Aleks Humar je slovenski dirkač, ki je v reliju pustil velik pečat. Štirje naslovi državnega prvaka so dovolj velik argument, da se bo letos Idrijčan ozrl tudi po tujini.

Lanski naslov prvaka je bil zanj, tako meni, osvojen kar prelahko. »Tekmeci so imeli nekaj dobrih dirkalnikov, a ne na vseh dirkah, s sovoznikom sva vozila po najboljših močeh in to je bilo očitno dovolj, da je šel naslov v najine roke. Zato želim letos napredovati in odpeljati več dirk v tujini,« je povedal Aleks Humar.

Največja sprememba je seveda avtomobil. Renaultov clio R3T je dirkalnik, ki bo predstavljal enega večjih izzivov za uspešnega dirkača. »Avtomobil smo letos končno dobili pravočasno, a že to, da smo ga dejansko dobili v vrečkah, pove veliko. Počasi ga sestavljamo, do sedaj smo zanj porabili že več kot 150 delovnih ur, a na srečo se dela lahko lotevamo mirno in premišljeno, ne tako kot minula leta, ko smo vse morali narediti v zadnjem trenutku,« dodaja Humar. Največja razlika v primerjavi z lanskim dirkalnikom je seveda 1,6-litrski turbo motor, ki bo zaradi svoje narave delovanja od dirkača zahteval malce drugačno vožnjo. Predvsem zato, ker se bo moral Aleks privaditi na nižje vrtljaje, kot jih je bil vajen do sedaj. »Posebnih nasvetov o načinu vožnje nisem poslušal, veliko ljudi je pametnih in nekaj razlagajo, jaz pa hočem vse preskusiti sam, sam priti do novih spoznanj in občutkov. Predvsem pa želim v prihajajoči sezoni izkoristiti vse, kar ta avtomobil zares ponuja in zmore,« še pravi Humar. In če pomislimo, da je Renault njegov lanski zmagovalni clio razvijal leta 2006, letošnjega pa so na kolesa postavili pred dvema sezonama, potem je jasno, da je korak naprej pri tehniki ogromen.

Zato se namerava letos s tekmeci preskusiti na mednarodnih dirkah, kakšna natančno bo njegova sezona, pa trenutno še ne more povsem opredeliti. Na mizi ima dve možnosti: ali odpeljati pet do šest dirk v mednarodnem prvenstvu, ali pa se bolj osredotočiti na Italijo, ki je bližja in tudi finančno dosegljiva, pri čemer se bo slovenskih relijev udeleževal, kolikor mu bosta le dopuščala čas in koledar mednarodnih dirk. »Nismo se do konca odločili, veliko bo seveda povezano s financami. Lahko pa vsaj ugotavljam, da sem ostal pri istih pokroviteljih kot lani, kar je v teh časih že skoraj uspeh. Vedno sem želel nastopati v družbi še bolj konkurenčnih posadk in dirkalnikov, tam bom z letošnjim R3T v zares ostri konkurenci.«

Čez zimo se je, poleg priprave dirkalnika, seveda pripravljal na različne načine. »Stalno sem nekaj migal, delal. Na srečo ni bilo nobenih pretresov, lani je bil moj urnik veliko polnejši, saj sem pomagal kot mehanik na različnih dirkah, letos pa še ne vem, kako bo. Zagotovo pa bo tega manj, saj mi načrtovane dirke tega niti ne bodo omogočale. Zares se veselim nove sezone, motivacija je odlična in komaj čakam, da se zares začne.« Kajti v rokah bo imel odličen dirkalnik, s sovoznikom Florianom Rusom sta lepo utečena posadka, prihajajoči reliji pa bodo za njiju velik izziv. Čaka ju nekaj novega, neznanega, pa vendar poživljajočega. »Veselim se že prve dirke v San Remu,« še dodaja Humar.