Letošnja sezona formule 1 bo štela 20 dirk, končala se bo 20. novembra v Abu Dabiju, na sporedu pa bodo kar tri nova prizorišča. Avstrijski Zeltweg oziroma Spielberg sicer že poznamo, a formula 1 se s tem ponovno seli v našo neposredno soseščino. Zanimiva bo predvsem dirka v Mehiki, kamor se najhitrejša karavana seli po dolgih letih odsotnosti.

Med najbolj pričakovanimi spremembami je vsekakor konec 20-letnega sodelovanja med McLarnom in Mercedesom, pri čemer Britanci zdaj ponovno stavijo na Hondine pogonske enote. Nazadnje sta oba partnerja sodelovala pred 23 leti, a letošnja »poroka« še ni rojena pod srečno zvezdo. Honda, ki ji je ravno z McLarnom uspelo nanizati veliko uspehov, je potem konec prejšnjega desetletja precej neslavno zapustila formulo 1, zdaj pa se želi vrniti na velika vrata, a tehnične težave ovirajo oba partnerja do te mere, da mnogi že trdijo, da je Fernando Alonso, ki je zapustil Ferrari, napravil največjo napako svoje kariere.

Ob tem Špančeva nenavadna nesreča na testiranjih v Barceloni še vedno dviguje veliko prahu, saj opazovalci nočejo sprejeti uradne razlage ekipe, zakaj je Alonso trčil v zaščitni zid. Po nesreči je kar nekaj dni ostal na opazovanju v bolnišnici, njegov start v Avstraliji pa za zdaj tudi še ni stoodstotno potrjen. Opazovalci celo trdijo, da je dirkač med vožnjo doživel električni udar v kokpitu, ki naj bi bil posledica nepravilno delujočega Hondinega sistema za ponovno izrabo energije. In tudi sicer McLarnu, ki nima za zdaj še nobenega večjega pokrovitelja, ne gre prav nič od rok, saj se okvare dirkalnika vrstijo ena za drugo.

Ekipa Lotus bo v novi sezoni namesto Renaultovih uporabljala Mercedesove motorje, prav tako pa so se odrekli dvojnemu nosu na sprednjem delu dirkalnika. Letošnji bodo namreč tudi zaradi videza nekoliko »lepši«, saj so se bile ekipe z novimi pravili zdaj prisiljene odreči tako imenovanim »lulčkom« na nosu dirkalnika. Poleg tega bodo v novi sezoni dirkači imeli na voljo le še štiri pogonske enote, lani še pet, najmanjšo težo dirkalnika pa so dvignili na 702 kilograma.

Velika uganka je tudi ekipa Manor, ki naj bi nasledila bankrotirano Marussio, pri dirkačih pa je veliko stvari jasnih. Sebastian Vettel se je po 15 letih partnerstva z Red Bullom preselil k Ferrariju in po testiranjih sodeč Italijani letos nimajo slabega dirkalnika. Danil Kvjat je iz Tora Rossa napredoval v Red Bull, italijanska podružnica te ekipe pa ima dva povsem nova dirkača, Carlosa Sainza mlajšega (sina nekdanjega reli prvaka Carlosa Sainza) in Maxa Verstappna, ki je s 17 leti tudi najmlajši dirkač v zgodovini formule 1, njegov oče Jos pa je pred desetletji prav tako že dirkal v formuli 1.

Zaradi nesreče Julesa Bianchija, ki je še vedno v bolnišnici v Franciji, so se odgovorni odločili, da bodo na petih dirkah (Avstralija, Malezija, Kitajska, Japonska in Rusija) te začeli uro prej kot do zdaj, da bi se izognili morebitnim težavam zaradi slabe vidljivosti, poleg tega pa bodo uvedli tako imenovani virtualni varnostni avtomobil, ko bo v določenih trenutkih na stezi potrebna večja previdnost zaradi morebitne ogroženosti dirkača ali osebja ob stezi, dirkači pa bodo na volanu dobili opozorilo, s kolikšno hitrostjo lahko vozijo na kritičnem odseku steze. Ljubitelje glasne formule 1 pa bo razveselilo še ena novost: letošnji motorji so glasnejši od lanskih »sesalnikov«, predvsem ker imajo zdaj dirkalniki nekoliko krajše izpušne sisteme in ker se zavrtijo v višje vrtljaje kot v lanski sezoni. In še ena »novost« se obeta dirkačem: med sezono naj ne bi smeli več spreminjati dizajna varnostne čelade, proti temu pa je bil Sebastian Vettel, ki je znan po tem, da redno spreminja videz čelade.

Testiranja so torej pokazala, da bo tudi letos zelo verjetno Mercedes merilo za vse preostale ekipe. Kako se bo kateri od njih tudi uspelo rešiti finančno, pa je že drugo vprašanje. Sauber, Force India in Lotus naj bi Bernija Ecclestona že prosili za finančno pomoč, saj so bojda tik pred tem, da si ne bodo mogli privoščiti nastopa na prvi dirki v Avstraliji. Če ne prej, se bodo tam pokazala prava razmerja moči.