Dvojčki. Po Hellinovem zakonu naj bi bila verjetnost, da se vam rodijo dvojčki, 1:89, toda v resničnosti je število nekoliko višje. Tudi zavoljo oploditev z biomedicinsko pomočjo se namreč število dvojčkov približuje dvema odstotkoma prebivalstva ali izraženo v številkah 140 milijonom. Preostalih, trojčkov, četverčkov..., je seveda veliko manj. In če za svetovni rekord velja, da je leta 1998 v ZDA mama rodila zdrave sedmerčke, se lahko Slovenci pohvalimo z največ četverčki.

Pa si ju prosim pozorno oglejte, naša tokratna štirikolesna kandidata, BMW X6 in X4: ali vam na prvi pogled ne delujeta kot dvojčka? Ob vseh podobnostih velja zapisati, da je večji X6 na cesto zapeljal že pred sedmimi leti in lani doživel prenovo, X4 pa se mu je – naključno ali ne – pridružil prav lani. Oba sta športna terenca, ki pa želita biti kupejevsko oblikovana. Iz sveta avtomobilizma smo vajeni, da to ni vedno najbolje, saj padajoča streha praviloma pomeni manj centimetrov za glave potnikov na zadnji klopi. Še kako dobro se spominjamo leta 2008, ko smo prvič sedli v X6 in imeli prav pripombo, povezano s prostorom, pa čeprav s svojimi 1,75 metra višine nismo med najvišjimi. Toda za čuda so z drugo generacijo občutek prostornosti nadgradili, pa to ni iluzija, pod katero bi se podpisal sloviti David Copperfield. Potnikoma zadaj so tako centimetri za kolena in glavo razkošno odmerjeni, že serijski mehki usnjeni sedeži pa poskrbijo za občutek sedenja v domačem fotelju. Tudi X4 pri tovrstnih občutkih ne zaostaja. Seveda je kakšen centimeter manj za kolena treba vzeti v zakup, a tudi na daljši poti potnika zadaj ne bosta imela razloga za jamranje.

Pravzaprav je ključno vprašanje, katerega izmed dvojčkov izbrati: večjega in prestižnejšega X6 ali manjšega in posledično okretnejšega X4? Odgovor je bil v našem primeru toliko težji, ker sta bila oba oborožena z identičnim motorjem, 3-litrskim dizelskim šestvaljnikom (190 kW/258 KM), 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom (lahko rečemo zgolj kapo dol) in podobno serijsko opremo. Je pa dilema, katerega izbrati, izražena tudi z zajetnim šopom bankovcev, saj je X4 cenejši kar za 13.900 evrov (61.800:75.700). Na to cenovno razliko je mogoče gledati tudi drugače: ker je X6 občutno daljši (4,91:4,67 metra), je zanj treba odšteti 154 evrov za vsak centimeter karoserije, pri X4 132 evrov.

Da bavarci niso poceni, vedo že Indijanci v brazilskem pragozdu, da pa se za volanskim obročem sicer vidijo mnogi Slovenci, a recesiji primerno žal zgolj v sanjah, prav tako ni skrivnost. Zavedati pa se je treba, da vožnja z X6 ali X4 pomeni izpolnjevanje mnogih želja, po zmogljivostih, voznem udobju in prestižu. Nemca pa še najbolj spominjata na zlato ribico, ki uresničuje skrite želje njegovega premožnega lastnika, najpogosteje poslovneža ali poslovno žensko v obleki in z lakiranimi čevlji. Pogled na naša testna prijatelja pove več od besed. X6 in X4 povsod, kjer se pojavita, očarata že s svojo zunanjo podobo, na kolenih pred njima pa klečijo tako moški kot ženske. A se pravzaprav za fasado obeh štirikolesnikov skriva še veliko več. Navdušujoče moderna notranjost, kjer vas po želji razvajajo električno nastavljivi in ogrevani usnjeni sedeži, izjemen in zelo zmogljiv dizelski motor (230 km/h in 6,7 sekunde do stotice pri X6 ter 234 km/h in 5,8 sekunde pri X4), ki deluje tišje od sodobnega Gorenjevega hladilnika in se z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom z možnostjo pretikanja z ušesoma za volanskim obročem dopolnjuje kot zaljubljena mladoporočenca ter prtljažnika kockaste oblike, ki skrbita, da izrabimo vsak liter prostora, pri čemer je pri X6 prostorsko nekaj zmogljivejši (580:500 l). Hvalimo že serijski električni pomik prtljažnih vrat; ta so namreč zajetna, pa še rok si ne boste umazali. Pozabiti pa niti ne smemo, da sta oba štirikolesno gnana in torej kot nalašč za vse vremenske nevšečnosti, saj se lahko zelo hitro iz udobnega in hitrega štirikolesnika prelevita v tanka, ki pred seboj podira še tako zahtevne ovire, kot je na primer zadnje dni sneg na slovenskih cestah.

Po druženju je posledična ugotovitev, da kaj dosti prostora za izboljšave v svetu avtomobilizma ni več in da je avta z več karizme na slovenskih cestah težko najti. Naravnost navdušila pa nas je navigacija z napotki v slovenskem knjižnem jeziku. Glede na majhnost trga in posledično nakupni potencial Münchenčanom zagotovo ne bo prinesla dobička, a bo potencialni kupec gotovo cenil, da ga obravnavajo podobno kot sebi enakega v kakšni večji in za koncern BMW bolj dobičkonosni državi. V sklepu pa na kratko o tem, kateri iks bi izbrali.

Več fotografij na www.dnevnik.si