Showcasi so v zadnjem desetletju preplavili naš kontinent in veljajo za protiutež evropske popularne glasbe angloameriški hegemoniji. Ti mednarodni glasbeni dogodki-sejmi kombinirajo klubske koncerte s konferencami, predavanji in predstavitvami tokov in perspektiv glasbene industrije, sodobnih tehnologij, vizualnih umetnosti in novih medijev. Gre za platformo mreženja, povezovanja in ustvarjanja novih sodelovanj in poslov. V prvi vrsti pa je to shod akterjev iz glasbenega zakulisja, ki delajo in skrbijo za glasbeni posel.

Na Ment je prispelo 200 evropskih agentov, promotorjev, menedžerjev, založnikov, urednikov, novinarjev, distributerjev, festivalskih in koncertnih organizatorjev. Čez dan so razpravljali o različnih aktualnih problemih, zvečer pa so se v živo soočili s 50 nastopajočimi iz vse Evrope. Dober in zainteresiran odziv domačega občinstva je dopolnil utrip, ki je bil sproščen, dostopen, informativen, izobraževalen, komunikativen in daleč od pokroviteljstva zahoda nad vzhodom. Izbrana transverzala med Balkanom in Baltikom se je izkazala za več kot umestno. Škoda le, da je bil konferenčni program tako natrpan. Terminska natempiranost in preobilje sogovornikov za eno mizo sta pogostokrat zatrla bolj poglobljene razprave.

Sprejem Menta v evropsko mrežo izmenjave glasbenih talentov European Talent Exchange Programme (ETEP) je bil za organizatorje jagoda na vrhu smetane. ETEP je leta 2003 postavil nizozemski Eurosonic in pod njegovim okriljem se je v desetih letih na 80 glasbenih festivalih in showcasih, vključenih v to mrežo, predstavilo več kot 700 evropskih glasbenih imen. Po gostovanjih naših izvajalcev na Wavesu na Dunaju in v Bratislavi, na novosadskem Exitu, šibeniškem Terraneu in drugih festivalih v zadnjih dveh letih se je odprl kanal za sistematično in učinkovito izvajanje promocije slovenske glasbe v širšem mednarodnem prostoru.

Rezultate letošnjega Menta bomo ocenjevali čez leto dni, ko bo prva inventura pokazala, ali so naša imena izkoristila »slovenski moMent«. Že prvi odzivi kažejo, da so se nekatera res izkazala in pritegnila želeno pozornost profesionalnih gostov. Britanski glasbeni publicist John Robb (tudi pevec in kitarist skupin Membranes in Gold Blade) je na angleškem portalu LouderThanWar objavil navdušene ocene skupin Ludovik Material in Nikki Louder. Slednji so s svojim nasršenim nastopom v Klubu Gromka sezuli tudi hrvaškega koncertnega in festivalskega organizatorja Mateja Škugorja, ki je po izteku koncerta komentiral: »Nisem še slišal za njih. Imajo peklenskega bobnarja. Moram jih imeti v Šibeniku.« Držimo ga za besedo.