Rdeča preproga. Slavni iz sveta filma in glasbe dobro poznajo občutke, ko se v soju bliskavic sprehodijo po njej, odgovarjajo na novinarska vprašanja in oboževalcem dajejo avtograme. Pred dnevi smo se tudi mi znašli v bližini rdeče preproge, ker pa nismo opazili varnostnikov, smo se opogumili in se sprehodili po njej. Takoj smo vedeli, da nekaj ni v redu, saj nas prav nihče ni želel fotografirati in tudi prošnje za avtogram nismo prejeli. Nato pa...

Nato se je zgodilo. Po preprogi se je sprehodil ali natančneje pripeljal slavljenec, v katerega čast so jo tudi razprostrli. Novi Škodin superb. Že po nekaj metrih je bilo jasno, da je zvezda rojena, stotnija novinarjev in fotografov pa je uporabila vse mišice in trike, da mu je bila kolikor je mogoče blizu. In med njimi smo bili tudi mi.

Rompompom tistega večera je bil skrbno načrtovan. Superb tretje generacije – od leta 2001 do danes so prodali 700.000 superbov – namreč ni zgolj običajna škoda, temveč želijo z njo pokazati mišice in dokazati, da znajo proizvajati tudi avtomobile z nekaj bolj izrazitim vonjem po prestižu. Seveda se superb – zanj razvojniki pravijo, da je najbolj domiselna škoda vseh časov – s prestižnejšimi tekmeci velike trojice Audi, BMW in Mercedes ne more meriti, toda po videnem sodeč bo dodobra razburkal vode v srednjem razredu. Je namreč tehnološko napreden, njegovi motorji (pet bencinskih z močjo od 125 do 280 konjev ter trije dizelski od 120 do 190 konjev) že izpolnjujejo strogi okoljski standard euro6, na voljo so tudi samodejni menjalniki z dvojno sklopko in štirikolesni pogon, ko pa beseda nanese na prostornost, mu ni para. Na zadnji klopi so namreč centimetri za kolena in glavo dveh potnikov razkošno odmerjeni, kar je na svetovni predstavitvi dokazala tudi svetlolasa, 1,86 metra visoka Adriana Karembeu, v Guinnessovo knjigo rekordov vpisana kot manekenka z najdaljšimi, kar 127 centimetrov dolgimi nogami, ki se je usedla na zadnjo klop in ostala brez besed. Zgodba zase je tudi prtljažna luknja, ki že v osnovi pogoltne 625 litrov, kar je 30 litrov več kot pri predhodniku. Ko jo zagledate, obnemite.

Prtljažna vrata so zajetna, odpirajo se lahko tudi s pomočjo elektrike in z odločno brco pod odbijač, zadnjo klop pa je mogoče enostavno podreti in prevažati predmete, ki v dolžino merijo zajetnih 3,1 metra. Na prvi pogled se zdi, da bi lahko v prtljažniku uporabili tudi kakovostnejše materiale, kar je bila tudi edina zamera prvega druženja.

Tokrat smo si ga samo ogledovali, testne vožnje, na katerih bomo lahko preizkusili tudi delovanje najnovejše generacije parkirnega sistema in radarskega tempomata ter dejansko ekonomičnost na papirju zapisanih zelenih motorjev (različica greenline naj bi porabila le 3,7 litra in imela izpuste CO

2

96 g/km), bodo sledile aprila, prve dobave slovenskim kupcem pa sredi junija. Pri čemer naj bi cene ostale na ravni predhodnika, se pravi dobrih 20 evrskih tisočakov.

P. S.: Da je superb zvezda, vredna rdeče preproge, so potrdili tudi češki filharmoniki, ki so štirikolesnikovo rojstvo pospremili s simfonijo, zloženo prav superbu v čast...