Skupina razvija, proizvaja in prodaja visoko zmogljive inovativne rešitve in izdelke, s katerimi se uspešno sooča z izzivi rasti, energijske učinkovitosti, varovanja okolja in trajnostnega razvoja. Saint-Gobain je danes prisoten v 64 državah in ima skoraj 190.000 zaposlenih, njegov letni promet pa dosega vrednost 42 milijard evrov.

V nenehnem soočanju s tehnološkimi izzivi

»Naša obletnica je pomemben dogodek in tudi priložnost, da se spomnimo na vse prednosti in inovacije, ki smo jih pridobili in razvili v 350 letih. Naše izkušnje hkrati pomenijo, da razmišljamo dolgoročno. To nam omogoča, da se lahko hitro prilagodimo spremembam, ki so dandanes stalnica. Naša dolgoletna zgodovina je dokaz, da smo podjetje, ki premika meje in se stalno sooča s tehnološkimi izzivi. Če se ozrem v našo preteklost in pogledam današnje razmere ter naše trenutno delovanje, sem prepričan, da imamo dovolj razlogov za zaupanje v prihodnost. Naše praznovanje je torej uprto v prihodnost in inovacije, zato želimo v letu 2015 z vami deliti optimizem,« pravi Pierre-André de Chalendar, predsednik in izvršni direktor Skupine Saint-Gobain.

Praznovanje so začeli 9. januarja v Šanghaju na Kitajskem z odprtjem futurističnega paviljona, ki javnosti predstavlja inovativnost in visoko tehnološko znanje s področja gradbenih izdelkov. Taki paviljoni bodo obkrožili svet in na umetniški način prikazali dosežke Skupine Saint-Gobain. Naslednje bodo odprli aprila v Sao Paulu v Braziliji, nato junija v Filadelfiji v ZDA in nazadnje še oktobra v Parizu.

Virtualni sejem v petih jezikih

Februarja bo javnosti na voljo tudi virtualni sejem v petih jezikih. Z več kot sedemsto arhivskimi dokumenti bo Saint-Gobain vsakemu obiskovalcu omogočil, da razišče preteklost podjetja prek doslej nedosegljivih zapisov. Virtualni sejem bo ponudil vpogled v inovacije, pregled različnih tematik (Transformacija materialov; Iz oglaševanja v trženje; Saint-Gobain v svetu; Poglavitni dosežki; Delo; Korporativno ravnanje in kultura) in neprecenljivo izkušnjo – tridimenzionalno rekonstrukcijo manufakturne izdelave ogledal v času francoske revolucije. Obiskovalci bodo na njem lahko objavljali tudi lastne prispevke in dokumente.

Zgodovina Skupine Saint-Gobain je zaznamovana s stalnim iskanjem novih poslovnih priložnosti in usmeritev, kljub temu pa ji je uspelo obdržati prvotno dejavnost, proizvodnjo ravnega stekla, ki danes zavzema 11-odstotni delež poslovanja. Vse se je začelo leta 1665, ko je Ludvik XIV. skupaj z ministrom Colbertom podelil certifikat za proizvodnjo zrcal lokalni manufakturi (La Manufacture Royale des glaces), da bi tako zmanjšal prevlado beneških proizvajalcev. Zrcala so postajala vse bolj dostopna in hkrati modna, zaradi velikega števila naročil pa se je manufakturna delavnica, ki je imela že več kot tisoč zaposlenih, lahko modernizirala in povečevala obseg poslovanja.

Tudi v drugih dejavnostih

S pojavom mednarodne konkurence se je Saint-Gobain pričel usmerjati tudi v druge dejavnosti. Ob koncu stoletja je bilo tako njegovo poslovanje enakomerno porazdeljeno na dejavnost kemije in proizvodnjo stekla, nato pa še na različne segmente – steklenice, optično steklo, steklena vlakna in podobno. K temu sta prispevala avtomobilska revolucija in razmah moderne arhitekture z vse večjo uporabo ravnega stekla.

Z nakupom podjetja Norton je leta 1990 Saint-Gobain vstopil v visokotehnološki segment (abrazivi, keramika, plastika), nakup skupine Poliet (Point. P, Lapeyre in Weber) leta 1996 pa mu je omogočil vstop v proizvodnjo in distribucijo gradbenega materiala, ki danes zavzema skoraj 45 odstotkov celotnega obsega njegovega poslovanja.

V Sloveniji je Saint-Gobain prisoten z blagovnimi znamkami Isover (toplotne izolacije), Rigips (suhomontažni sistemi) in Weber (fasadni sistemi in lepila za keramiko). (sč)