»V skladu z željami potnikov bo Ljubljanski potniški promet (LPP) v ponedeljek spremenil potek trase linije 8, ki bo ponovno potekala po stari trasi do Brnčičeve ulice, le da tokrat z enojnimi avtobusi, ki lažje zapeljejo čez železniško progo,« so sporočili z LPP. Po samo treh mesecih se avtobusna linija številka 8 torej vrača na stare tirnice.

V četrtni skupnosti so zadovoljni

Prvega decembra so bili prebivalci Spodnjih Črnuč pretreseni. Ne da bi jih kdor koli obvestil, so jih namreč »odrezali od sveta«, saj je osmica namesto na Brnčičevi zaključevala svojo pot že na Ježici. Potniki na tej relaciji so bili primorani prestopati na napajalno linijo 26, s čimer se je njihov potovalni čas bistveno podaljšal. Sledile so številne pritožbe občanov, podpisovanje peticije o vrnitvi osmice na staro traso in sestanki črnuške četrtne skupnosti z mestnim oddelkom za gospodarske dejavnosti in promet. »Vse to je očitno obrodilo sadove. Načeloma smo zadovoljni, treba bo le videti, kako bo v praksi, saj se ta s teorijo nemalokrat razhaja,« je bil prvi odziv predsednika četrtne skupnosti Črnuče Smiljana Mekicarja.

Sprašuje se predvsem, ali bo frekvenca voženj dovoljšnja in ali bo podaljšana linija 21, ki bo prav tako od ponedeljka naprej obratovala med Beričevim in Gameljnami (prej le do Ježice), usklajena z osmico. »Ideja o avtobusni liniji 21, ki bi vozila od Beričevega prek Ježice vse do Gameljn, je tlela že nekaj časa. Pri nas je namreč veliko šolarjev, ki obiskujejo osnovno šolo v Šentvidu ali tamkajšnjo škofijsko gimnazijo. Zdaj jim ne bo več treba skozi središče mesta, s čimer bodo privarčevali čas. Če bodo le avtobusi sinhronizirani,« opozarja Mekicar.

Veliko bodo pridobili tudi šolarji

Direktor LPP Peter Horvat je povedal, da so se uklonili željam potnikov in našli salomonsko rešitev. »Na progi številka 8 bodo vozili enojni avtobusi, saj so zgibniki na spustu z Dunajske ceste na Cesto 24. junija, kjer je 15-odstotni naklon, konstantno uničevali gume in zglobe. To pomeni, da bo lahko ob jutranji konici, ko gredo otroci v šolo, na dveh ali treh avtobusih osmice res huda gneča. Ljudi v Šiški zato pozivamo, naj uporabljajo tudi trojko,« pravi Horvat, ki zagotavlja, da bo osmica vozila tako pogosto kot doslej – ob konicah torej na enajst minut, sicer pa na četrt ure. Šef LPP prav tako obljublja, da v Gameljnah ne bo težav s prestopanjem z osmice na avtobus številka 21 in obratno.

Pri LPP poudarjajo, da je namen spremembe linije 21 povezati primestno občino Dol pri Ljubljani (Beričevo) z mestno občino Ljubljana (Črnuče in Gameljne) in obratno – območje Šentvida, Vižmarij, Tacna, Šmarne gore in Gameljn čim bolj učinkovito povezati s Črnučami in Beričevim. »Linija je pomembna tudi za šolarje, ki bodo na območju Gameljn po novem lahko potovali z redno linijo, boljša pa bo tudi dostopnost do gimnazije v Šentvidu in osnovnih šol Šmartno pod Šmarno goro, Vižmarje Brod, Šentvid, Maksa Pečarja in Šentjakob,« so dodali pri LPP.