260 obrokov

David Bez, avtor knjige Ljubim solate, je Italijan. Oblikovalec, ki mu je mar, kaj poje za kosilo, še posebno po tem, ko se je preselil v London. Ne naseda tako imenovani industrijsko pripravljeni hrani z oznako »zdravo« ali »bolj zdravo«. Je Italijan, ki rad je svežo, sezonsko hrano, ceni raznovrstnost okusov in vonjav. Pravi, da je zanj dober tisti obrok, po katerem se počuti dobro, ne pa utrujenega in zaspanega. Zaveda se omejitev osemurnega delovnika, a kot zatrjuje, je prav vse obroke – 260 jih je, za vsak delavnik po eden –, ki so predstavljeni v knjigi, pripravil v pisarni, v času kosila. Seveda je za to potreboval malo logističnega načrtovanja. Prav navada, da na kosilo pomislimo kakšen dan prej, nam lahko omogoči bolj zdravo prehranjevanje tudi med delavniki. Od doma si lahko prinesemo že skuhane sestavine (riž, testenine, ješprenj, kvinoja, leča, čičerika, fižol, pa tudi popečeno meso, ribo...) in jih v pisarni zmešamo s svežo zelenjavo, sadjem, svežimi začimbami in začinimo z okusnimi prelivi.

Največ 20 minut

Avtor nam na zelo poljuden način razloži, kako sestaviti solato, koliko naj bo sveže in koliko kuhane, pa tudi kolikšen delež naj v solati zavzemajo na primer beljakovine. Razkrije tudi sestavine za posamezne prelive in pripomočke za rezanje in sekanje, ki bodo zasedli le majhen del službenega predala.

Bez zagotavlja, in po nekaj poskusih mu lahko verjamemo, da je za najbolj komplicirano solato porabil 20 minut. Njegovi predlogi za solatne krožnike upoštevajo vse štiri letne čase in tudi najpogostejše prehranjevalne navade od vsejedcev, presnojedcev, vegetarijancev, veganov do presketerijancev. K paleti različnosti pripomorejo tudi nasveti, s čim zamenjati kakšno sestavino, da bo iz mesnega obroka nastala na primer vegetarijanska solata. Za boljšo predstavo je vsaka solata predstavljena še na fotografiji, sestavine pa so takšne, da jih lahko natrgate na domačem vrtu ali jih brez težav kupite na vsaki tržnici. mh