Maščoba, ki se nabira okoli trebuha, je velika nadloga moških. Ne zgolj estetska, temveč tudi zdravstvena, saj je prevelik trebuh dokazano najnevarnejša oblika debelosti. »Predstavljam si, da imam zadnjico spredaj,« mi je nedavno v šaljivem tonu rekel znanec, potreben korenite diete. Če bi resnično imel takšno zadnjico, bi dekleta gotovo vzdihovala, kako zelo je seksi.

Na seksi ritko sicer prisegata oba spola, zato sploh ne čudi, da je pomembna tudi oblikovalcem avtomobilov. In če je takšna, da ni zgolj privlačna, temveč ima tudi uporabnostno nrav, privablja tiste zemljane, ki prisegajo na karavane. Ali drugače rečeno: očete in mame, ki jim je pomemben izdaten prtljažni prostor. Da je dilema, kam z vsemi potovalkami in drugo kramo, tudi ko so potrebe nadpovprečne, v trenutku pozabljena. Svoj odgovor ponujajo tudi pri Škodi, sliši pa na ime fabia combi.

Kaj pa je na njej tako posebnega, boste rekli, ko jo boste prvič zagledali. Odgovarjamo vam: na zunaj prav nič! Tega, da bi zgolj z lepoto osvajala lovorike, od nje nihče ne pričakuje. A če boste izbrali pravo kombinacijo motorja in menjalnika, vam obljubljamo, da vas čakajo podobni občutki kot pri ljubljenju z najdražjo. Fabia je kot kameleon: z leti spreminja obliko, a se ljudje nad njo vselej navdušujejo. Na cestah je tretja generacija, ki vse bolj postaja merilo uspešnosti v izjemno konkurenčnem nižjem razredu. Z varnostjo (pet zvezdic na testnih trčenjih, šest zračnih blazin, sistem stabilnosti ESP), sodobnimi petimi motorji (trije bencinarji od 75 do 110 KM, dizla 90 in 105 KM; vsi z okoljskim standardom euro6) in tehnološko naprednostjo (7-stopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko DSG).

Radi te imamo, so v minulih 16 letih govorili zemljani, ki jim je fabia osvojila srce. Virus ljubezni pa se je širil tako močno, da je okužil že več kot tri milijone ljudi. Cepiva še niso iznašli, češki razvojniki pa so prepričani, da bo virus ljubezni v prihodnje še močnejši. Toda karavanski combi, ki se konec januarja v Sloveniji za osnovnih 11.845 evrov (1,0 active) pridružuje petvratni različici, je zgodbo o uspehu malce zasenčil. Z ne najbolj privlačnim zadkom. Ni nam preostalo drugega, kot da se spomnimo zgodbe iz uvoda: ni vse v zunanjem videzu. In če lahko dekletu oprostite skok čez plot, ni razloga, da manjše lepotne hibe ne bi oprostili še fabii combiju. Še zlasti ker blesti na področju, zaradi katerega je sploh nastala: udobnem prevozu (vsaj) štirih potnikov in njihove prtljage.

Očiten dolžinski prirastek 27 centimetrov glede na petvratno različico (426:399) prevedeno pomeni razkošje na zadnji klopi, kjer tudi dolgini ne bodo tarnali, da njihova kolena drgnejo ob prednje sedeže, še bolj navdušeni pa bodo družinski očetje, prtljažnik z osnovnimi 530 litri (ob podrti zadnji klopi 1395; žal dno ni povsem ravno) pa jim bo po mazohistično govoril: Hočem še in še! In prepričani smo, da bodo potencialni kupci že po nekaj testnih kilometrih po šolsko hitro dvignili roko v zrak in zavpili: Želim si jo! Kot smo si v srednji šoli sami želeli, da bi bili podobni pevcu skupine INXS Michaelu Hutchenceu, ki se nam je zdel največji frajer, sošolke pa so ob mrmranju besedil mislile predvsem na njega, njegove kodre in božanski glas.

Sami bi izbrali različico 1,2 TSI DSG active, ki jo cenijo na 14.150 evrov. Je zmogljiva (196 km/h), a hkrati varčna (poraba malce nad šestimi litri) ter udobna (samodejni menjalnik). In ima vse, kar imajo veliki – električni paket, klimatsko napravo, potovalni računalnik, radio z USB in popolno varnost. Tudi sami se strinjamo – virus ljubezni bo vse močnejši!

Več fotografij na www.dnevnik.si