavana z do 280 KM (206 kW) smo že preizkusili na mednarodni predstavitvi in ga bomo podrobneje predstavili prihodnji teden, popolna novost pa je študija športnega terenca z imenom 20V20. To 4,66 metra dolgo vozilo je postavljeno na 20-palčna platišča in omogoča udobje petim potnikom, pohvali se lahko z več kot 600-litrskim prtljažnikom, nabor njegovih pogonskih sistemov pa obsega bencinske motorje  z močjo do približno 300 KM (220 kW) ter dizelske z do 240 KM (176 kW), pri čemer so oboji na voljo tudi kot priključni hibridi z možnostjo vožnje izključno na električni pogon.

SSANGYONG: Malemu športnemu terencu bo ime tivoli, v dolžino bo meril 4,2 metra, njegov prtljažnik bo pogoltnil 423 litrov, na voljo pa bo tako z dvokolesnim kot s štirikolesnim pogonom in bodisi 1,6-litrskim bencinskim (126 KM/93 kW) ali enako velikim dizelskim motorjem.

SUZUKI: Koncepta z dolgočasnima imenoma iK-2 in iM-4 po vrsti napovedujeta novo petvratno kombilimuzino z nekaj več kot 4 metri dolžine in še krajšega malega križanca s pogonom na vsa štiri kolesa.

ŠKODA: Novega superba, ki bo znova navduševal s prostornostjo, varčnimi motorji in po novem tudi s sodobnimi pripomočki, smo že predstavili, na ogled pa je še octavia vRS z 230 KM (169 kW) in pospeškom do stotice v 6,7 sekunde, ki je najhitrejša serijska škoda doslej in bo naprodaj od junija, ter atraktivna različica fabie z imenom monte carlo.

TOYOTA: Avensis je bil deležen manjše oblikovne prenove, ki se najbolj pozna naagresivneje oblikovanem sprednjem delu. Motorna paleta bo ostala bolj ali manj enaka, zanimivo pa je, da so se odločili tudi za prenovo aurisa – ta je najbolj vidna v notranjosti pri kakovostnih materialih in nekaterih pripomočkih.

VOLKSWAGEN: Enoprostorec touran je z novo generacijo v dolžino zrasel za 13 centimetrov (zdaj skupno 4,53 metra), pri medosni razdalji za 11 centimetrov (skoraj 2,8 metra), prtljažnik pa v petsedežni konfiguraciji, merjeno do stropa, zdaj pogoltne za kar 1040 litrov prtljage. Na voljo bo s tremi bencinskimi motorji z močjo 110 KM (81 kW), 150 KM (110 kW) in 180 KM (132 kW) ter tremi dizelskimi s 110 KM, 150 KM in 190 KM (140 kW), ki so skupno do 19  odstotkov varčnejši od predhodnikov. Prenove je bil deležen večji enoprostorec sharan, ki so ga tehnično izpopolnili in mu namenili nove komfortne in asistenčne sisteme, njegovi motorji pa so prav tako varčnejši do 15 odstotkov. Golf GTD, ki ga poganja dizelski motor s 184 KM (135 kW), je zdaj na voljo tudi v karavanski različici, ki do stotice potrebuje 7,9 sekunde. Naprodaj bo za slabih 32.000 evrov. Passat se v novi generaciji predstavlja v terenski različici alltrack, ki je od tal oddaljena slabe tri centimetre več od običajnega, na ogled pa je tudi sport coupe GTE, 4,78 metra dolg koncept, ki doseže najvišjo hitrost 250 km/h, ker gre za priklopni hibrid (skupna moč 380 KM/279 kW), pa je 50 kilometrov zmožen prepeljati zgolj na elektriko.

VOLVO: S60 cross country je edinstven model, saj se proizvajalci ponavadi odločajo za terensko naravnane različice karavanov, ne pa tudi limuzin kot v tem primeru. Avtomobil je višji za slabih 6 centimetrov, na voljo pa bo tako z 2- kot s 4-kolesnim pogonom.

DRUGI: Seveda je v Ženevi kot vedno polno nišnih znamk (Koenigsegg, McLaren, Morgan...), nekaj takšnih, ki nimajo večjih novosti (Chevrolet, Jaguar, Jeep, Maserati, Smart...), pa tudi takšne, kot na primer Cadillac ali Infinity, ki jih pri nas skorajda ni opaziti. No, saj enako velja tudi za nekatere, ki jih vseeno predstavljamo, a je na nekatere najatraktivnejše dosežke avtomobilske industrije vredno opozoriti.

Matjaž Terzič Več fotografij na www.dnevnik.si