Biti eno s konjem. To je cilj, h kateremu stremijo jahači, ki si želijo, da bi njihov konj razmišljal tako kot oni, da bi ga imeli v vsakem trenutku popolnoma pod nadzorom. Jinba ittai pa je izraz, s katerim Japonci opisujejo takšno enotnost jahača in konja. In ravno to so imeli v mislih razvojniki pri Mazdi, ko so se lotili razvoja nove mazde2: da bi imel voznik med vožnjo avtomobila občutek, da sta z njim kot eno.

No, podoben cilj so imeli Mazdini razvojniki že pri legendarnem roadsterju MX-5, pri katerem jim je to tudi v popolnosti uspelo, saj bi na trgu težko našli avto, ki omogoča bolj pristen občutek med vozilom in voznikom. Mazda2 že zaradi svoje zasnove tega seveda ne more doseči, se pa vseeno kar precej približa – po prvih testnih kilometrih v okolici Barcelone namreč lahko potrdimo, da se vozi odlično! Naj bo to zaradi tako imenovane tehnologije skyactiv, ki so jo pri Mazdi vkomponirali v karoserijo, podvozje, krmilni sistem in motorje, ali zaradi česa drugega, dejstvo je, da mazda2 vozniku ponuja toliko užitka, toliko tiste želene »enosti« z avtomobilom, kot ga le redki v njenem segmentu. Že ko se človek usede za volan, ga preplavi želja, da bi se pognal na cesto, ko to dejansko naredi, pa je vse skupaj popoln približek tistega, kar si je predstavljal – avtomobil je namreč agilen, dovolj živahen tudi z najšibkejšim motorjem (o njih več v nadaljevanju), lega na cesti je odlična, volanski mehanizem, na čelu z dimenzijsko ravno pravšnjim obročem, pa natančen in odziven. Ob tem za dobro počutje voznika poskrbita udoben in telo ravno prav oprijemajoči sedež ter kakovostna armaturna plošča, pri čemer je levi, vozniški del zasnovan tako, da ima voznik na razpolago vse vozne informacije, na čelu z delovanjem varnostnih pripomočkov (od opozoril pred vozili v mrtvem kotu in pri vzvratni vožnji ter ob zapuščanju voznega pasu do avtomatsko preklopnih dolgih luči in sistema za samodejno pomoč pred naletom v mestih), desni sovozniški pa omogoča upravljanje razvedrilnih vsebin v povezavi s pametnim telefonom.

S 4,06 metra dolžine, s čimer je v primerjavi s prejšnjo generacijo zrasla kar za 14 centimetrov, in 2,57 metra dolgo medosno razdaljo, kar je 8 centimetrov več kot prej, nova mazda2 precej prostora ponuja tudi na zadnji klopi in bo več kot zadovoljivo udobje štirim potnikom omogočala tudi na daljših vožnjah. Težava pa utegne nastati, če bodo imeli ti potniki s seboj še prtljago. Že dva letalska kovčka namreč prostornino prtljažnika zmanjšata na minimum, pri čemer težavo predstavlja predvsem majhna vstopna odprtina. V to smo se prepričali v praksi, deloma pa še ob pogledu na podatke – 280 litrov prostornine je namreč za ta razred številka, ki sega bolj proti spodnjemu robu pričakovanega, če pa je dostop do njih še otežen... Davek za privlačno obliko je očitno pač nekje treba plačati, je pa res, da je to hkrati tudi edini (majhen) minus mazde2.

Kot rečeno se mazda2 odlično pelje z vsemi tremi 1,5-litrskimi bencinskimi motorji, ki imajo 75, 90 ali 115 konjev (55, 66 ali 85 kilovatov) moči, medtem ko enako velikega dizelskega s 105 KM (77 kW) nismo preizkusili. Ta bo sicer na voljo kasneje, prodaja mazde2 z bencinskimi motorji pa se pri nas začne marca – osnovni model (brez klimatske naprave) bo stal manj kot 10 tisočakov, »normalno« opremljen pa tisočaka več.

Več fotografij na www.dnevnik.si