Avgusta konec gradnje
Leta 2015 bo dolgo pričakovana cesta, ki bo razbremenila staro mestno jedro, sicer končana, a še ne do pasijonskega časa. Obisk gradbišča in podatki državne direkcije za ceste pa meščanom vendarle vlivajo upanje, da bo obvoznica zgrajena do konca poletja. Ta hip se gradi predor pod Stenom, najzahtevnejši del gradnje, in dovozna cesta proti Zmincu. Predor je praktično že izkopan, trenutno betonirajo obok. Nato bo treba narediti še notranjo oblogo, vozni del, južni portal ter vgraditi vso električno in strojno inštalacijo. Končana so tudi izkopavanja reševalnega rova, kjer je treba položiti še izolacijo, zgraditi talno ploščo ter obok in seveda vse inštalacije. »Dela bodo končana v pogodbenem roku, se pravi avgusta letos. To je tudi okvir, ki nam še omogoča črpanje evropskih sredstev za kohezijsko obdobje od leta 2007 do 2013,« so sporočili z direkcije za ceste (DRSC).
Prav to, da bi zaradi dolgotrajnih postopkov izbire izvajalca teh zadnjih del izgubili evropski denar, je Ločane še do nedavnega najbolj skrbelo. Jasno je bilo namreč, da brez evropskega denarja, ki zajema večino 45-milijonske naložbe, ceste ne bi končali prav kmalu. Navsezadnje gre izvzemši avtoceste za največji cestni projekt v državi. Ta je zanj doslej namenila že 30,5 milijona evrov, letos jih bo tako morala še 14,5 milijona.
Gradnja obvoznice se je zaradi propada dveh gradbincev (Primorja in SCT) močno zavlekla, pa tudi precej podražila. Primorje bi namreč vsa dela v predoru in okoli njega opravilo za 15,7 milijona evrov, a se je po stečaju izkazalo, da je bila cena precej nerealna in bi verjetno prišlo do aneksov. Čeprav je Primorje nekaj že naredilo, pa je Gorenjska gradbena družba potem dela prevzela in jih zdaj izvaja za 22,2 milijona evrov. Doslej DRSC z Gorenjsko gradbeno družbo ni podpisala nobenih aneksov, ki bi gradnjo podražili.
Nižji, višji, srednje veliki stroški...
Zanimivo je še, da se je lani ocena vrednosti naložbe povzpela že na 51,8 milijona evrov. »Zaradi višjih ponudb na zadnjem razpisu se je pokazalo tveganje, da projekt lahko postane tako imenovani veliki projekt, za kar smo morali vnovič narediti analizo in pripraviti vlogo za evropska sredstva. Ker takrat postopek izbire izvajalca še ni bil končan, smo morali upoštevati vse ponudbe, ki pa so se gibale med 22,8 in 29 milijoni,« so razložili na DRSC. A realna vrednost bo zdaj 45 milijonov evrov, to pa zato, ker očitno ne bo 2,7 milijona evrov nepredvidenih stroškov (kar je bilo del ocene) in ker bo gradnja te zadnje etape nižja od ocenjene.