Ravno ta dan smo se na lastni koži dodobra prepričali še o eni veliki prednosti tovrstnih avtomobilov. Poleg tistih standardnih (visok položaj za volanom, prostornost, udobna vožnja...), ki so v prvi vrsti krivi, da je razred takšnih in drugačnih, velikih, majhnih, dragih in poceni športnih terencev že nekaj časa med najbolj rastočimi avtomobilskimi segmenti, se je na snegu izkazalo, kako zelo dobro se s 4-kolesnim pogonom znajdejo tudi v težkih razmerah. Medtem ko je imelo na zasneženem in poledenelem cestišču kar nekaj voznikov preglavice že s tem, da so se povzpeli na avtocestni nadvoz, smo sami pri jeepu cherokeeju z vrtljivim gumbom izbrali način vožnje »snow« (sneg), in po drugem, zasneženem pasu, saj so vsi uporabljali le enega, odbrzeli mimo, kot bi se vozili s snežnim teptalnikom. Mimogrede, omenjeni način vožnje je pri cherokeeju eden izmed štirih programiranih, med katerimi lahko izbiramo in ki omogočajo doseganje optimalne zmogljivosti na različnih podlagah – poleg snega so na voljo še avtomatski in športni način ter način za vožnjo po pesku in blatu. Razlike med omenjenimi se res nemudoma občuti in tako na primer pri športni vožnji odlični 9-stopenjski samodejni menjalnik pusti, da se motor zavrti v višje vrtljaje, preden prestavi, štirikolesni pogon za vožnjo po snegu je temu posebej prilagojen...

Kuga česa podobnega ni imela, a jo je bilo peljati po snegu prav tako pravi užitek, pa vendar smo jo ob naših maksimalnih naporih uspeli za malenkost spraviti iz ravnotežja – tu in tam je bilo čutiti manjši zdrs, medtem ko nam pri cherokeeju to ni uspelo. A daleč od tega, da se kuga na snegu ni znašla, saj na primer ni zatajila, tudi ko smo se odpravili na precej zasnežene strme vijugaste ceste hribovij v okolici Ljubljane. Še precej bolj pa nas je ta športni terenec navdušil ob »normalnih« cestnih razmerah. Na dolgih avtocestnih vožnjah in suhih vijugastih cestah se je peljal kot po tračnicah, deloval je stabilneje, z manj »nihanji« in trdnejše od cherokeeja. Ta je bil pač »ameriško« mehkejši, sicer zelo udoben, a po cestnih užitkih je za kugo zaostajal. Sicer podobno močna 2-litrska dizelska motorja s 170 konji (125 kilovati) moči pri cherokeeju in 163 KM (120 kW) pri kugi sta poskrbela za podobno vozno dinamiko pri obeh (10,3 sekunde do 100 km/h in najvišja hitrost 192 km/h pri cherokeeju ter 10,4 sekunde do 100 km/h in najvišja hitrost 196 km/h pri kugi), a avtocestne kilometre je z večjim užitkom požirala kuga, ki je tudi lepše blažila manjše cestne nepravilnosti. Zato pa je bila slika obrnjena na slabših cestah, makadamu, blatnih in kamnitih podlagah – tam se je bolje počutil cherokee, ki je boljši ne le od kuge, temveč od vseh tekmecev v razredu.

Oblikovno je avtomobile nehvaležno ocenjevati, a za naš okus cherokee deluje bolj sveže, ravno prav drugačno, obenem pa je njegovim oblikovalcem uspelo atraktivno vkomponirati legendarne navpične reže na prednji maski. Kuga je na drugi strani bolj klasičen, manj izstopajoč, a zelo skladno oblikovan avtomobil, ki kljub desetim dolžinskim centimetrom manj od cherokeeja (4,52:4,62 metra) v potniški kabini ponuja približno enako prostora, medtem ko ima prtljažnik celo občutno zmogljivejši – 456:412 litrov v osnovi in 1653:1267 ob podrtih sedežih. Podobna kot pri oblikovanju zunanjosti je tudi zgodba v notranjosti, kjer jeep deluje privlačneje predvsem zaradi precej velikega zaslona, občutljivega za dotik.

Nižjo porabo nam je na papirju obljubljal cherokee, a v praksi sta nam oba »popila« skoraj enako – jeep 8,6 litra, ford pa deciliter več dizelskega goriva na 100 kilometrov. Avtomobila pa sta se zato precej razlikovala pri ceni: jeep cherokee namreč stane 45.990 evrov, ford kuga pa 38.210. A res je tudi, da je jeep pač malce prestižnejši, ob tem pa ima, čeprav je testna kuga opremljena s precej bogatim paketom titanium plus (ESP, pomoč pri speljevanju v klanec, dvopodročna samodejna klimatska naprava, tempomat, USB, bluetooth...), v opremskem paketu limited tako rekoč vse – ob omenjenem pri kugi in izbiranju načina programa vožnje ter velikem zaslonu na dotik še usnje, ogrevana in hlajena prednja sedeža, električno odpiranje in zapiranje vrat prtljažnika...

Več fotografij na www.dnevnik.si