Prvo druženje z lexusom GS 300h je bilo kratko, vsega en dan je trajalo, a avtomobil je prepričal. Bilo je v Madridu decembra 2013, ko je k dobrim občutkom pripomoglo toplejše vreme in tudi lepa pokrajina Kastilje. Toda prvi vtis je lahko marsikdaj napačen, saj se dogodi zgolj v eni situaciji. Za popolno sliko je tako treba stvari spoznavati skozi daljše obdobje in v različnih pogojih. Pri lexusu GS 300h smo se tega načela držali in ga preizkušali v zadnjih dneh starega leta. In to v snegu, dežju, soncu…

Občutki se v primerjavi s prvim vtisom niso bistveno spremenili, le še poglobili so se. Že tedaj je bilo jasno, da hibridni sistem lahko ponudi dovolj užitkov tudi v limuzini. Konkurenčna prednost se razvija predvsem pri zagonu avtomobila, saj je testni GS tih in eleganten, s čimer spominja na premikanje balerine na odru. Pri mestni vožnji, še posebno, če se voznik osredotoči na varčno vožnjo, se lahko nameri porabo celo pod petimi litri. Situacija se spreminja ob hitrejši vožnji na avtocesti, ko poraba preseže tudi osem litrov, medtem ko je bilo naše povprečje 7,8 litra. Za skoraj pet metrov dolg avtomobil še vedno zgleden podatek.

Lexus GS 300h ima sicer pod pokrovom 2,5-litrski bencinski motor, ki iz sebe spravi 181 konjskih moči (133 kW), v podporo je še elektromotor s 143 konjskimi močmi (105 kW), celoten sistem pa zmore 223 konjskih moči (164 kW). Peša le pospeševalna moč, saj pride avtomobil do stotice v 9,2 sekunde, doseže tudi le 190 kilometrov na uro, vsaj nas pa je motil zadušen glas motorja pri hitrem pospeševanju v načinu vožnje »eco« in »normal«. Bistveno prijetnejši (beri: dirkaški) zvok se sliši v načinih »sport S« in »sport S+«, uravnava ga elektronika, voznik pa občuti aktivnejše razporejanje moči. Razlika je hkrati tudi optična pri prikazovalniku obratov in hitrosti. Toda ko avtomobil enkrat doseže hitrost, ki si jo je zadal voznik, deluje vse stabilno in dinamično.

Gledano v celoti je lexus GS 300h narejen za to, da ponudi umirjeno vožnjo z usklajenim pospeševanjem in z veliko mero udobja za potnike. Materiali so lepi na pogled in kvalitetni na dotik. Testni primerek je imel v notranjosti elegantno kombinacijo temnosivih in rjavih odtenkov. K dobremu počutju pripomore bogata oprema v paketu F sport premium (dvopodročna klimatska naprava, tempomat, ogrevana in hlajena sprednja sedeža, navigacijska naprava, parkirna kamera...). Za naš okus je na armaturni plošči preveč stikal, toda ne traja dolgo, da se voznik navadi na številne gumbe. Prostora za potnike je dovolj. Štirje ljudje uživajo tudi na daljših razdaljah, malce težje je, če so zadaj trije. Za normalne potrebe je koristen tudi prtljažnik s 465 litri prostora.

Mogoče se sliši čudno, toda dobra stran testneža (GS 300h SD E-CVT F sport premium) je tudi njegova cena. Čeprav je zanj potrebno odšteti zajetnih 63.900 evrov, pa je to manj od konkurence. Vse je potem odvisno od vas in tega, koliko vam pomeni, da ima vaša limuzina višjega srednjega razreda na sprednjem pokrovu namesto japonskega nemški grb...