Pred začetkom nove sezone, ki se ta konec tedna uradno začenja s testiranji v Jerezu, so se spet pojavile stare polemike iz prejšnje sezone: ali so dirkalniki po spremembi pravil postali preveč ekološki, preveč varčni in preveč tihi.

»Motor F1 mora imeti več kot 1000 konjev«

Tudi Bernie Ecclestone, ki pri 84 letih še vedno brez težav obvladuje cirkus formule 1, se strinja, da so morda v želji po sodobnejšem in okoljsko sprejemljivejšem tekmovanju pozabili na prvinskost motošporta. Rešitev je po njegovem v dirkalnikih, ki bodo videti bolj agresivni, z motorji, ki bodo glasnejši, ter z manj pravili, ki bi begala tako gledalce kot tekmovalce. "Motor formule 1 mora imeti več kot 1000 konjev. In biti mora glasen. Tako glasen, da takoj veš, da je to formula 1," je dejal Ecclestone za nemški strokovni časnik Auto, Motor und Sport.

Pri tem ima zagovornika tudi v Nikiju Laudi; nekdanji svetovni prvak in v zadnjih desetletjih tudi nepogrešljivi spremljevalec formule 1 v najrazličnejših vlogah svetuje preprosto rešitev, ki bi formuli 1 vrnila nekdanji mik: "Enostavno: 1200 konjev, širše pnevmatike, aerodinamika, ki omogoča prehitevalne manevre - pa bomo športu vrnili nekdanjo veljavo."

Ecclestone, čeprav obvladuje finančni del formule 1, pa ni pristojen za spremembe pravil. Zato bo svoje zamisli čez nekaj dni predstavil ekipam, zadnjo besedo pa bo imela krovna mednarodna zveza Fia. Ecclestone meni, da bi lahko spremembe na področju motorjev sicer uveljavili šele v sezoni 2017, če bi jih seveda sprejeli.

Dirkači vse bolj podobni astronavtom

V sodobni formuli 1 pa je Ecclestona zmotilo še nekaj. Dirkači niso več podobni nekdanjim voznikom, ki so mojstrsko obvladovali volan in nepredvidljive dirkalnike, temveč bolj astronavtom, ki pritiskajo na številne gumbe okrog sebe: "Vozniki naj bodo spet videti kot vozniki. Zdaj je videti, kot da formule na daljavo vozijo kar iz boksov."