Slovenija je prijavila še dva infrastrukturna projekta. Z nadgradnjo železniške povezave Poljčane-Slovenska Bistrica in izvlečnim tirom se tako za financiranje poteguje prek t.i. nacionalne ovojnice.

Na odprtem razpisu CEF, v okviru katerega projekti konkurirajo z ostalimi projekti drugih članic EU, je mogoče pridobiti od 30 do 40 odstotkov sofinanciranja, odvisno od tega, ali je mogoče dokazati čezmejnost projekta. Prek nacionalne ovojnice je medtem samo za Slovenijo rezerviranih 159 milijonov evrov.

Države članice bodo glede na časovnico za lanski razpis CEF o seznamu projektov, ki mu bo odobreno sofinanciranje z evropskimi sredstvi, obveščene junija ali julija letos. Sporazumi o dodelitvi nepovratnih sredstev pa bodo lahko sklenjeni do konca letošnjega leta, so že v minulih dneh pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo, ki je pripravilo dokumentacijo za razpis.

Drugi tir Koper-Divača se bo skladno z vladno odločitvijo poleg z evropskimi sredstvi financiral še z javno-zasebnim partnerstvom. Možne modele takšnega partnerstva za 1,35 milijarde evrov ocenjeno investicijo bodo skušala najti ministrstva za infrastrukturo, za finance in za gospodarstvo. Projekt se skladno s sklepom vlade ne sme začeti pred sklenitvijo javno-zasebnega partnerstva.