Čeprav so Andreja Jeršiča, ki je med domačo politično in gospodarsko elito znan kot dobavitelj avtomobilov prestižnih znamk, že pred nekaj tedni pozvali k prestajanju skoraj petletne zaporne kazni zaradi največje davčne utaje pri nas, je ta še na prostosti.

Po informacijah, ki so nam jih posredovali z okrožnega sodišča v Ljubljani in uprave za izvrševanje kazenskih sankcij, je po pooblaščencu zaprosil za odlog zaporne kazni. Ali je 42-letni Jeršič, ki je bil do nedavnega direktor podjetja v Nemčiji, predlagal odlog izvršitve kazni zaradi hujše bolezni ali katerega od drugih redkeje uporabljanih zakonskih pogojev, nismo mogli preveriti. Vse kaže, da mu sodišče ni verjelo, saj je njegovo vlogo 30. decembra zavrnilo. Jeršič se je na odločitev pritožil, tako da je zdaj njegova usoda v rokah višjega sodišča.

Da bi bil Jeršič nezmožen prestajanja zaporne kazni, je malo verjetno. Po navedbah naših virov je namreč do nedavnega v Sloveniji upravljal zapleteno mrežo podjetij poštnih nabiralnikov, skozi katero se je po različnih poslih, domnevno tudi fiktivnih, pretakalo na milijone evrov. Pri tem naj bi pogosto potoval v Slovenijo iz Nemčije, kjer naj bi živel, in bil v rednem stiku s ključnimi operativci prej omenjene mreže. Kot smo razkrivali v Dnevniku, gre med drugim za Marka Hribovška in Natašo Perc. Medtem so imena za funkcije direktorjev posojale različne slamnate osebe, pogosto s socialnega dna ali tuji državljani, ki so s tem nase prevzeli odškodninsko in kazensko odgovornost.

Pri poslih, ki so jih omenjeni sklepali med povezanimi podjetji tudi fiktivno, je šlo za preprodaje avtomobilov iz tujine, trgovanje z uvoženim odpadnim železom in druge panoge, v katerih po ugotovitvah finančne uprave (Furs) najpogosteje prihaja do davčnih utaj. Kljub temu se Jeršič na zatožni klopi ni znašel zaradi teh poslov, temveč zaradi spornega ravnanja izpred desetletja. Na koncu je bil obsojen, ker je v imenu svojega podjetja Furs predajal neresnične mesečne obračune. Ukvarjal se je namreč s prodajo rabljenih vozil, uvoženih iz tujine, dacarjem pa prikazoval veliko manjši promet od dejanskega. Pri tem naj bi utajil za kar dva milijona evrov davščin.

Da je Jeršič vse do danes nadaljeval s preprodajo rabljenih avtomobilov, na primer po podjetju Top avtomobilček, pričajo tudi številni objavljeni oglasi na spletni strani avto.net. Kot smo razkrili, je z avtomobili dražjih znamk zalagal tudi nekatere vplivne posameznike. Tako je notar Jože Sikošek od enega Jeršičevih podjetij pod ceno kupil nov avtomobil znamke jaguar.

Kljub vsemu je Jeršičeva mreža podjetij, v kateri se je pred tem mesečno sklepalo za skupno več sto tisoč evrov poslov, pred kratkim prenehala z delovanjem. Če je prej dnevno prihajalo do zamenjav slamnatih direktorjev, se je konec septembra vse končalo. Naključno ali ne, dogodki sovpadajo z Dnevnikovim razkrivanjem mreže, čemur je sledila serija prispevkov o ozadju njenega delovanja. Da je Jeršič, ki je novembra prejel uradni poziv na prestajanje kazni, vsaj uradno pretrgal vezi s preprodajo avtomobilov, priča podatek, da je mesec dni kasneje prenehala njegova funkcija direktorja v nemškem podjetju E-Emporium, ki se ukvarja s prodajo avtomobilov. Namesto njega je vodenje podjetja prevzel Tomaž Kralj iz Litije. Tudi ta se ukvarja s temi posli, in sicer po podjetju Tommobil.

Z Jeršičem nam v zadnjih dneh ni uspelo stopiti v stik. Odvetnik Luka Zajc, ki ga je branil v sodnem postopku, je dejal, da ni več njegov zastopnik.