Trebanjsko družinsko podjetje Avtoprevozništvo Alojz Anzelj, s. p., letos zaokroža dvajsetletnico poslovanja. Podjetje, specializirano predvsem za prevoze hitro pokvarljivega blaga s hladilniki, je pri svojem poslovanju prelom doživelo v letu 2011, ko so prvič v zgodovini podjetja prihodke dvignili nad dva milijona evrov – s 13 zaposlenimi so ustvarili 2,31 milijona evrov.

Od tedaj pa podjetje tako po prihodkih kot po številu sodelavcev raste prav z gazeljo dinamiko, saj so leto 2014 zaključili s 4,9 milijona evrov in že 30 zaposlenimi. Alojz Anzelj, direktor podjetja, ki večino časa sicer preživi v prometnem centru podjetja na Letališki cesti v Ljubljani, je vesel, da njihovo kakovostno storitev, ki je na trgu ključnega pomena, potrjujejo tudi vse višji kazalniki poslovanja.

Prihodke so od leta 2009 dvignili za 300 odstotkov, število zaposlenih več kot potrojili, dobiček je bil za dobro tretjino višji kot leta 2013, medtem ko je dodana vrednost na zaposlenega znašala dobrih 47.000 evrov. Dodana vrednost podjetja je torej celo višja od dodane vrednosti, ki smo jo izračunali pri povprečni slovenski gazeli in znaša 46.517 evrov.

Vozijo predvsem za avstrijska in nekaj slovenskih podjetij, kot so BTC, Rauch, Spar, Bonopan, prizadevajo pa si, da od nobenega niso preveč odvisni. Stabilna in hkrati dinamična rast podjetje, ki 90 odstotkov prihodkov ustvari s prevozi v tujini, zadnjih pet let redno uvršča med 100 najhitreje rastočih dolenjsko-posavskih podjetij, hkrati pa je podjetje tudi edino iz te regije, ki je bilo med letoma 2008 in 2013 vsakič tudi na nacionalni lestvici 500 najhitreje rastočih podjetij. Letos se želijo preseliti v nove prostore, kjer bodo imeli tudi servisno mesto za svoje tovornjake, vendar pa primernega zemljišča v bližini carinske cone še niso našli.

Čeprav so zadnja leta med najbolj iskanimi poklici prav vozniki tovornjakov v mednarodnem prometu, Anzelj pri iskanju novih sodelavcev, ki sicer vozijo po vsej nekdanji Jugoslaviji, Madžarski, Italiji, Avstriji pa vse do Nizozemske, nima pretiranih težav. »Četudi se spremembe v naši branži dogajajo že nekaj let in je veliko podjetij ugasnilo, se ta proces očitno še ni povsem ustavil, zato brez težav dobimo nove voznike, ki že imajo veliko izkušenj in so zanesljivi. Zaposlujemo torej predvsem po načelu priporočila,« pojasnjuje Anzelj, ki poudari, da je pomembno tudi, da ima podjetje najvišjo bonitetno oceno A++. »Pri nekaterih partnerjih nam zato ni treba prilagati zavarovanj.«

Ker se morajo tudi prevozniki prilagajati vse ostrejšim zahtevam naročnikov, ki ne tolerirajo zamud, čas dostave pa se tudi skrajšuje, jim omejitve trajanja neprekinjene vožnje za voznika niso pogodu, pa vendar Anzelj izpostavlja, da je bistveno večji problem plačna nedisciplina, saj proti neplačnikom nimajo prav nobenega vzvoda. »Zato bi bilo treba zakonodajo nujno urediti, saj ta trenutno ščiti prav neplačnika,« je pojasnil Alojz Anzelj, ki je prav pred dnevi na sodišču v tožbi izgubil 30.000 evrov. Naš dolžnik je podjetje spravil v stečaj, novega pa ustanovil v Avstriji. Za seboj so pustili več kot 120.000 dolgov.« Zato sodelujejo samo s podjetji, ki imajo svoje obveznosti poravnane.